2006-08-17, 19:53
Medlem
Existerar gruppen Slade fortfarande? När man var tonåring var deras låtar självklara att lyssna på. Framförallt gällde detta låtarna "My oh My" samt "Run run away".
Citera
2006-08-17, 20:32
Medlem
F Lars Backs avatar
http://www.geocities.com/TelevisionCity/Studio/4946/navigate.html

Skön sida om Noddy Holder.
Citera
2006-08-17, 20:45
Medlem
Tack för länken. Jag förstår om Noddy Holder känner för att göra något annat efter så många år med Slade.
Citera
2006-08-17, 22:15
Medlem
pockis avatar
Noddy gör reklam för jordnötter och chips i England.
Citera
2006-08-17, 23:20
Bannlyst
Slade släppte en skiva som hette Old, new, borrowed and blue som är helt klart lyssningsvärd! Men det var på det glada 70-talet....

Deras comeback under 80-talet lade lite sordin över kultstämpeln. Ibland är det bäst att lägga av innan man blir en blek kopia av sig själv.
Citera
2006-08-18, 00:57
Bannlyst
Ett av de mer underskattade banden helt klart! Tycker dock inte "Old, New, Borrowed and Blue" är någon vidare platta faktiskt, lite av ett hafsverk. Desto bättre är då "Slayed?", "In flame" och samlingsplattan "Sladest". Kolla upp!
Citera
2006-08-18, 06:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dotoar
Ett av de mer underskattade banden helt klart! Tycker dock inte "Old, New, Borrowed and Blue" är någon vidare platta faktiskt, lite av ett hafsverk. Desto bättre är då "Slayed?", "In flame" och samlingsplattan "Sladest". Kolla upp!

Slades film Flame gick på svensk TV i slutet av 70-talet. Vad jag vet har den inte visats efter det?
Citera
2006-08-19, 15:47
Medlem
Dave Hill spelade tror jag under namnet Slade nyligen, eller om det var ett projektband. Fick bra recensioner för sin energi, till skillnad från Andy Scott (Sweet).

Noddy Holder var ju en de griniga gamla gubbrna i den engelska TV-serien. Där var även Rick Wakeman med.
Citera
2006-08-19, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Slade släppte en skiva som hette Old, new, borrowed and blue som är helt klart lyssningsvärd! Men det var på det glada 70-talet....

Deras comeback under 80-talet lade lite sordin över kultstämpeln. Ibland är det bäst att lägga av innan man blir en blek kopia av sig själv.
Jag tror aldrig man har lade ner verksamheten på 70-talet. Man var väl lite på sidan av under punken men gjorde stor succe på nån hårdrockfestival i början på 80-talet.

"How does it feel" är ju en briljant liten popädelsten från In Flame.
Citera
2006-08-19, 15:54
Medlem
Jo, Dave Hill håller fortfarande på med Slade tydligen.
Citera
2006-08-19, 18:10
Medlem
pentrys avatar
Visst var Slade absolut ett band att räkna med på 70-talet! Många rockrökare har man under sitt bälte. Live-plattan "Slade Alive" från -72 är en utav mina första kontakter med rockmusiken som liten snoris, och håller den fortfarande högt. "Get down and get with it" från nämnda skiva ger mej gåshud. 80-talets comeback är som sagts inte mycket att hurra för.....
Citera
2011-03-29, 01:28
Medlem
Jag rekommenderar stark att tanka/köpa det gravt underskattade albumet "Whatever Happened To Slade?" från 1977 när gruppen förlorat allt kommersiellt och samtidigt kommit in på metal/hårdrocksbanan. Hela plattan har en röd tråd igenom med ett fett, tungt och hårt sound. Typiskt 70-tals sound med grymma gitarr-riff och sånt där gött tung-gung. Kolla upp!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in