Citat:
Å andra sidan klagar även en betydande majoritet av kvinnor, attraktiva som oattraktiva, på dejtingappar och att det "inte funkar". Tror kvinnan och mannen du pratar om helt enkelt bara är ett extremt exempel. Så jag tror inte kvinnor har det så "enkelt" heller, om man utgår från deras perspektiv och de förväntningar som de har på en man. För en kille så räcker det ju i stort sett med ett fint utseende för att vi ska vika ner oss, men för tjejer är det miljoner olika faktorer som ska klicka samtidigt.
Jo, kanske. Kvinnan själv säger att hon hade "en otrolig tur". När det gäller att hitta nån att faktiskt bli ihop med så är det kanske så, särskilt eftersom hon har väldigt annorlunda värderingar för en kvinna. Hade det varit en lite mer vanlig kvinna och hon hade nöjt sig med en snygg man att ha sex med och umgås med så hade det ju dock varit lätt.
Citat:
Vet inte om ni pratar om Tinder eller Hinge här. Men skulle avråda från att köpa prenumeration. Starta om på nytt och swipa inte. Du kommer få likes istället kontinuerligt.
Jag har bara prövat Tinder än så länge. Du förespråkar alltså helt passivt fiske? Det är vad jag också kanske tror mest på. Försöka fixa schyssta bilder och profil och bara vänta, medan du gör annat IRL. Tar de första steget så vet man ju att det finns nåt intresse i alla fall. Det är så det alltid har funkat för mig IRL också.
Citat:
Köper du så tänker Match att här har vi en person vi kan tjäna pengar på. Och då blir det algoritmstyrt x 100. Inkommande likes sinar och de likes du skickar når enbart kvinnor utanför din division.
Vet inte om du sett vad jag har skrivit men jag betalade nyss när de hade halva priset för "Gold" på Tinder och upplevde att jag blev straffad snarare än belönad. Efter att jag betalat upphörde likes helt i några dagar och sen fick jag plötsligt bara se snygga unga tjejer i bikini, istället för de gamla trötta jag tidigare fick se. Dock med reklam för att köpa "super likes" och grejer. Väldigt märkligt och uppenbart manipulerat.