2024-08-10, 22:07
Medlem
Arnold15s avatar
Strax norr om Bochums innerstad, precis vid Autobahn, hittar du den nyöppnade sauna-klubben Freude39. Efter två år av omfattande renoveringar har klubben i mitten av juni åter slagit upp sina dörrar, fräschare och mer inbjudande än någonsin.

Länk med bildgalleri:
https://www.freude-39.de/galerie

Att ta sig hit är enkelt. Tåg direkt från Düsseldorf Flygplats till Bochum Hbf tar ca 40 minuter och kostar 18 Euro. Från Bochum Hauptbahnhof tar du spårvagn 306 eller 316 (med samma biljett) och kliver av vid Beschwingplatz eller Bochum Breslauer Strasse. På bara 15 minuter är spårvagnen framme, och efter en kort 6–7 minuters promenad, runt en Lidl-butik, når du klubbens entré. (Tips: använd Google maps för att enkelt hitta vägen.)

Freude39 är en klubb av behaglig storlek, något mindre än exempelvis Mainhattan och ACA Gold, men vad den saknar i storlek, kompenserar den med sin charm och nyrenoverade miljö. Allt är modernt, rent och fräscht.

Öppettider 10.00 – 03.00
Inträdet är 30 Euro söndag – torsdag och 35 Euro fredag och lördag.

När du stiger in möts du av en välkomnande reception som leder vidare till omklädningsrummen, komplett med klädskåp, duschar och toaletter. Strax utanför i en öppen hall finner du säkerhetsskåp och spelautomater.

Klubben erbjuder även en trevlig restaurang där frukost serveras kl. 10, lunch kl. 14 och middag kl. 19. Mellan måltiderna kan du koppla av i en medelstor lounge, utrustad med nya bekväma soffor och självbetjäning för dryck. Härifrån leder en trappa upp till en mindre terrass, perfekt för den som vill njuta av en cigarett under bar himmel.

Längre in i klubben, bortom loungen, hittar du 15 eleganta rum i ett virrvarr av korridorer, samt ett exklusivt VIP-rum med bubbelpool. Alla rummen har modern klimatanordning. Trots att det var 30 grader utomhus, så var temperaturen behagliga 18–20 grader i rummen. Stekhet temperatur utomhus är sålunda inget hinder ö5r4 att besöka denna klubb och ha njutbart sex.

Men det är den separata relaxavdelningen längst in i klubben som verkligen imponerar. Med en stor ångbastu, en rymlig finsk bastu, och en relaxhörna utrustad med TV, massage, hamam, och vilosängar, erbjuder Freude39 en oas av avkoppling. Här finns även toaletter och drycker för självbetjäning, så att du kan slappna av utan att behöva lyfta ett finger.

Tjejerna? Veckodagarna tisdag och onsdag som jag besökte klubben var det 5 tjejer på morgonen, 10 på eftermiddagen och 20 på kvällen. Mycket blandad kvalitet och variation utseendemässigt. Några riktigt snygga och några ruggugglor. Inte svårt alls att hitta en tjej i den stil som man efterfrågar.
Servicen? Excellent!!! 50 Euro före en halvtimme. Då ingår knull med kondom, blowjob utan kondom och kyssar. Ingen upsell alls. Mycket prisvärt!!

Freude39 är platsen där avslappning och njutning möts i perfekt harmoni. Jag har länge letat efter en klubb i NRW som både har bra lokaler med relax och tjejer som ger bra service. Ett riktigt lyckokast för min del.

Vad är bra och dåligt?
Plus:
+++ Klimatanordningen i rummen. Bäst i test på alla 25 klubbar som jag besökt.
++ Servicen från tjejerna i förhållande till priset. 50 Euro för en halvtimme som inkluderar blowjob utan samt kyssar är riktigt prisvärt.
++ En riktig separat relax-avdelning.
++ Hela klubben är ny, fräsch och framför allt rent.

Minus
- Frukost ok, men lunch och middag kunde ha varit bättre. Jag hade gärna lagt till 10–15 Euro till inträdet för att få en bättre a-la-carte måltid.
- Terrassen hade man verkligen kunnat göra större med vilosängar.

Jag hade fem sessioner med 3 rumänska tjejer.
Madalina. Mörk, normal kroppsbyggnad
Monika, mellanblond, halvkurvig
Morena, blond, normal kroppsbyggnad. Ett riktigt ärkeproffs!!!
Samtliga var 30 år eller något över.
Betalade 10 Euro dricks för rummen.

Total kostnad:
Dag 1: 30 + 60 + 60 = 150 Euro
Dag 2: 30 + 60 + 60 + 60 = 210 Euro
360 Euro för två dagar
Senast redigerad av Arnold15 2024-08-10 kl. 22:17.
Citera
2024-08-10, 22:57
Avstängd
Grym recension!

Kan du utveckla upplevensen med damerna?
Samt hur kommer de sig att du betala så mycket totalt för bara 3 horor?

Berätta allt du spendera pengar på tack
Citera
2024-08-10, 23:40
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Strax norr om Bochums innerstad, precis vid Autobahn, hittar du den nyöppnade sauna-klubben Freude39. Efter två år av omfattande renoveringar har klubben i mitten av juni åter slagit upp sina dörrar, fräschare och mer inbjudande än någonsin.

Länk med bildgalleri:
https://www.freude-39.de/galerie

Att ta sig hit är enkelt. Tåg direkt från Düsseldorf Flygplats till Bochum Hbf tar ca 40 minuter och kostar 18 Euro. Från Bochum Hauptbahnhof tar du spårvagn 306 eller 316 (med samma biljett) och kliver av vid Beschwingplatz eller Bochum Breslauer Strasse. På bara 15 minuter är spårvagnen framme, och efter en kort 6–7 minuters promenad, runt en Lidl-butik, når du klubbens entré. (Tips: använd Google maps för att enkelt hitta vägen.)

Freude39 är en klubb av behaglig storlek, något mindre än exempelvis Mainhattan och ACA Gold, men vad den saknar i storlek, kompenserar den med sin charm och nyrenoverade miljö. Allt är modernt, rent och fräscht.

Öppettider 10.00 – 03.00
Inträdet är 30 Euro söndag – torsdag och 35 Euro fredag och lördag.

När du stiger in möts du av en välkomnande reception som leder vidare till omklädningsrummen, komplett med klädskåp, duschar och toaletter. Strax utanför i en öppen hall finner du säkerhetsskåp och spelautomater.

Klubben erbjuder även en trevlig restaurang där frukost serveras kl. 10, lunch kl. 14 och middag kl. 19. Mellan måltiderna kan du koppla av i en medelstor lounge, utrustad med nya bekväma soffor och självbetjäning för dryck. Härifrån leder en trappa upp till en mindre terrass, perfekt för den som vill njuta av en cigarett under bar himmel.

Längre in i klubben, bortom loungen, hittar du 15 eleganta rum i ett virrvarr av korridorer, samt ett exklusivt VIP-rum med bubbelpool. Alla rummen har modern klimatanordning. Trots att det var 30 grader utomhus, så var temperaturen behagliga 18–20 grader i rummen. Stekhet temperatur utomhus är sålunda inget hinder ö5r4 att besöka denna klubb och ha njutbart sex.

Men det är den separata relaxavdelningen längst in i klubben som verkligen imponerar. Med en stor ångbastu, en rymlig finsk bastu, och en relaxhörna utrustad med TV, massage, hamam, och vilosängar, erbjuder Freude39 en oas av avkoppling. Här finns även toaletter och drycker för självbetjäning, så att du kan slappna av utan att behöva lyfta ett finger.

Tjejerna? Veckodagarna tisdag och onsdag som jag besökte klubben var det 5 tjejer på morgonen, 10 på eftermiddagen och 20 på kvällen. Mycket blandad kvalitet och variation utseendemässigt. Några riktigt snygga och några ruggugglor. Inte svårt alls att hitta en tjej i den stil som man efterfrågar.
Servicen? Excellent!!! 50 Euro före en halvtimme. Då ingår knull med kondom, blowjob utan kondom och kyssar. Ingen upsell alls. Mycket prisvärt!!

Freude39 är platsen där avslappning och njutning möts i perfekt harmoni. Jag har länge letat efter en klubb i NRW som både har bra lokaler med relax och tjejer som ger bra service. Ett riktigt lyckokast för min del.

Vad är bra och dåligt?
Plus:
+++ Klimatanordningen i rummen. Bäst i test på alla 25 klubbar som jag besökt.
++ Servicen från tjejerna i förhållande till priset. 50 Euro för en halvtimme som inkluderar blowjob utan samt kyssar är riktigt prisvärt.
++ En riktig separat relax-avdelning.
++ Hela klubben är ny, fräsch och framför allt rent.

Minus
- Frukost ok, men lunch och middag kunde ha varit bättre. Jag hade gärna lagt till 10–15 Euro till inträdet för att få en bättre a-la-carte måltid.
- Terrassen hade man verkligen kunnat göra större med vilosängar.

Jag hade fem sessioner med 3 rumänska tjejer.
Madalina. Mörk, normal kroppsbyggnad
Monika, mellanblond, halvkurvig
Morena, blond, normal kroppsbyggnad. Ett riktigt ärkeproffs!!!
Samtliga var 30 år eller något över.
Betalade 10 Euro dricks för rummen.

Total kostnad:
Dag 1: 30 + 60 + 60 = 150 Euro
Dag 2: 30 + 60 + 60 + 60 = 210 Euro
360 Euro för två dagar
Vad var det för käk på middagsbuffén? Ingick öl hela tiden eller fick man köpa till?

Tack för fin recension!
Citera
2024-08-11, 13:47
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Grym recension!

Kan du utveckla upplevensen med damerna?
Samt hur kommer de sig att du betala så mycket totalt för bara 3 horor?

Berätta allt du spendera pengar på tack

Inträde för en hel dag på klubben kostar 30 Euro.
Där ingår badrock, tofflor, samt obegränsat med handdukar, mat och läsk/vatten.
Dessutom tillgång till relaxavdelningen med bastu.

En halvtimme på rummet med en tjej kostar 50 Euro.
Själv brukar jag köra standard där vi börjar med kel, smek och djupa kyssar. Sedan blowjob med kondom (för säkerhets skull med tanke på hur många jag kommer i kontakt med). Till sist knull i minst 3 olika positioner. Efteråt en pratstund och lite gos. Brukar väl hålla på i ca 25 minuter.

Fem sådana rum kostade 5 * 60 Euro (alltså 10 euro dricks) = 300 Euro. Superbilligt jämfört med Sverige och en del andra klubbar i Tyskland.

Extratjänster finns också, t.ex. analt + 50 Euro, CIM + 25 Euro och lite annat.

Hade inga problem med dessa 3 tjejer alls, trots att de var nya för mig.

Med tanke på att alla andra klienter på klubben var tyskar och jag var den ende turisten, så kunde tjejerna på denna klubb sämre engelska än normalt. Men det var inget problem för mig, eftersom jag är bra på tyska.
Eftersom klienterna består mestadels av stamklienter, då blir servicenivån från tjejerna hög.
Senast redigerad av Arnold15 2024-08-11 kl. 14:28.
Citera
2024-08-11, 13:57
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Vad var det för käk på middagsbuffén? Ingick öl hela tiden eller fick man köpa till?

Tack för fin recension!

Buffén var t.ex. kycklinggryta eller gulasch-gryta utspädd med rätt mycket kokta grönsaker. Dessutom ris eller potatismos samt råa grönsaker. Vid ett tillfälle fanns stora kycklingklubbor. En sådan lyckades jag roffa åt mig, men de gick åt snabbt.
Generellt sämre mat än på ACA Gold och inte i närheten av Frankfurt-klubbarna.

Öl kostar extra. Vet inte hur mycket, eftersom jag aldrig dricker alkohol på sådana klubbar. Men kanske 2-3 Euro styck(?)
Senast redigerad av Arnold15 2024-08-11 kl. 14:53.
Citera
2024-08-13, 20:24
Moderator
Neksnors avatar
Snygg recension.
Jag har aldrig varit i Bochum, men en del i regionen och då kollektivtrafikens biljettsystem kan upplevas rörigt kan det vara bra att nämna att man ska köpa en biljett som heter D, i app eller maskin, för resan som beskrivs i trådstarten. Köper man i maskin och vill köpa en returbiljett samtidigt så gäller det att se till så att biljetten inte är validated (tror jag det heter på engelska) direkt vid köp. En del maskiner stämplar/aktiverar som standard vid köp, andra gör det inte.
Citera
2024-08-14, 10:24
Medlem
TommyJunes avatar
Citat:
Buffén var t.ex. kycklinggryta eller gulasch-gryta utspädd med rätt mycket kokta grönsaker. Dessutom ris eller potatismos samt råa grönsaker. Vid ett tillfälle fanns stora kycklingklubbor. En sådan lyckades jag roffa åt mig, men de gick åt snabbt.
Generellt sämre mat än på ACA Gold och inte i närheten av Frankfurt-klubbarna.

Öl kostar extra. Vet inte hur mycket, eftersom jag aldrig dricker alkohol på sådana klubbar. Men kanske 2-3 Euro styck(?)

Tack för en superbra uppdatering om en ny klubb. Verkligen prisvärt!
Var tjejerna samma som övriga klubbar dvs mest östeuropa Rumanien, Bulgarien?
Citera
2024-08-14, 14:12
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TommyJune
Tack för en superbra uppdatering om en ny klubb. Verkligen prisvärt!
Var tjejerna samma som övriga klubbar dvs mest östeuropa Rumanien, Bulgarien?

Ja, mestadels rumänskor plus någon bulgariska/moldaviska och äldre tyska.

Nästan bara tyska klienter, så tjejerna var dåliga på engelska.

Ny klubb, så obalanserad och "flytande" line-up kändes det som. Stor variation i utseende och ålder på tjejerna, men fanns nog för alla smaker.
Senast redigerad av Arnold15 2024-08-14 kl. 14:42.
Citera
2024-08-15, 09:09
Medlem
TommyJunes avatar
Citat:
Ja, mestadels rumänskor plus någon bulgariska/moldaviska och äldre tyska.

Nästan bara tyska klienter, så tjejerna var dåliga på engelska.

Ny klubb, så obalanserad och "flytande" line-up kändes det som. Stor variation i utseende och ålder på tjejerna, men fanns nog för alla smaker.

Ok verkar vara standard på alla klubbar nu. Tur att man kan lite tyska att kunna konversera lite med tjejerna innan och under brukar ge en bättre upplevelse är min erfarenhet. Blir lite mer avslappnat..

Tack igen
Citera
2024-09-08, 11:41
Medlem
Tack Arnold för tipset,

Var precis i området.
Penelope var ett bra besök som vanligt, men Aca G tappar varje gång.
Funderar starkt på att inte besöka denna klubb på ett bra tag nu.
Helt enkelt inte värt det längre.
Nedgånget, dålig mat och sämre och sämre service.

Tråkigt med en klubb man besökt så många gånger under årens lopp.
Citera
2024-09-09, 10:11
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZennaCob
Tack Arnold för tipset,

Var precis i området.
Penelope var ett bra besök som vanligt, men Aca G tappar varje gång.
Funderar starkt på att inte besöka denna klubb på ett bra tag nu.
Helt enkelt inte värt det längre.
Nedgånget, dålig mat och sämre och sämre service.

Tråkigt med en klubb man besökt så många gånger under årens lopp.

Håller med dig om att Aca Gold är nedgånget. Behövs en totalrenovering.
Dessutom överfullt med feta klienter (som bara tar plats utan att gå till rummen) och nästan inga möjligheter till relax. Det var därför jag sonderade marknaden för en alternativ klubb - och jag hittade den.

Däremot anser jag att tjejerna levererar mycket hög service på Aca. Jag har 3 stammisar (Vanessa, Christa, Bibi) och dessutom 2-3 tjejer (bl.a. Raluca, Anna) som jag har sonderat och som står på tur om någon av stammisarna skulle falla av.

Jag hade Penelope som ett alternativ till Freude39, men längre resväg (från Düsseldorf) och svårigheter att hitta ett lämpligt hotell i närheten, gjorde att jag satsade på Freude39 i Bochum.
Som sagt var, Fredue39 har splitternya och fräscha lokaler med egen relaxavdelning. Perfekt klimatanläggning i rummen. Dock undermålig terrass och maten var so so.

Eftersom anläggningen är ny, har dock line-upen med tjejer inte riktigt etablerat sig. Stor variation i attraktivitet på tjejerna. Men de 3 som jag träffade (Madalina, Monika och proffset Morena) skulle vara kvar, sa de.
Senast redigerad av Arnold15 2024-09-09 kl. 10:30.
Citera
2025-01-20, 14:18
Medlem
Citat:
Håller med dig om att Aca Gold är nedgånget. Behövs en totalrenovering.
Dessutom överfullt med feta klienter (som bara tar plats utan att gå till rummen) och nästan inga möjligheter till relax. Det var därför jag sonderade marknaden för en alternativ klubb - och jag hittade den.

Däremot anser jag att tjejerna levererar mycket hög service på Aca. Jag har 3 stammisar (Vanessa, Christa, Bibi) och dessutom 2-3 tjejer (bl.a. Raluca, Anna) som jag har sonderat och som står på tur om någon av stammisarna skulle falla av.

Jag hade Penelope som ett alternativ till Freude39, men längre resväg (från Düsseldorf) och svårigheter att hitta ett lämpligt hotell i närheten, gjorde att jag satsade på Freude39 i Bochum.
Som sagt var, Fredue39 har splitternya och fräscha lokaler med egen relaxavdelning. Perfekt klimatanläggning i rummen. Dock undermålig terrass och maten var so so.

Eftersom anläggningen är ny, har dock line-upen med tjejer inte riktigt etablerat sig. Stor variation i attraktivitet på tjejerna. Men de 3 som jag träffade (Madalina, Monika och proffset Morena) skulle vara kvar, sa de.

De du var med var i 30 åren...fanns de många som var yngre?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in