2024-08-17, 10:15
Bannlyst
Hur undviker man att bli doxxad, alltså att folk får reda på vem du är/information om dig på nätet/datorn osv osv.
Citera
2024-08-17, 10:21
Avslutad
Logga ut...? 🤔
Citera
2024-08-17, 10:29
Medlem
Skaffa VPN, begränsa information du gör tillgänglig och undvik att kommentera i inlägg.
Citera
2024-08-17, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Skaffa VPN, begränsa information du gör tillgänglig och undvik att kommentera i inlägg.
Men kan inte folk få reda på vem du är trots att de inte vet något om dig och du har VPN?
Citera
2024-08-17, 10:35
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Gäller det här på FB också?
Citera
2024-08-17, 10:35
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dksbsid555
Hur undviker man att bli doxxad, alltså att folk får reda på vem du är/information om dig på nätet/datorn osv osv.
Det är i princip omöjligt i Sverige där all information kring din person är så offentlig. Det är mycket lätt att få fram uppgifter om t ex brott, om du är dömd, figurerar i någon utredning, betalningsanmärkningar, årsinkomst osv. Ska du komma loss från detta så får du flytta ut från Sverige och skaffa annat medborgarskap och skriva ut dig härifrån.

Sen kan man spärra sig på vissa siter, men det finns ändå de som tillhandahåller info om dig.

När det gäller övrig information så gäller det att inte vara aktiv på sociala mediaplattformar som Facebook, Insta, Youtube m fl.
Citera
2024-08-17, 10:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Det är i princip omöjligt i Sverige där all information kring din person är så offentlig. Det är mycket lätt att få fram uppgifter om t ex brott, om du är dömd, figurerar i någon utredning, betalningsanmärkningar, årsinkomst osv. Ska du komma loss från detta så får du flytta ut från Sverige och skaffa annat medborgarskap och skriva ut dig härifrån.

Sen kan man spärra sig på vissa siter, men det finns ändå de som tillhandahåller info om dig.

När det gäller övrig information så gäller det att inte vara aktiv på sociala mediaplattformar som Facebook, Insta, Youtube m fl.
Det fetade. Ja, precis det som jag menade med min första post i denna tråd. Får ju hoppas på att du är en man. Annars kommer TS tillskriva otrevligt till dig med.
Citera
2024-08-17, 10:46
Medlem
Gridiots avatar
Vad menar du exakt? Att koppla ett anonymt konto till din verkliga person?

I sådana fall kan du köra vpn.

Om du inte försöker vara anonym men inte vill att folk ska veta vart du bor så går der inte i Sverige såvida du inte har skyddade uppgifter.

Själv tror jag på en framtid där annonomitet förbjuds
Citera
2024-08-17, 10:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gridiot
Vad menar du exakt? Att koppla ett anonymt konto till din verkliga person?

I sådana fall kan du köra vpn.

Om du inte försöker vara anonym men inte vill att folk ska veta vart du bor så går der inte i Sverige såvida du inte har skyddade uppgifter.

Själv tror jag på en framtid där annonomitet förbjuds
Att jag är anonym, har ett konto och att någon doxxar mig utifrån det trots att personen inte har någon koll på vem jag är. Ingen information. VPN används.
Citera
2024-08-17, 10:59
Avslutad
Citat:

Jag har valt att "doxa" på grund av tidigare händelser. Det finns ingenting du skulle kunna gjort för att förhindra det om du hade varit den/de personer som blivit "doxade" av mig utan att förändra dina tidigare handlingar på nätet. Människor är sig rätt lika och om inte du själv förändrats spelar det ingen roll att du har ett nytt konto. Du riskerar genom vad du skriver om och hur du skriver att personer som känner till dig ändå kommer att förstå att kontot är du. Det du kan göra är att förändras. Skriv om andra saker. Skriv på annat sätt. Skriv på andra tidpunkter.
Citera
2024-08-17, 11:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Jag har valt att "doxa" på grund av tidigare händelser. Det finns ingenting du skulle kunna gjort för att förhindra det om du hade varit den/de personer som blivit "doxade" av mig utan att förändra dina tidigare handlingar på nätet. Människor är sig rätt lika och om inte du själv förändrats spelar det ingen roll att du har ett nytt konto. Du riskerar genom vad du skriver om och hur du skriver att personer som känner till dig ändå kommer att förstå att kontot är du. Det du kan göra är att förändras. Skriv om andra saker. Skriv på annat sätt. Skriv på andra tidpunkter.
Ponera att du inte visste något om mitt privatliv, inte ett dugg. Allt jag skrivit var fejk. Och jag använde VPN. Hade du fortfarande kunnat doxxa mig? Hur?
Citera
2024-08-17, 11:15
Avslutad
Citat:
Genom att de avslöjade saker om sig själva?

Eftersom jag vill ha möjligheten att "doxa" kvar berättar jag inte.Jag hoppas att personerna lägger ner och fokuserar på andra saker. De har självrapporterat fullödiga liv utanför internet så möjligheterna är goda för dem jämfört med mig. Jag har ingenting annat än internet och maten som jag får genom en lucka i taket på källarvåningen där jag bor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in