Citat:
Ursprungligen postat av
carlpetersen73
Jag är sugen på att leasa en kinesisk bil, men av vissa reaktioner att döma så är det inte helt politiskt korrekt och indirekt anklagas man för än det ena än det andra. Lite skit samma, men vilka argument kan jag stoppa i halsen på de som tycker det är en dålig idé? Jag menar, närmast alla människor går runt med prylar från Kina. Hade en diskussion med en snubbe på ett bilforum som tyckte det var mindre besvärande att ha en iPhone än en kinabil. Hur många sålda iPhone går det inte på en bil?
Jag kan tycka det är lite hyckleri att hoppa på de som väljer bil från Kina, så hjälp mig med argument. Och för all del, du som tycker det är en dålig idé kan också berätta varför. (jo, jag förstår basic)
Beror väl på vilken bil du är sugen på?
Leasa en Hongqi HS-9 (den feta suven), så retar du gallfeber på exakt alla - oavsett om dom är negativa till kinabilar, elbilar, suvar eller vad som helst. Som argument kan du använda "för att jag har råd".
Leasa en Tesla Model 3, som tillverkas i Kina, som argument kan du använda "det är en bra bil".
Ja, sen vet jag inte helt ärligt... kör själv en Volvo diesel...