2024-08-17, 18:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jesper69
Tack. Och vet du om det är möjligt att dem kan dö hängandes från träd?
Skator äter allt möjligt skit. Den kan ha fått i sig glas (de älskar sånt som glimmar) och dött av inre blödningar.
Citera
2024-08-17, 18:50
Medlem
fellowvessels avatar
Under bilfärd på ca 23 mil idag så såg jag flera hökar eller falkar, de hovrade lite som att de inte rörde sig åt något håll, frusna i luften. Det är kanske något med jordens magnetfält. Det är long overdue med Waterworld rent vetenskapligt så krama era nära och kära.
Citera
2024-08-17, 18:50
Medlem
Jesper69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Skator äter allt möjligt skit. Den kan ha fått i sig glas (de älskar sånt som glimmar) och dött av inre blödningar.
Absolut. Tvivlar inte på det, tror inte heller att någon mördade den. Döda fåglar har man ju sett många av. Men just att den hänger från mitt träd. Det är det som känns ockult.
Citera
2024-08-17, 18:51
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Det läskiga är inte att fågeln är död. Det läskiga är att eftersom att den hänger ner verkar det som att någon hängt en död fågel i mitt träd. Vilket känns väldigt läskigt och skumt. Hur annars kan du förklara att en död fågel hänger ner?

Hade varit läskigare med en död fågel som står upp.
Citera
2024-08-17, 18:53
Avstängd
Citat:
Absolut. Tvivlar inte på det, tror inte heller att någon mördade den. Döda fåglar har man ju sett många av. Men just att den hänger från mitt träd. Det är det som känns ockult.
Javisst det är ju litet konstigt iofs. Men allt som är konstigt är ju inte ockult.

Antagligen kände den sig litet krasslig och höll sig fast krampaktigt och när den dog hade klorna fastnat på nåt sätt.
Citera
2024-08-17, 18:53
Medlem
Jesper69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Hade varit läskigare med en död fågel som står upp.
Sant antar jag. Men för mig borda alla fåglar ligga döden på marken. Att den hänger från ett träd känns helt otroligt. Därför antar jag att någon hängt den där? men jag kan ju vara helt ute och cykla.
Citera
2024-08-17, 18:54
Medlem
Jesper69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Javisst det är ju litet konstigt iofs. Men allt som är konstigt är ju inte ockult.

Antagligen kände den sig litet krasslig och höll sig fast krampaktigt och när den dog hade klorna fastnat på nåt sätt.
Det är nog den rimligaste förklarningen. Hoppas att du har rätt och att det inte är någon som hängt den där.
Citera
2024-08-17, 18:56
Medlem
Kanske något rovdjur hängt upp den där som matskafferi? Troligast mård eller hermelin isåfall!
Citera
2024-08-17, 18:57
Medlem
Jesper69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Kanske något rovdjur hängt upp den där som matskafferi? Troligast mård eller hermelin isåfall!
Tror inte det. den hänger en bra bit upp. Och hur skulle ett rovdjur kunna hänge en fågel?
Citera
2024-08-17, 18:58
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Men hur kommer det sig att den liksom hänger från en gren? hur fastnar den liksom?
Varför går du inte bara nära och tittar hur den hänger, om den är utanför huset?
Det borde vara någorlunda lätt att avgöra om någon hängt dit den, eller om den bara råkat hamna i det läget helt naturligt.

Läste precis att den tydligen sitter högt upp. Då förstår jag varför.
Är det väldigt högt upp så tycker jag att det är ett tecken på att det inte är en människa som gjort detta på rent jävelskap.

Den döda fågeln kan ha hamnat där på många naturliga sätt, som andra har skrivit.
Den kan ha flugit dit själv, dött av någon anledning och fastnat i grenarna. Den kanske rentav dog på grund av att den fastnade.
Den kan också ha blivit dödad och tagen av en rovfågel, som av någon anledning släppte den i trädet så att den fastnade i grenarna.
Senast redigerad av Bone Collector 2024-08-17 kl. 19:01.
Citera
2024-08-17, 19:01
Medlem
Jesper69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Varför går du inte bara nära och tittar hur den hänger, om den är utanför huset?
Det borde vara någorlunda lätt att avgöra om någon hängt dit den, eller om den bara råkat hamna i det läget helt naturligt.

Den döda fågeln kan ha hamnat där på många naturliga sätt, som andra har skrivit.
Den kan ha flugit dit själv, dött av någon anledning och fastnat i grenarna. Den kanske rentav dog på grund av att den fastnade.
Den kan också ha blivit dödad och tagen av en rovfågel, som av någon anledning släppte den i trädet så att den fastnade i grenarna.
Tror faktiskt att du har helt rätt. Tog en närmare titt nu och den verkar hänga från en gren, inte från något rep. Så jag antar att min teori om att någon hängt den där kan uteslutas. Tack för att du sa åt mig att gå ut och titta igen. Var helt säker på att jag såg att den hänge från ett litet rep först men nu såg jag inget rep.
Citera
2024-08-17, 19:17
Medlem
OPPTERs avatar
Citat:
Tror faktiskt att du har helt rätt. Tog en närmare titt nu och den verkar hänga från en gren, inte från något rep. Så jag antar att min teori om att någon hängt den där kan uteslutas. Tack för att du sa åt mig att gå ut och titta igen. Var helt säker på att jag såg att den hänge från ett litet rep först men nu såg jag inget rep.
Nu kom jag på en sak till, att skatan kan vara skjuten med ett luftvapen. Jag vet inte hur du bor som, men någon kan ha skjutit den när den satt i trädet.
Finns ju en del som roar sig med sådant där, att skjuta på både fåglar och råttor och annat med luftgevär. Det var dessutom ganska högt upp också och som den hänger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in