2026-09-02, 15:31
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonAfOsman
Å andra sidan klagar även en betydande majoritet av kvinnor, attraktiva som oattraktiva, på dejtingappar och att det "inte funkar". Tror kvinnan och mannen du pratar om helt enkelt bara är ett extremt exempel. Så jag tror inte kvinnor har det så "enkelt" heller, om man utgår från deras perspektiv och de förväntningar som de har på en man. För en kille så räcker det ju i stort sett med ett fint utseende för att vi ska vika ner oss, men för tjejer är det miljoner olika faktorer som ska klicka samtidigt.

Jo, kanske. Kvinnan själv säger att hon hade "en otrolig tur". När det gäller att hitta nån att faktiskt bli ihop med så är det kanske så, särskilt eftersom hon har väldigt annorlunda värderingar för en kvinna. Hade det varit en lite mer vanlig kvinna och hon hade nöjt sig med en snygg man att ha sex med och umgås med så hade det ju dock varit lätt.

Citat:
Vet inte om ni pratar om Tinder eller Hinge här. Men skulle avråda från att köpa prenumeration. Starta om på nytt och swipa inte. Du kommer få likes istället kontinuerligt.

Jag har bara prövat Tinder än så länge. Du förespråkar alltså helt passivt fiske? Det är vad jag också kanske tror mest på. Försöka fixa schyssta bilder och profil och bara vänta, medan du gör annat IRL. Tar de första steget så vet man ju att det finns nåt intresse i alla fall. Det är så det alltid har funkat för mig IRL också.

Citat:
Köper du så tänker Match att här har vi en person vi kan tjäna pengar på. Och då blir det algoritmstyrt x 100. Inkommande likes sinar och de likes du skickar når enbart kvinnor utanför din division.

Vet inte om du sett vad jag har skrivit men jag betalade nyss när de hade halva priset för "Gold" på Tinder och upplevde att jag blev straffad snarare än belönad. Efter att jag betalat upphörde likes helt i några dagar och sen fick jag plötsligt bara se snygga unga tjejer i bikini, istället för de gamla trötta jag tidigare fick se. Dock med reklam för att köpa "super likes" och grejer. Väldigt märkligt och uppenbart manipulerat.
Citera
2026-09-02, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanfordClark
Jo, kanske. Kvinnan själv säger att hon hade "en otrolig tur". När det gäller att hitta nån att faktiskt bli ihop med så är det kanske så, särskilt eftersom hon har väldigt annorlunda värderingar för en kvinna. Hade det varit en lite mer vanlig kvinna och hon hade nöjt sig med en snygg man att ha sex med och umgås med så hade det ju dock varit lätt.

Jag har bara prövat Tinder än så länge. Du förespråkar alltså helt passivt fiske? Det är vad jag också kanske tror mest på. Försöka fixa schyssta bilder och profil och bara vänta, medan du gör annat IRL. Tar de första steget så vet man ju att det finns nåt intresse i alla fall. Det är så det alltid har funkat för mig IRL också.

Vet inte om du sett vad jag har skrivit men jag betalade nyss när de hade halva priset för "Gold" på Tinder och upplevde att jag blev straffad snarare än belönad. Efter att jag betalat upphörde likes helt i några dagar och sen fick jag plötsligt bara se snygga unga tjejer i bikini, istället för de gamla trötta jag tidigare fick se. Dock med reklam för att köpa "super likes" och grejer. Väldigt märkligt och uppenbart manipulerat.
Tinder fungerar annorlunda. Där är det inkommande likes som styr vilka matchningar du får och inte att du likear en tjej som sedan leder till matchning.

På Hinge är det tvärtom. Betalar du så kommer dina inkommande likes avstanna helt och alla dina matchningar genereras enbart från dina egna likes. Men om du inte betalar så kommer du till en början få kontinuerlig inkommande likes från tjejer. Min erfarenhet är att inkommande likes av tjejer har större chans att leda till något då hon aktivt valt dig. Problemet är att 99 procent av dessa likes kommer från tjejer flera divisioner under dig. Men emellanåt kan det komma nåt guldkorn som gillar din bild. Även detta en strategi för att frustrera dig och istället betala för obegränsade svepningar.
Citera
2026-09-04, 23:11
Medlem
Gjorde en tjejprofil (modellsnygg) för att se hur Hinge fungerar från en tjejs perspektiv och kan säga att jag blev väldigt chockad. Massa hunkar och modellsnygga män dök upp i flödet och det tog typ aldrig slut. Det fick mig att inse att det är helt lönlöst att hålla på med detta då konkurrensen är mördande. Det förklarar också varför tjejer ghostar då de vet att det finns tusentals män som ser betydligt bättre ut.

Det som gör mig lite fundersam är hur så många tjejer, inte sällan attraktiva, hänger på de här apparna år efter år utan att hitta någon? Samma med alla dessa hunkar. Nog borde väl dessa matchas och sedan inleda något? Hur fan kan man gå singel om man ser extremt bra ut?

Det jag märkte är att när jag skickade likes till dessa hunkar så blev det aldrig någon match, trots att killarna stod som "aktiva nu" i profilen. Medan jag fick en massa likes från högst medelmåttiga killar.

Min teori, och något jag misstänkt länge, är att Hinge medvetet döljer profiler för sina looksmatches för att göra dem frustrerade. Kan det vara så att tjejerna registrerar sig på appen, ser de snygga killarna först i flödet, får inga matchningar efter att ha använt sina 15 begränsade likes, men får en massa likes från högst medelmåttiga killar vilket gör att de frustrerandes är kvar på appen och blir bittra? Ofta ser man tjejer registrera profilen på nytt, ett sätt att få upp hunkarna igen och hoppas på match? Är det så att hunkarna i sin tur inte får en signal om att de fått en like från en tjej trots att tjejen skickat en like? Vilket alltså leder till frustration åt båda hållen och därefter vittnesmål om att "skiten fungerar inte"?

Läskigt hursomhelst hur det kan finnas extremt många som ser bra ut i Stockholm men ÄNDÅ inte träffas.
Citera
2026-09-05, 01:08
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Gjorde en tjejprofil (modellsnygg) för att se hur Hinge fungerar från en tjejs perspektiv och kan säga att jag blev väldigt chockad. Massa hunkar och modellsnygga män dök upp i flödet och det tog typ aldrig slut. Det fick mig att inse att det är helt lönlöst att hålla på med detta då konkurrensen är mördande. Det förklarar också varför tjejer ghostar då de vet att det finns tusentals män som ser betydligt bättre ut.

Det som gör mig lite fundersam är hur så många tjejer, inte sällan attraktiva, hänger på de här apparna år efter år utan att hitta någon? Samma med alla dessa hunkar. Nog borde väl dessa matchas och sedan inleda något? Hur fan kan man gå singel om man ser extremt bra ut?

Det jag märkte är att när jag skickade likes till dessa hunkar så blev det aldrig någon match, trots att killarna stod som "aktiva nu" i profilen. Medan jag fick en massa likes från högst medelmåttiga killar.

Min teori, och något jag misstänkt länge, är att Hinge medvetet döljer profiler för sina looksmatches för att göra dem frustrerade. Kan det vara så att tjejerna registrerar sig på appen, ser de snygga killarna först i flödet, får inga matchningar efter att ha använt sina 15 begränsade likes, men får en massa likes från högst medelmåttiga killar vilket gör att de frustrerandes är kvar på appen och blir bittra? Ofta ser man tjejer registrera profilen på nytt, ett sätt att få upp hunkarna igen och hoppas på match? Är det så att hunkarna i sin tur inte får en signal om att de fått en like från en tjej trots att tjejen skickat en like? Vilket alltså leder till frustration åt båda hållen och därefter vittnesmål om att "skiten fungerar inte"?

Läskigt hursomhelst hur det kan finnas extremt många som ser bra ut i Stockholm men ÄNDÅ inte träffas.
Samma skit med Tinder. Inte heller hunkarna syns för topptjejerna. Båda könen döljs för sina perfekta matchningar.
Citera
2026-09-05, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Samma skit med Tinder. Inte heller hunkarna syns för topptjejerna. Båda könen döljs för sina perfekta matchningar.
Misstänker att det kan ha att göra med den stora uppdateringen som Hinge gjorde vid årsskiftet. Jag minns när jag körde prenumeration ett flertalet gånger under 2024 och 2025 hur mina antalet matchningar fullkomligen exploderade när jag högerswipade på allt och alla. Där syntes verkligen dina likes och många matchningar var faktiskt kvalitet. Sen dog det 2026 och hur mycket jag än swipade så fick jag enbart en handfull matchningar varav de flesta bestod av mindre attraktiva. De verkar köra någon AI-robot som ska matcha de mest kompatibla men den är helt missvisande.

Dejtingapparnas tid var hursomhelst över för längesedan. Om till och med en modelltjej enbart får sin "noob-bost" på typ 20 gillningar från killar av lägre sort så finns ingen anledning att köra de här apparna längre för varken tjejer eller killar. Match verkar inte förstå att de förlorar mer på att försöka frustrera och få folk att betala än att faktiskt låta allting löpa som det ska.

Såg förövrigt en tjej i flödet som jag gick på en dejt med för ett år sedan efter att jag gjorde en nyskapad profil. En sån där typisk "högkvalitets-tjej" som appen visar först. Blev givetvis ghostad även om dejten gick bra, men är nu tillbaka med nya bilder. Vissa kvinnor kommer verkligen dö som singlar...
Senast redigerad av SonAfOsman 2026-09-05 kl. 12:31.
Citera
2026-09-05, 22:15
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:

Jag har aldrig tidigare intesserat mig för sånt här, eftersom jag har levt med någon kvinna och hållt på med helt andra saker. Sen jag ofrivilligt blev singel för några månader sedan (min fru lämnade mig) så har jag dock börjat ta del av en del material från några av de väldigt många olika "dejtingcoacher" och "relationscoacher" som finns där ute. Jag måste säga att jag är positivt överraskad och att det jag har sett har varit bra och stämmer mycket väl överens med mina egna över 30 års erfarenhet av kvinnor och relationer.

En av dessa tog upp något han kallade för "illusion of choice" som svar på din fråga. Det till synes enorma utbudet av snygga män för dessa kvinnor gör att det ofta bara blir pannkaka av alltihop och att särskilt attraktiva kvinnor allt oftare förblir barnlösa och ogifta och inte sällan ensamma när de blir äldre. Jag funderar på att starta separata trådar om dessa intressanta fenomen.
Citera
2026-09-06, 13:40
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanfordClark
Jag har bara provat internet på Tinder och i ett par veckor men jag har noterat att det är påfallande många som dels ser bra ut men också verkar ha lite intressen jag gillar och så, i Norge och Danmark.

Norskor är jättebra. Frugan är från Norge och har naturlig skönhet, social förmåga, ambitiös med sin arbete och fritid...och man slipper allt fejk som orimliga kravlistor, "acts of service" och inte förstörd av massa kemikalier i ansiktet och kroppen.

Kvinnor i Sverige har "hudvård" som hobby.
Citera
2026-09-06, 21:07
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Norskor är jättebra. Frugan är från Norge och har naturlig skönhet, social förmåga, ambitiös med sin arbete och fritid...och man slipper allt fejk som orimliga kravlistor, "acts of service" och inte förstörd av massa kemikalier i ansiktet och kroppen.

Kvinnor i Sverige har "hudvård" som hobby.

Jo, det är som sagt påfallande många som är snygga bland norskorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in