2024-09-14, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
haha samtidigt som gränserna står vidöppna för 100000 om året, det är tackvare såna idioter som dig som sverige ser ut so det gör

Får alla som kommer permanent uppehållstillstånd? Tror inte det spånken.

Men ja, självklart är det problematiskt när man inte stänger av kranen av undermänniskor. Nej, jag har gjort allt jag kunnat, men det svenska skeppet är på väg ner i Kattegatt och jag har flytt till varmare breddgrader, som alla andra intelligenta personer har gjort eller gör.
Citera
2024-09-14, 13:14
Medlem
Att migrantarbetare åker tillbaks till hemländer istället för att dröja sig kvar för att pocka ut bidrag att remittera är säkert en faktor som är förbisedd av välfärdsindustrin,(money from sweden).
Citera
2024-09-14, 13:26
Medlem
Mad monks avatar
Det blir bara logiskt när man tänker som en mussekramande liberalfitta.
Citera
2024-09-14, 14:07
Medlem
AliyahMerins avatar
Vad krävs för att få detta bidrag på 350.000 kr? Hur länge ska man ha varit i Sverige? Kan man få det som illegal och odokumenterad invandrare? Hur kontrolleras det att man verkligen åker till sitt hemland och inte bara tar pengarna och flyttar till typ Norge, Danmark eller annat Europeiskt land? Ser många sätt detta skulle kunna utnyttjas på.
Citera
2024-09-14, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AliyahMerin
Vad krävs för att få detta bidrag på 350.000 kr? Hur länge ska man ha varit i Sverige? Kan man få det som illegal och odokumenterad invandrare? Hur kontrolleras det att man verkligen åker till sitt hemland och inte bara tar pengarna och flyttar till typ Norge, Danmark eller annat Europeiskt land? Ser många sätt detta skulle kunna utnyttjas på.
Det kommer bli så att organiserade brottsligheten skickar hem sina anhöriga och stannar i sverige och tar pengarna sen återvänder anhöriga igen hit eller att det organiseras på något annat sätt , hitintills av det jag sett av sd och samarbetet med moderaterna lämnar många frågetecken och mycket övrigt att önska ..blir att rösta afs eller blankt i nästa val-
Citera
2024-09-14, 14:29
Moderator
Ancistruss avatar
Jag förstår naturligtvis tanken men jag är emot förslaget, åtminstone storleken på bidraget som känns alldeles för högt.

350 000:- motsvarar i många länder i tredje världen tio årslöner, i riktigt fattiga länder t.o.m. klart mer än så. Så erbjuds man det för att lämna Sverige tror jag tyvärr många kommer bege sig hit bara med syfte att få de pengarna och lämna. Så jag tror tyvärr det istället kommer bli en pull-faktor för att komma hit även för att få de pengarna, inte tvärtom.

Jag tror det är bättre att skicka tillbaka dem utan några pengar, eller bara med tillräckligt så de klarar sig någon/några månader på, men utan att det inte gör det lönsamt att åka hit bara för bidragets skull.
Citera
2024-09-14, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jag förstår naturligtvis tanken men jag är emot förslaget, åtminstone storleken på bidraget som känns alldeles för högt.

350 000:- motsvarar i många länder i tredje världen tio årslöner, i riktigt fattiga länder t.o.m. klart mer än så. Så erbjuds man det för att lämna Sverige tror jag tyvärr många kommer bege sig hit bara med syfte att få de pengarna och lämna. Så jag tror tyvärr det istället kommer bli en pull-faktor för att komma hit även för att få de pengarna, inte tvärtom.

Jag tror det är bättre att skicka tillbaka dem utan några pengar, eller bara med tillräckligt så de klarar sig någon/några månader på, men utan att det inte gör det lönsamt att åka hit bara för bidragets skull.
dra in bidragen helt och ge dom en biljett hem så lovar jag dom sticker hem igen.
Citera
2024-09-14, 15:16
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
dra in bidragen helt och ge dom en biljett hem så lovar jag dom sticker hem igen.

Ja det är nog det lämpligaste. Det skulle garanterat ha en stor påverkan på många, fast många kommer nog stanna ändå. Några har redan ett jobb här, andra kommer finna ett vitt jobb, andra ett svartjobb. Ytterligare andra kommer nog stanna och satsa på en kriminell karriär tyvärr.
Citera
2024-09-14, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Uffe200
Noll främmande invandrare apor skall till Sverige. Dom som ska få jobba i Sverige skall vara vita och brödrafolk.

Polacker då? De är katoliker.
Det är en jobbig religion.
Citera
2024-09-14, 15:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Taida
Polacker då? De är katoliker.
Det är en jobbig religion.

Dom får komma och jobba. Och invandra till viss del. Men kom ihåg att det är ett slaviskt folk, så dom söta polackarna får inte var för många heller. Men absolut, en del kan tolereras. Men det viktiga är att att vi gör gemensam kamp med polacker och ungrare emot woke och främmande invandrare emot Nordeuropa. Tusk stjälper ju Polen nu, som den korrupta globalist han är.
Senast redigerad av Uffe200 2024-09-14 kl. 15:44.
Citera
2024-09-14, 15:46
Bannlyst
Citat:
Dom får komma och jobba. Och invandra till viss del. Men kom ihåg att det är ett slaviskt folk, så dom söta polackarna får inte var för många heller. Men absolut, en del kan tolereras. Men det viktiga är att att vi gör gemensam kamp med polacker och ungrare emot woke och främmande invandrare emot Nordeuropa. Tusk stjälper ju Polen nu, som den korrupta globalist han är.

Ryssar och från Balkan -

Hur vill du göra med de?
Citera
2024-09-14, 15:47
Bannlyst
Citat:

Vad gör det att polacker är slaviska?

Latinos, what about them?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in