2024-08-15, 21:51
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Har man barn så får man förtur till boende av sociala myndigheter.

Den där typen av människa tror att "trygghet" betyder att hon ska kunna behålla sin exakta levnadsstandard trots att hon är ensamstående.
Citera
2024-08-15, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
Du klarar inte av att utveckla det utan att använda ett av Andrew Tates löjliga narrativ.

En kvinna kan aldrig uppfostra en annan kvinnas barn utan att veta om det.

En man kan uppfostra en annan mans barn och tro att det är sitt eget biologiska barn. Den här ovissheten har skapat grogrund för manlig svartsjuka.

För kvinnor är det så klart inte kul att man är otrogen men det innebär att mannen har en status och det gillar ju kvinnor. Därför är det lättare för kvinnor att acceptera manlig otrohet.
Citera
2024-08-15, 21:53
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Är det billigare för män att skilja sig?

Eller är det bara det sedvanliga - att det aaaaaalltid är synd om kvinnor oavsett situation och sammanhang?

På alla horizonter utom den väldigt korta är det en bättre affär att sparka ut parasiten.

Parasiterna kan då dessutom ohejdat få tycka synd om sig själva på heltid...och män slipper det medföljande toxiska horeriet.
Citera
2024-08-15, 21:55
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Den där typen av människa tror att "trygghet" betyder att hon ska kunna behålla sin exakta levnadsstandard trots att hon är ensamstående.

Inte bara ensamstående, men enastående dum. Men hoppas folk lär sig en läxa när de läser fallet. Bli inte lata hemmafruar och planera lite framåt.
Citera
2024-08-15, 23:10
Avslutad
Som jag sa. Du klarar inte av att utveckla det utan att använda Andrew Tates löjliga narrativ.

Citat:
Ursprungligen postat av RedJamie
En kvinna kan aldrig uppfostra en annan kvinnas barn utan att veta om det.

En man kan uppfostra en annan mans barn och tro att det är sitt eget biologiska barn. Den här ovissheten har skapat grogrund för manlig svartsjuka.

För kvinnor är det så klart inte kul att man är otrogen men det innebär att mannen har en status och det gillar ju kvinnor. Därför är det lättare för kvinnor att acceptera manlig otrohet.
Citera
2024-08-15, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
Som jag sa. Du klarar inte av att utveckla det utan att använda Andrew Tates löjliga narrativ.

Utveckla vad du menar mex Andrew Tate? Och på vilket sätt har i så fall Tate fel?
Citera
2024-08-15, 23:48
Avslutad
Jag förstod direkt att du skulle snubbla över dina egna fötter när du sa att det är skillnad på manlig och kvinnlig otrohet.

Otrohet är ett svek som inte skiljer sig oavsett om det handlar om en man eller en kvinna. Du sårar din partner riktigt djupt om du utsätter honom/henne för otrohet, vilket är ett grymt svek som skadar personen. I en parrelation så har man ett band mellan varandra som bygger på kärlek, respekt, tillit och kommunikation. Detta måste man vårda varsamt. Att flika in otrohet skadar detta, sannolikt permanent som leder till relationen upplösning!

Att ett drama och ett svek som otrohet inte skulle ha en påverkan på relationen är fullständigt absurt och har man den inställningen så presenterar man sig inte bara som mindre reflekterande och naiv utan också som inkompetent.

Ingen kan skada dig lika mycket som någon som står dig nära och att sprida det här narrativet som leder till att unga som du får en felaktig bild av vad otrohet är får för själsliga och emotionella konsekvenser för den som blir drabbad av det.

Det är djupt beklagligt att Andrew Tate sprider den här typen av smörja. Jag vet att mycket av det han säger sägs med glimten i ögat och med en udd av provokation, men i många fall leder det till att unga faktiskt börjar tro på vad han säger - vilket bevisades med dina kommentarer.

Citat:
Ursprungligen postat av RedJamie
Utveckla vad du menar mex Andrew Tate? Och på vilket sätt har i så fall Tate fel?
Citera
2024-08-15, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
Är det många kvinnor i 80+ åldern som vill skiljas tror du?

Du missförstår eller? Kvinnor som var hemmafruar på 50-talet, för dem var det svårt att skilja sig. Födda 1930 eller tidigare (ok, det fanns de som blivit gravida redan som tonåringar och som därför ”skrev till kungs” för att kunna gifta sig. De kanske kan vara 80 år nu). De flesta är troligen änkor, i den mån de fortfarande lever.

När de var i Marikas ålder och upptäckte makens otrohet hade de sällan någon yrkesutbildning eller arbetslivserfarenhet att ta till för att bli självförsörjande. De stannade kvar, kunde bli bittra, knappast trevliga varken mot maken eller barnen.
Citera
2024-08-15, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schmuck2000
Förstår inte problemet, här är tex ett fint hus till salu för 695 000:- https://www.hemnet.se/bostad/villa-3rum-grangesberg-bjorkas-ludvika-kommun-bjorktorpsvagen-36-21375309

Nähä det fungerar inte? Du vill alltså bo i Bromma på en förskollärarlön?

Gifta föräldrar har gemensam vårdnad om barn födda inom äktenskapet. Det innebär att den ena vårdnadshavaren behöver den andra vårdnadshavarens godkännande för att kunna flytta med gemensamma barn. Tänker du dig att Marika flyttar ensam till en villa i Bergsslagen och lämnar barnet hos exmaken?
Citera
2024-08-16, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
De flesta kvinnor sitter väl tryggt i fin villa som till största delen mannen betalar...att sätta sig i en hyreslägenhet är ju ett väldigt nerköp...

Apropå vad? Familjen tråden handlar om bodde i lägenhet, en bostad som på grund av konjunkturerna sålts med förlust
Citera
2024-08-16, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av houseelfdobby
Jag kan inte läsa artikeln.

Men hon får skylla sig själv som inte tänkt längre än näsan räcker. Vad jag tolkade så är hon heller inte direkt fattig så har svårt att köpa att hon inte får det att gå ihop. Vad gör hon med alla pengar?

Sverige är större än Sthlm.

Dessutom så har folk så jäkla bråttom i relationer idag. Dom skaffar barn 1 månad efter dom känt varandra, flyttar ihop och gifter sig när dom bara känt varandra ett år. Ha inte så jäkla bråttom, lär känna varandra ordentligt innan man binder sig så man ser om man verkligen passar ihop..

Jag tror att många har onödigt höga krav på sina relationer idag. Jag förstår fullt ut att ingen vill bo med en slusk som inte sköter hygien och hjälper till med barn och hem. Eller att partnern förfaller och förfular sig under relationen.

Båda måste kömpa för att hålla flamman vid liv.

Kärlek dalar upp och ner. Har man barn så kan man bli mer som bästa kompisar underdom jobbiga småbarnsåren men man måste kämpa sig genom den biten. Kvinnor är dessutom duktiga på ta för mycket eget ansvar och inte involvera sambon från dag 1 så dom också får bonda med sitt barn.

Viktigt att hjälpa varandra och se till att få ex dra iväg med polarna en helg i månaden var så man får ladda batterierna. Värna om sina intressen och hjälpa varandra att ex få tid att koppla av, träna osv mellan jonglerandet av barn.

Man är 2 i en relation.

Våra mor och farföräldrar som hängt ihop i 60 år hade gaaranterat inte samma krav på sina partner som vi har idag och dom jobbade tillsammans för att få det att fungera, delade gemensamna intressen osv.

För mig är giftermål endast om man VERKLIGEN vet att man vill dela sitt liv med 1 person tills döden kommer. Det ska vara välplanerat då man bara gifter sig en gång. Du ska ha lekt färdigt, du ska vilja ha familj med personen du älskar.

Är man inte säker på den biten då gifter man sig inte då det är för livet.

Och slutord:
Det är inte fult att ha ett sparande, stå i en bostadskö eller köpa en egen stuga i sitt namn ifall det skiter sig att ha något att luta sig mot.

Jag sa det till tidigare sambor att ha en backup plan. Du vet inte hur livet ser ut imorgon.

Jag skulle aldrig i mitt liv barskrapa en partner. Jag vill inte ha hans pengar och saker och alla relationer jag haft har slutat i livslång vänskap utom 1.

Du nämner inte makens otrohet - orsaken till skilsmässan i fallet kvällstidningen tar upp.
Citera
2024-08-16, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Har man barn så får man förtur till boende av sociala myndigheter.

Jaså. I vilken kommun då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in