2024-08-18, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Då sprider du ut dom på olika stablecoins.

Jag tror att BTC kommer vara på betydligt högre nivåer om 4-5 år, och skulle således inte ligga exponerad mot fiat under denna tidsperiod.

Om du pratar om att ligga kortsiktigt (dvs INTE 4-5 år...) i stablecoin för att köpa en BTC dipp så är det betydligt högre risk än vilken stablecoin du vill ligga i. Då fattar jag inte riktigt hur du resonerar. Vad händer om BTC inte dippar?

Medans du pratat om vilken stablecoin du vill ligga i så har BTC gått upp 20%...

Jag köpte btc nu när det låg på 53k och sålde igen på 60600:-
Citera
2024-09-07, 19:17
Medlem
Prodelins avatar
Marknaden ligger och gungar just nu då man är orolig inför presidentvalet i USA.

Jag och många tror det kommer bli en slakt på Finansmarknaderna om Kamala vinner, hon är marxist och vill straffa företagen med höga skatter, införa 30% skatt på kapitalvinster osv....

Kommer inte bara drabba USA utan även Sverige.
Citera
2024-09-08, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raderadmask
Men vart köper man fysiskt guld utan att betala sjukt hög % tror den är 6-8% och det är löjligt på flera miljoner

T ex en pantbank. De säljer smycken till dagskursen av deras vikt i guld. Ett annat är ETC certifikat som t ex https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/1074540/amundi-physical-gold-etc-c

Bullionvault och Bullionstar är två andra med låga påslag.

Men, Amundis ETC (kopplat till riktiga guldtackor) är troligen det billigaste du kan hitta.
Citera
2024-09-08, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Marknaden ligger och gungar just nu då man är orolig inför presidentvalet i USA.

Jag och många tror det kommer bli en slakt på Finansmarknaderna om Kamala vinner, hon är marxist och vill straffa företagen med höga skatter, införa 30% skatt på kapitalvinster osv....

Kommer inte bara drabba USA utan även Sverige.

Låt oss leka med tanken att du har rätt. Du är övertygad om att hon får med både kongressen och senaten på de idéerna? För det är inte jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in