2025-12-16, 06:28
Medlem
Xlntboys avatar
Livet blev helt underbart efter skilsmässan. Vi hade 3 gemensamma barn när vi separerade. separerade eftersom vi slutade ligga, hon blev asexuell och jag stod inte ut. Hennes asexuellitet skyllde hon på trötthet. Det var mitt fel då hon blev trött, hon var arbetslös, hade egen bil, alla räkningar betalda, barn i förskola och skola på heltid (fuskade med det då kommunen jag bor i tillåter endast 25tim/v om någon är arbetslös i familjen), städerska som kom 1gg i veckan och skurade hela huset från golv till tak. Men tydligen så blir man helt slut av sådant liv.

Kan säga att det blev många kvinnor för min del efter skilsmässan så sexlivet fick uppsving. Tom exfrun som varit asexuell sista åren vill nu få kuk någon gång i månaden.

Har delad vårdnad över mina barn och det funkar utmärkt.

Ångrar bara att jag inte skillde mig tidigare
Citera
2025-12-16, 08:37
Medlem
Jag var där för +10 år sedan, barn, villa, jobb, bil, solsemestrar... Och en gnällig fru som sällan ville ha sex. Jag ångrar bara att jag inte lämnade henne tidigare, nästan allt blev så mycket bättre.
Citera
2025-12-17, 00:14
Medlem
SmegmaFris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Hur tog du modet till dig?

Hon drog ner mig i sin skit.
Är det verkligen värt det då?
Dumpa och hitta någon som behandlar dig bra istället.
Citera
2025-12-17, 02:59
Medlem
Äsch, som kvinna säger jag bara skilj er! Vilka idioter som gifter sig

Bättre leva fri som en kvidevitt! Det kommer gå åt Helsingfors oavsett. Bättre hitta ett gulltroll man gillar ett slag.
Livets gång.
Citera
2025-12-17, 12:19
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterofCeremonies
Du har ingått ett heligt förbund. Tills döden skiljer er åt. Hon beter sig för att du låtit henne göra det och som många svenska förhållanden så är det hon som är mannen i huset
Det är någonstans här det hamnar, du blir tagen för given och det gör att hon kan ta ut sina frustrationer på dig.
Antagligen har du det inte i dig men det är väl så att sker inte ett uppvaknande så lär det inte bli bättre.
Parterapi? Har aldrig fattat grejen, varför försöka laga något man skulle vilja byta ut?

Du kan helt enkelt visa att du inte tar skiten mer, kan vara försent men som sagt det blir bara värre oavsett.
Ryt ifrån på allvar, inte skrika eller explodera utan bara bestämt och med klar fast blick säga nu räcker det, sluta gapa vad som nu passa hemma hos er, sen slut på på situationen.
Inte diskutera utan bara fortsätt titta på tv, käka eller när det nu inträffar, kan hon inte ta det är det bara resa sig,
Gör klart för kvällen dra med dig täcket till soffan i garaget och sov där.
Vad som helst bara du markerar att du fått nog och det måste vara konsekvent, du måste markera!

Men inga sura miner efteråt, god morgon, ha det så bra, ses i kväll. Vill hon fråga vad det gäller, vad du menar med det du gör så är svaret alltid att du tröttna på hennes gnäll på dig och allt du gör.
Du behöver inte försvara eller diskutera.
Fatta hon inte att antingen sker en förändring eller så är det över så ligger det på henne.
Barnen mår inte bra av hennes gnäll för dom förstår bara att mamma inte tycker pappa är bra så dom behöver komma bort fr detta i vilket fall som på ett eller annat sätt.
Barn gör som vi gör inte som vi säger, vill du en evetuell dotter skall bli som mamman är nu eller att din son blir någon som bara tar och inte står upp för sig själv?

Din fru visar alla tecken på att inte uppskatta dig och vilja att du ska ha det bra, varför skulle du vilja ha det så?
Du vill vakna och må bra och skratta mer än idag och känna energi inför livets möjligheter.
Sker inte det i din vardag så är det inte världen det är fel på det är du som behöver se över resultaten dina val ger.
Gör dig själv lycklig, du kan inte göra en annan människa lycklig det är något bara vi själv kan göra.

Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in