2024-08-17, 11:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jag vill inte vara "den killen", men ditt doxande suger. Till exempel antyder du att jag har kopplingar till andra konton på Flashback, och jag har inget annat konto. Jag känner inte ens någon annan IRL som har ett konto på Flashback vad jag vet.

Hej Hovslättsmannen! Du söker kontakt med mig. Jag önskar ingen vidare kontakt med dig men uppskattar en del av dina inlägg.
Citera
2024-08-17, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Logga ut...? 🤔

Hur skulle logga ut hjälpa?
Citera
2024-08-17, 11:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Då han kunde urskilja ditt kön igenom din kommentar så kanske det fanns en viss relevans i hans påstående.

Autogenerera text som skrivs (om lingvistiken kan avslöja dig)
Anonymisera all information som delas

Detta räcker gott och väl för att puckla av stalkers och vanligt folk
Min post kvarstår. Vill du inte riskera så är det bara att logga ut från sociala medier. Svårare än så är det inte.
Citera
2024-08-17, 11:26
Medlem
Dvs TS borde ha skrivit "Hur är man anonym på internet?"

Haha Det är en bra fråga - eftersom samma sekund man är uppkopplad så är ens apparat identifierad.
Citera
2024-08-17, 11:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
"collect documentation" sade man redan innan elektriciteten fanns.
Samla information/dokumentation, är väl den korrekta, oförkortade svenska termen.
Ditt seriösa tips kring att minska risken att doxas är att helt enkelt eliminera sig själv?
Skrev faktiskt ett frågetecken efter och gjorde den funderande smileyn. Det behöver jag väl ändå inte förminskas för ändå kan jag tycka.
Citera
2024-08-17, 11:30
Avslutad
Angående Hovslättsmannens inlägg så var det viktiga för mig inte att ta reda på exakt vilka konton personerna har utan vilka personerna som påstått att jag har fått diagnosen paranoid scizofreni, har åkt fast på Dumpen och är polisanmäld är.
Utifall att en sådan polisanmälan skulle nå mig är det bra att kunna göra motanmälan för förtal och trakasserier av rätt personer.
Citera
2024-08-17, 11:40
Medlem
stolenChevys avatar
Genom att vara lite mindre dryg kanske.
Citera
2024-08-17, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dksbsid555
Hur undviker man att bli doxxad, alltså att folk får reda på vem du är/information om dig på nätet/datorn osv osv.

Varför skapar du ett konto för att fråga det? Låt bli att skapa konton, låt bli att använda tjänster som kräver inlogg, använd vpn. Det är väl oerhört simpelt att räkna ut.. sen är ju en annan fråga varför någon skulle bry sig om att doxxa dig? Är du en känd streamare? Om inte så bryr sig ingen om dig tillräckligt, om du är det så sluta?
Citera
2024-08-17, 12:20
Avslutad
1 Skaffa en begagnad dator.

2. Vpn

3. kasta telefonen
Citera
2024-08-17, 12:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Meeku
Varför skapar du ett konto för att fråga det? Låt bli att skapa konton, låt bli att använda tjänster som kräver inlogg, använd vpn. Det är väl oerhört simpelt att räkna ut.. sen är ju en annan fråga varför någon skulle bry sig om att doxxa dig? Är du en känd streamare? Om inte så bryr sig ingen om dig tillräckligt, om du är det så sluta?

Här håller jag med, och inte. Om någon skapar konton i flera års tid i syfte att undgå "doxning" när de söker kontakt kan man få ett visst intresse av Varför det sker. Men jag nöjer mig med Att det skett, och Vilka som gjorde det. Väldigt trista och endimensionella personligheter, men det kan nog vara just för att de fantiserar ihop det mesta som de skriver om sig själva och om andra. Fantasin är av ett slag som inte spränger ramarna för Skönheten och odjuret ens en gång.
Citera
2024-08-17, 13:01
Avslutad
Ett bra tips är att inte ha namn eller ditt jobb i din email.

Ex

sven.svensson@ica.se är inte bra att ha då man dels ser vad man heter dels var man jobbar, istället bigcockpowrr@gmail.com då kan ingen lista ut vem du är vare sig från mailnamnet eller domänen.

Obs: båda emailen ovan är fingerade.
Citera
2024-08-17, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dksbsid555
Hur undviker man att bli doxxad, alltså att folk får reda på vem du är/information om dig på nätet/datorn osv osv.

Använd aldrig ditt namn och bostads ort eller land.

Att registrera mobil/dator in eget namn är alltid ”Strengt Verboten”.
Liksom samtliga webbsidor så som Google, AppleID, Microsoft ovs.

Ända undantaget är när du har ett fysiskt ekonomiskt utbyte. Dvs någon skall skicka dig saker.

Sen givetvis VPN ovs som skrot dator för skit surfa på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in