Citat:
Ursprungligen postat av
KriminellFrikadell
Provar att starta en ny tråd då jag inte hittar något på ämnet.
Åh, en lång historia. Men jag försöker sammanfatta. Vi har varit gifta i elva år, två barn som jag älskar. Jag jobbar hårt, är en närvarande pappa, vi har kul när det bara är vi två. Problemet är att ALLT är alltid MITT fel! Oavsett vad det är så hittar hon ett sätt där allt är mitt fel. Jag fastar i trafik hem från jobbet, MITT FEL! Barnen bråkar, MITT FEL! Det regnar, MITT FEL ( ok, det var ett skämt, men så känns det ibland). Jag känner själv att jag alltid försöker vara alla till lags men att jag aldrig duger. Jag gör mitt yttersta men allt jag får är kritik tillbaka (för att jag inte gjort som HON tyckte jag borde ha gjort). Jag är så less på alltihop att jag funderar på skilsmässa. Ber om ursäkt för ett utdraget inlägg. Men jag vill veta om MÄNS syn på skilsmässa, ni som har gjort det, hur blev det sen? Ångrade ni er? Hur blev livet? Var det värt det?
Jag var i exakt samma sits för några år sedan, vi provade med rådgivning, men min fru ville inte gå dit fler gånger när rådgivaren hade samma syn som jag på en relation, så småningom skiljde jag mig, träffade en ny kvinna och livet blev precis som jag hade hoppats på. Mina barn var vuxna när vi skilde oss. Processen från det att jag började prata om skilsmässa och jag faktiskt lämnade in ansökan tog det fem år, så det var inte ett beslut i affekt, men efteråt undrade jag varför jag inte skilde mig tidigare.