2024-08-17, 01:11
Medlem
Den stora frågan är väl snarare vem fan som bryr sig vad som händer med Hamas terrorister?
Citera
2024-08-17, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Blev du arg nu när jag hade rätt. Varsågod.
Nästa vecka kommer socpengarna in på din mammas o pappas konton. Varsågod igen.
Fin comeback
Citera
2024-08-17, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Känns lite komiskt att du frågar om jag är nazist så jag låter den vara men jag tycker att det är lite intressant att den stat som kallar sig mellanösterns enda demokrati och som vill se sig som ett västland vill säga "kritisera hamas på samma sätt" om sin militärs analvåldtäkter, och därmed likställer sig med en terrororganisation. Israelerna är ett motbjudande folk, vilken annan statsapparat ägnar sig åt dylika saker? Fattar inte hur du kan sitta och försvara den här typen av avgrundsdjup ondska och direkt vidrigt beteende, fattar du hur allvarligt det är att fångvakterna våldtog en annan man i röven? Vilka jävla äckel. Världens judar måste dra i handrbromsen så att det skriker om det, det här är deras etnoreligiösa stat och deras folksjäl manifesterad, om inte går ut på bögvåldtäkter så måste judarna göra något åt Israel nu.

Mycket bra inlägg
Citera
2024-08-17, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Ju mer man läser i denna tråden ju mer undrar man om inte tyskarna hade rätt.

Citera
2024-08-17, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storgatan19
Har ingen aning vad du vill säga.

Jag önskar dig all lycka i världen och jag hoppas att du en dag inser att allt inte är svart eller vitt.

Objektiv??? Det handlar i detta läget om att vara en människa. Hur långt ska det gå? Hur många ska dö? Du är skrattretande.
Citera
2024-08-17, 03:07
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcape
Mycket bra inlägg
Mycket bra inlägg.bland LGBTQ-gänget + muslimerna.

Resten av oss har nog inget intresse av analsex.
Citera
2024-08-17, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lmzl
Men med ditt resonemang så borde du tycka att du förstår ilskan från palestinier att de gjorde som de påstås ha gjort den 7 oktober. De Israel upplevde 7 oktober har palestinier upplevt i decennier.

I krig gör båda sidorna ohyggliga saker. Mer eller mindre.
- Krig ska därav stoppas, eftersom det är väldigt många människor på båda sidor, som kommer lida något oerhört. Både de som är direkt involverade i själva kriget (soldater) och de civila som inte lyckas fly undan. Gäller som sagt var båda sidor av konflikten/kriget.
- Och misstänkta misstänkta krigsförbrytare ska givetvis inte sitta fängslade i fiendens land, utan i ett annat land som inte är direkt involverat i kriget.

Det är så jag ser på saken.

Krig måste helt enkelt upphöra.

Sedan hur man får stopp på krig är inte jag rätt person att uttala mig om.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-08-17 kl. 09:00.
Citera
2024-08-17, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Jaha. Själva bor ni väl i något härligt utanförskapsområde och låter lokala imamen skipa rättvisa?

Israel har horder av jurister som kollar igenom varje drag deras militär genomför. De har inget intresse av övervåld eftersom det får dem att hamna i internationella strålkastarljuset.

Men precis som i de flesta krig finns värnpliktiga och andra yngre människor i armén som kanske inte alltid beter sig som.överordnade vill, så det händer absolut att Israel gör fel. Men att tro att detta skulle vara systematiskt är väldigt fel.

Bor man automatiskt i orten och är muslim bara för att man är kritisk till vad Israel pysslar med?
Är det inte jobbigt att gå omkring med sådana tvångstankar?

Ps Jag bor i ett typiskt medelklassområde i Barcelona utan moske och någon lokal imam
Citera
2024-08-17, 10:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Men precis som i de flesta krig finns värnpliktiga och andra yngre människor i armén som kanske inte alltid beter sig som.överordnade vill, så det händer absolut att Israel gör fel. Men att tro att detta skulle vara systematiskt är väldigt fel.
Det är ju bara ignorant att hävda. Israels högsta styrande politiker anser att dessa våldtäkter är moraliskt rätt

Citat:

Taking to X, formerly Twitter, on Thursday night, Bezalel Smotrich demanded “an immediate criminal investigation to locate the leakers of the trending video that was intended to harm the reservists and that caused tremendous damage to Israel in the world and to exhaust the full severity of the law against them”.

Others, including the hard right and ultranationalist politicians, such as National Security Minister Itamar Ben-Gvir, within Israel, have argued that any action – even gang rape – is permissible if it is undertaken for the security of the state.

https://www.aljazeera.com/amp/news/2024/8/9/everything-is-legitimate-israeli-leaders-defend-soldiers-accused-of-rape
Citera
2024-08-17, 10:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Svenska soldater hade betett sig lika illa om vi låg i krig med Ryssland och tillfångatog ryska soldater.
Nej, vilket jävla skitsnack

Citat:
Du gör dig löjlig som jämför med att gasa ihjäl en hel befolkning. Vi snackar om "bevis på minst tio fall" som du själv skrev i trådstarten. Först måste vi ifrågasätta bevisen. Sen måste vi också ifrågasätta den angivna siffran. Att ett fåtal övergrepp och tortyrer sker under ett krig är inget att höja på ögonbrynen för. För jävligt, absolut, men knappast unikt för Israel. Ryssar stympar ukrainska soldater och vice versa.
Fullt normalt att våldta och gasa ihjäl palestinier, anser du.
Citera
2024-08-17, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Jag tror faktiskt att det som israel gör nu aldrig kommer att gå att tvätta bort, en fläck på alla israeler för all framtid. Hade jag själv varit jude så hade jag i detta nu gjort allt jag kunde för att separera judendomen och staten israel.
Så du anser att ett land som attackeras av en aggressiv granne ska ge upp och aldrig försvara sig? Hatar du Ukraina också, men älskar ryssarna?
Citera
2024-08-17, 21:52
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Så du anser att ett land som attackeras av en aggressiv granne ska ge upp och aldrig försvara sig? Hatar du Ukraina också, men älskar ryssarna?
Argumentationsfel, det är inte "lägga sig ner och dö utan motstånd" eller "våldta krigsfångar i röven för att du är en smutsig undermänniska", det finns några fler nyanser än så Chaim.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in