2024-08-15, 19:31
Medlem
carlpetersen73s avatar
Jag är sugen på att leasa en kinesisk bil, men av vissa reaktioner att döma så är det inte helt politiskt korrekt och indirekt anklagas man för än det ena än det andra. Lite skit samma, men vilka argument kan jag stoppa i halsen på de som tycker det är en dålig idé? Jag menar, närmast alla människor går runt med prylar från Kina. Hade en diskussion med en snubbe på ett bilforum som tyckte det var mindre besvärande att ha en iPhone än en kinabil. Hur många sålda iPhone går det inte på en bil?

Jag kan tycka det är lite hyckleri att hoppa på de som väljer bil från Kina, så hjälp mig med argument. Och för all del, du som tycker det är en dålig idé kan också berätta varför. (jo, jag förstår basic)
Citera
2024-08-15, 19:52
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Jag är sugen på att leasa en kinesisk bil, men av vissa reaktioner att döma så är det inte helt politiskt korrekt och indirekt anklagas man för än det ena än det andra. Lite skit samma, men vilka argument kan jag stoppa i halsen på de som tycker det är en dålig idé? Jag menar, närmast alla människor går runt med prylar från Kina. Hade en diskussion med en snubbe på ett bilforum som tyckte det var mindre besvärande att ha en iPhone än en kinabil. Hur många sålda iPhone går det inte på en bil?

Jag kan tycka det är lite hyckleri att hoppa på de som väljer bil från Kina, så hjälp mig med argument. Och för all del, du som tycker det är en dålig idé kan också berätta varför. (jo, jag förstår basic)
Beror väl på vilken bil du är sugen på?

Leasa en Hongqi HS-9 (den feta suven), så retar du gallfeber på exakt alla - oavsett om dom är negativa till kinabilar, elbilar, suvar eller vad som helst. Som argument kan du använda "för att jag har råd".

Leasa en Tesla Model 3, som tillverkas i Kina, som argument kan du använda "det är en bra bil".

Ja, sen vet jag inte helt ärligt... kör själv en Volvo diesel...
Citera
2024-08-15, 19:53
Medlem
StudiumValors avatar
Man får kanske ta varje anklagelse för sig?
Vad blir man anklagad för?
Citera
2024-08-15, 20:17
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Beror väl på vilken bil du är sugen på?

Leasa en Hongqi HS-9 (den feta suven), så retar du gallfeber på exakt alla - oavsett om dom är negativa till kinabilar, elbilar, suvar eller vad som helst. Som argument kan du använda "för att jag har råd".

Leasa en Tesla Model 3, som tillverkas i Kina, som argument kan du använda "det är en bra bil".

Ja, sen vet jag inte helt ärligt... kör själv en Volvo diesel...
BYD. Så Tesla Model 3 byggs i Kina?

Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Man får kanske ta varje anklagelse för sig?
Vad blir man anklagad för?
Typ att man bidrar till att rasera världen genom att stötta Kina.
Citera
2024-08-15, 20:38
Medlem
franges avatar
Varför just en kinesisk bil? Är det bara en kinesisk i största allmänhet - eller någon specifik modell? Volvo är nu för tiden kinesiskt....
Citera
2024-08-15, 20:59
Medlem
Kämpendahls avatar
Vem vill åka kinesiskt? Jag valde bort en bil från kinesiska Volvo.
Citera
2024-08-15, 21:02
Medlem
Jo genial ide, kinesiska produkter är ju världskända för sin otroliga kvalitet.
Citera
2024-08-15, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Jo genial ide, kinesiska produkter är ju världskända för sin otroliga kvalitet.

Tesla byggs i USA, Tyskland och Kina, de kinesiskbyggda anses ha bäst kvalitet.
Citera
2024-08-15, 21:36
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Varför just en kinesisk bil? Är det bara en kinesisk i största allmänhet - eller någon specifik modell? Volvo är nu för tiden kinesiskt....
En BYD, tycker jag får mycket för pengen.
Citera
2024-08-15, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spiralblocket
Tesla byggs i USA, Tyskland och Kina, de kinesiskbyggda anses ha bäst kvalitet.

Tesla är skräp oavsett var de byggs rofl
Citera
2024-08-16, 04:37
Medlem
dasiniles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Jag kan tycka det är lite hyckleri att hoppa på de som väljer bil från Kina, så hjälp mig med argument.
  • Samma eller bättre kvalitet för halva priset.
  • Att Kinas bilindustri går bra är samma sak som att Kinas gröna omställning går snabbare.
  • Europeisk protektionism är fel väg att gå.
  • Kinas bilmärken är de som är kvar om tio år.
Citera
2024-08-16, 06:14
Bannlyst
Det väl leasa en Polestar eller volvo, dom byggs i Kina. Köpa eller leasa ett märke tex qpeng ifrån Kina skulle jag aldrig pga kvalité bristerna. Kina kan inte bygga saker själva som håller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in