2024-08-18, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
Släpp det där, du svarar på ett inlägg som bygger på ett helt felaktigt antagnde i sin tur byggt på en felidentifikation. Det är ett helt annat fall och här finns ingen indikation på att någon ska ha sagt något om homosexualitet.

Resonemanget går ju igen oavsett anledning.
Han kan inte utvisas för då kommer ”si eller så hända”. Tänker tex på de länder där dödsstraff finns och där man säger att det är fel att utvisa personen. Var väl någon gängkriminell lirare för ett tag sedan där detta var på tapeten.
Jag menar på att kommer man till ett nytt land och begår brott så många gånger att man till slut utvisas så är det lite sent att gnälla om att man kommer få problem i hemlandet…
Citera
2024-08-18, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Ett litet steg för människan, men ett gigantiskt framsteg för Sverige om man nu börjar anse att ett utdelat medborgarskap till en kriminell kan dras tillbaka och att man verkligen utvisar de kriminella invandrarna.

Nu måste detta bara upprepas ett antal tiotusental ggr för att göra skillnad för det hederliga folken som bor i Sverige.
snömos , det kommer inte verkställas , glöm det
Citera
2024-08-18, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetSaJagInte
Resonemanget går ju igen oavsett anledning.
Han kan inte utvisas för då kommer ”si eller så hända”. Tänker tex på de länder där dödsstraff finns och där man säger att det är fel att utvisa personen. Var väl någon gängkriminell lirare för ett tag sedan där detta var på tapeten.
Jag menar på att kommer man till ett nytt land och begår brott så många gånger att man till slut utvisas så är det lite sent att gnälla om att man kommer få problem i hemlandet…
skiter fullständigt i vad som händer honom o andra kriminella negrer, men det kommer inte verkställas
Citera
2024-08-18, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
du hör väl vad jag säger, det kommer inte verkställas

Och jag hävdar återige att det vet du inte, du förmodar det och bygger på hittillsvarande erfarenheter.

Men det här är litet intressant, för jag tror inte att du är en av dem som inte vill att det ska verkställas. Utan jag skulle spontant gissa att du ser dig som en svensk patriot och vill det svenska samhället och kulturen väl.

Att i det läget med bestämdhet hävda att ingen positiv förändring är möjlig, utan att vi är dömda att för alltid leva i Reinfeldts, Löfvéns och Magdalena Anderssons politiska landskap, låter rätt defaitistiskt. Om en svensk patriot inte tror att förändring är möjlig, utan ser slaget förlorat så är det bara att beklaga.
Citera
2024-08-18, 12:36
Medlem
Citat:
Och jag hävdar återige att det vet du inte, du förmodar det och bygger på hittillsvarande erfarenheter.

Men det här är litet intressant, för jag tror inte att du är en av dem som inte vill att det ska verkställas. Utan jag skulle spontant gissa att du ser dig som en svensk patriot och vill det svenska samhället och kulturen väl.

Att i det läget med bestämdhet hävda att ingen positiv förändring är möjlig, utan att vi är dömda att för alltid leva i Reinfeldts, Löfvéns och Magdalena Anderssons politiska landskap, låter rätt defaitistiskt. Om en svensk patriot inte tror att förändring är möjlig, utan ser slaget förlorat så är det bara att beklaga.
antar att du är en av reinfeldts anhängare och har röstat på moderaterna sen du var liten för att alla i din familj gjort det så länge dom kan minnas,
Citera
2024-08-18, 12:41
Medlem
Citat:
antar att du är en av reinfeldts anhängare och har röstat på moderaterna sen du var liten för att alla i din familj gjort det så länge dom kan minnas,

Skärp dig, om du har grundläggande läsförmåga så borde du enkelt kunna se att mitt förhållningssätt är att den här sortens nyheter är små tecken (små och sena, men likafullt) på att vi tack och lov håller på att ta oss bort ifrån den sortens vansinnigheter som de tre jhag räknade upp stod för. Jag är raka motsatsen till det du antar.
Citera
2024-08-18, 12:43
Medlem
Citat:
Skärp dig, om du har grundläggande läsförmåga så borde du enkelt kunna se att mitt förhållningssätt är att den här sortens nyheter är små tecken (små och sena, men likafullt) på att vi tack och lov håller på att ta oss bort ifrån den sortens vansinnigheter som de tre jhag räknade upp stod för. Jag är raka motsatsen till det du antar.
du låter som en blandning av löfven o reinfeldt
Citera
2024-08-18, 12:51
Medlem
Citat:
du låter som en blandning av löfven o reinfeldt

Fast det där är ju bara rent nonsens, det jag vänder mig emot är din hopplöshet och din defensiva hållning, dvs att det aldrig går och aldrig kommer att gå att verkställa utvisningar av kriminella invandrare. Det är att spela just sådana som Reinfeldt och Löfvén i händerna.

Om du är en riktig patriot får du inte ge upp och säga "det är kört, landet är förlorat". Du vet, den gamla totalförsvarsdevisen "allla meddelanden om att motståndet ska upphöra är falska och får icke åtlydas". Så måste vi riktiga patrioter agera nu, vi får inte hamna i den sortens hopplöshet och "det går aldrig"-mentalitet som dina inlägg andas. Då vinner Reinfeldt & Co.

Hur i all världen du kan få det till att låta som "en blandning av Löfvén och Reinfeldt" begriper jag inte. Kanske blev du bara sur för att jag ifrågasatte din håglösa inställning och istället efterlyser litet mer råg i ryggen hos dagens patrioter, men det bjuder jag på.

Men jag tror inte att vi kommer längre här, så jag lämnar den här diskussionen. Vi har dessutom rört oss rätt ot från det tråden faktiskt är tänkt att handla om.
Citera
2024-08-18, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Bra att du påpekar det.
Det är många som tror att Sverige skickar ett flygplan och hämtar tillbaks alla som blivit utvisade en begränsad tid. Så är självklart inte fallet.

Problemet är ju nordiska eller EU medborgare som kan ganska enkelt ta sig in i Sverige även om de är utvisade.

Vi hade från oljekrisen och fram till 1990-talet ett stort finskt problem med återvändande utvisande finländare.
Citera
2024-08-18, 12:58
Vi borde ordna med bussar som går 2-3 gånger i veckan i regel ned mot mellanöstern/nordafrika.

Lite omvänd förhållning när vi 50 år senare skickar bussar av helt annan orsak än när vi först gjorde det(vita bussarna) men sedan har ju landet blivit helt förbytt därefter.
Citera
2024-08-18, 13:00
Medlem
b00b00s avatar
Kan vi lämna utvisning/migrationspolitik och kanske ta det i något annat delforum?

Är det Sluara Jamal Fatah som omnämns i trådstart?
Citera
2024-08-18, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Kan vi lämna utvisning/migrationspolitik och kanske ta det i något annat delforum?

Är det Sluara Jamal Fatah som omnämns i trådstart?

Japp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in