Citat:
Ursprungligen postat av
koppen85
Är i stort behov av en ny laptop och med lite innestående rabatt har jag bestämt mig för att köpa Macbook Air M3 16gb 512SSD. Behoven är officepaketet, framförallt Excel och titta på Netflix, surfa etc. Inget annat.
Mina frågor är om M3 16gb kommer hålla i alla fall 4-5år? Kommer det finnas uppdateringar till den även då? Eller bör jag vänta till M4? Hur hade ni gjort sett utifrån mina behov? Är så sjukt velig och mina studier börjar inom ett par veckor.
Går mest och väntar och velar hela tiden och är trött på min gamla laptop från 2013 som är seg som sirap trots återställning och fix.
Duger det inte att köra vidare i din förra tråd där du tuggat samma saker om och om igen, utan du tycker du behöver starta ännu en tråd om samma sak…?
JA, en M3 som du klurar på kommer lekandes att klara alla dina behov i bra många år, och det kommer att finnas uppdateringar länge, och nej, M4 kommer inte att ge några för dig och dina behov väsentliga fördelar annat än ett högre pris.
Det som kan vara på gång är möjligen OLED-skärm, men det är ingen som är bekräftat om eller när det verkligen kommer, och dagens skärm på PRO är himla bra som den är. Och det är inte dålig skärm ens på icke PRO
Och allt detta har många förklarat för dig redan i din förra tråd, lärde du dig inget där…?