Citat:
Ursprungligen postat av
Hussefar
När jag var yngre så tyckte jag att det var ganska töntigt med all "uppvaktning undanbedes" i tidningen. Brukar finnas bland de sista sidorna i alla lokalblad bland fliken bland alla andra födelsedagsbarn.
Ett sånt där barnsligt tjurigt beteende. Dessa personer måste vara väldigt bittra tänkte jag. Vilken rak motsats till allt annat firande. Erkänner att aldrig gillat att fira mina födelsedagar men att gå hårt ut med detta anti-firande har varit en aningen överdrivet.
Desto äldre jag blir förstår jag att jag inte heller är typen som vill fira att jag fyller jämnt. Dagen börjar närmna sig. När folk nämner detta brukar jag säga att det enda jag önskar mig är att inte bli firad. Absolut inte bli överraskad. För det är ju sant. Det enda jag vill är att ut och käka med sambon och barnen.
Har jag blivit en sån där grinig typ som jag förr föraktade eller är det endast en fråga om mogenhet?
Det handlar nog om den kombination gällande dina känslor, men lite samma här vill inte ha nån stor uppståndels.
En middag med de närmaste räcker rätt bra.
Sen att sätta ut det i tidningen känns idag lite magstarkt: Är vä personer som antingen är kända och är aktiva i officiella samanhang som gör så.
Alternativt de som har lite hybris och vill visa att de fyller.
Skulle jag som person ta mig för att göra det skulle nog 100% av de som läser annonsen troligen inte haft någon intention att uppvakta mig. Samtidigt de få personer som ev. skulle kunna tänka sig uppvakta mig skulle inte läsa annonsen.