2024-08-14, 13:04
Medlem
MonkeyD.Luffys avatar
Om jag fick chansen att ändra två lagar i Sverige, så hade jag ökat maximistraffet för sluten ungdomsvård från 4 till 10 år. Jag tycker att ungdomar som begår grova brott borde få längre straff. Det är sjukt hur ungdomar som begår mord bara får fyra års sluten ungdomsvård; det borde bli 10 år istället.

Dessutom tycker jag att cannabis borde avkriminaliseras och kunna säljas på Systembolaget, precis som alkohol. Cannabis är inte farligare än alkohol och det finns forskning som visar att det kan ha medicinska fördelar. Att legalisera cannabis skulle också minska den svarta marknaden och frigöra resurser för att bekämpa allvarligare brott.

Vad tycker ni? Vilka lagar hade ni ändrat och varför?
Citera
2024-08-14, 13:16
Medlem
Återinför tjänstemannaansvaret!
Och ta bort sexköpslagen!
Citera
2024-08-14, 13:25
Medlem
tredubbla straffet på brukare av cannabis...det är det som håller brottsligheten igång. tredubbla straffet för sexköp.
Citera
2024-08-14, 13:48
Medlem
hockexs avatar
vet inte riktigt men vill se direktsända dödsstraff på Svt, hade ju vart lite underhållande
Citera
2024-08-14, 14:05
Medlem
Emolls avatar
Lag 1: Stänga gränserna helt för folk som kommer utanför EU i 10 år framöver.
Lag 2: Utvisa människor som uppehållit sig i 5 år eller mer i landet utan att lyckats skaffa jobb eller som blivit dömda för något.
Lag 3: Återinföra tjänstemannaansvaret
Citera
2024-08-14, 14:08
Avslutad
Jag skulle återinföra lösdriverilagen och omformulera vad som gäller angående längden på fängelsestraff för möjliggöra att de värsta samhällsplågorna aldrig kommer ut istället för den mjäkiga livstid vi har idag som i realiteten sällan överstiger 20 år med bra slappa premisser den sista tredjedelen.
Citera
2024-08-14, 15:54
Medlem
kyrkstockens avatar
1. Avskaffa kvinnlig rösträtt. Akut måste ske nu.

2. Lösdriverilagar behöver ses över som ovan redan skriver.
Citera
2024-08-14, 16:39
Medlem
Återinför tjänstemannaansvaret.
Ta bort HMF-lagen.
Citera
2024-08-14, 16:44
Medlem
Mecanicuss avatar
Avskaffa lagen om Alltings jävlighet

Avskaffa Jantelagen
Citera
2024-08-14, 17:17
Medlem
Jag hade upphävt tyngdlagen. Mest för att det skulle vara roligt o se allt flyga runt.
Sedan hade jag upphävt lagen om retroaktiv abort när det kommer till vissa politiker.
Citera
2024-08-14, 18:02
Medlem
henrikos avatar
Hets mot folkgrupp måste bort. Självklart måste vi få missakta alla farliga grupper på frammarsch i samhället.

Sedan kastar jag in att vi bör ändra lagarna kring varumärken, så att det företag som registrerar och får ett varumärke skyddat också är förpliktad att inte ändra på produkten under samma varunamn.
Citera
2024-08-14, 19:35
Medlem
Myhr1s avatar
Mjukat nödvärnsrätten och straffrihet.

Legaliserat hasch.

Var är haschet!?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera