2024-08-16, 05:35
Medlem
Citat:
De stora ansträngningarna för att tysta kritisk granskning av islam förenar islamister, islamiska stormakter, aktivister och postkoloniala forskare. Tvärtemot vad man skulle kunna tro är det inte salafism och jihadism, utan den den bredare islamismen i Muslimska brödraskapets tappning, som ligger bakom motståndet.

Tappade nästan hakan när jag läste detta.
Hade inte förväntat mig att en svensk journalist skulle våga vara så öppen om det uppenbara.
Hela texten finns länkad utan betalvägg nedan.
Vad tycker ni om krönikan?

https://www.expressen.se/ledare/sofie-lowenmark/islamisterna-vill-inte-att-du-laser-den-har-kronikan/
Citera
2024-08-16, 05:41
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Tappade nästan hakan när jag läste detta.
Hade inte förväntat mig att en svensk journalist skulle våga vara så öppen om det uppenbara.
Hela texten finns länkad utan betalvägg nedan.
Vad tycker ni om krönikan?

https://www.expressen.se/ledare/sofie-lowenmark/islamisterna-vill-inte-att-du-laser-den-har-kronikan/

Ett klockrent exempel på hur rasism och islamofobi håller på att normaliseras i samhället. Jag är orolig, vill vi verkligen ha det som på 30-talet igen??
Citera
2024-08-16, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Ett klockrent exempel på hur rasism och islamofobi håller på att normaliseras i samhället. Jag är orolig, vill vi verkligen ha det som på 30-talet igen??
Jag oroar mig mer för att muslimska brödraskapet äter sig in i samhället än att du har vanföreställningar om att detta ens liknar 30-talets Tyskland.
Har du ens hunnit läsa krönikan?
Citera
2024-08-16, 05:45
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Jag oroar mig mer för att muslimska brödraskapet äter sig in i samhället än att du har vanföreställningar om att detta ens liknar 30-talets Tyskland.
Har du ens hunnit läsa krönikan?

Nej, jag slutade halvvägs in för jag blev så illa berörd. Jag har anmält artikeln till DO. Att muslimer skulle vilja påverka svenska samhället är en rasistisk konspiration.
Citera
2024-08-16, 06:01
Bannlyst
Islam är ett gift för hela samhället och hör inte hemma i Europa.
Citera
2024-08-16, 06:03
Medlem
Zhanlangs avatar
Citat:

Korvstoppning med repriserade artiklar för att ta fokus från Israels folkmord.
Citera
2024-08-16, 07:03
Medlem
Äntligen någon som vågar tala klarspråk om islamister.
Citera
2024-08-16, 07:12
Medlem
grey.eagles avatar
Jag blev ytterst förvånad jag med när jag läste vad många redan förstår, kanske det börjar brännas och vara "journalist" i Sverige, antar att de har kollegor i Danmark som är riktiga journalister, som så att säga granskar makten inte som Svenska avarter lyder den.
Citera
2024-08-16, 07:19
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Ju fler som läser detta, desto bättre.
Citera
2024-08-16, 07:28
Medlem
Fillesnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday

Svenska judar anser att Sverige av idag är betydligt mer rasistiskt och antisemitiskt än någonsin på 30 talet.

Och det är muslimer och vänstern som står för det judehatet.
Citera
2024-08-16, 07:32
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
Svenska judar anser att Sverige av idag är betydligt mer rasistiskt och antisemitiskt än någonsin på 30 talet.

Och det är muslimer och vänstern som står för det judehatet.

Nu fiskar du i grumliga vatten! Varför står du inte upp för demokrati, feminism och religionsfrihet likt våra muslimska bröder å systrar?? Du är säkert en vit CIS-man
Citera
2024-08-16, 07:32
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhanlang
Korvstoppning med repriserade artiklar för att ta fokus från Israels folkmord.
Så är det. Bonnierägda Expressen har skruvat upp tonläget mot den muslimska världen avsevärt senaste halvåret. Det är tydligt att man driver en agenda, särskilt när man jämför med Aftonbladets take på samma ämne. De här två tidningarna var tidigare till förväxling lika men de har valt olika vägar i den här frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in