2024-08-13, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tredici13
Jag försöker inte ta ifrån honom någonting. Antal följare på Instagram är inte ett mått på hur stor en person är musikaliskt. Är han stor (med svenska mått mätt) på Instagram, absolut. Har han blivit allt mer populär för sin musik, absolut. Har han haft mer välbesökta konserter än exempelvis Håkan Hellström, inte på långa vägar.

Så han är näst störst i Sverige är vad du säger?
Citera
2024-08-13, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Precis, just nu är han näst störst i Sverige när det gäller att sälja konsertbiljetter. Det är bara Håkan och Benjamin som har sålt ut stadion med 33 000 biljetter!
Citera
2024-08-13, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matilda.asp0404
Precis, just nu är han näst störst i Sverige när det gäller att sälja konsertbiljetter. Det är bara Håkan och Benjamin som har sålt ut stadion med 33 000 biljetter!

Ja och man bör ju komma ihåg att Håkan debuterade för 24 år sen, när Benji knappt var född.

Och har gett ut 11 album.
Citera
2024-08-14, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme

Nej det säger jag inte heller. Sluta lägg ord i min mun. Jag säger bara att Håkan Hellström drar fler, att ett högt antal följare på IG inte behöver betyda att personen är en bra eller en stor artist. Sen kan jag också konstatera att Benjamin Ingrosso har många följare (med svensk mått mätt) på just IG och att han har blivit allt populärare som artist.
Citera
2024-08-14, 07:13
Medlem
Citat:
Jo det har han. Benjamin Ingrosso sålde mer biljetter i år till hans sommarturné än Håkan gjorde förra året!

Jaha! Så Benjamin Ingrosso har publikrekordet i Sverige? Det var nyheter för precis alla, troligtvis Benjamin Ingrosso också. Jag menade när han har sålt fler biljetter till en konsert såklart.
Citera
2024-08-14, 09:44
Medlem
Citat:
Nej det säger jag inte heller. Sluta lägg ord i min mun. Jag säger bara att Håkan Hellström drar fler, att ett högt antal följare på IG inte behöver betyda att personen är en bra eller en stor artist. Sen kan jag också konstatera att Benjamin Ingrosso har många följare (med svensk mått mätt) på just IG och att han har blivit allt populärare som artist.
Fast, säg en annan solo artist i Sverige som har sålt ut stadion på 33 000 samt åkt ut på en turné med totalt 175 000 i publiken?
Citera
2024-08-14, 09:45
Medlem
Citat:
Jaha! Så Benjamin Ingrosso har publikrekordet i Sverige? Det var nyheter för precis alla, troligtvis Benjamin Ingrosso också. Jag menade när han har sålt fler biljetter till en konsert såklart.
Ja, han har ju fått massmord med publikrekord till exempel i Linköping där det var publikrekord före gyllene tider och Håkan Hellström. Samt i Karlstad där Håkan sålde 10 000 biljetter medan Benjamin 12 000.
Citera
2024-08-14, 09:46
Medlem
Citat:
Ja, han har ju fått flera med publikrekord till exempel i Linköping där det var publikrekord före gyllene tider och Håkan Hellström. Samt i Karlstad där Håkan sålde 10 000 biljetter medan Benjamin 12 000.
Flera publikrekord
Citera
2024-08-14, 10:35
Medlem
Benji har TRE låtar på svensktoppen!!! Samtidigt!!! Just nu

Har det ens hänt tidigare?!?!?!
Citera
2024-08-14, 11:27
Medlem
Citat:
Ja, han har ju fått massmord med publikrekord till exempel i Linköping där det var publikrekord före gyllene tider och Håkan Hellström. Samt i Karlstad där Håkan sålde 10 000 biljetter medan Benjamin 12 000.

Han har inte svenskt publikrekord (som i att ha dragit störst publik till en enskild konsert) hur mycket du än försöker få det till det. Googla svenskt publikrekord och majoriteten av dessa innehas av Håkan Hellström.
Citera
2024-08-14, 11:37
Medlem
Citat:
Flera publikrekord

Ja men det är väl massor av artister som har slagit publikrekord på mindre arenor eller lokaler. De har fortfarande inte Sveriges publikrekord. Veronika Maggio verkar exempelvis ha rekordet på Gröna Lund, hon har ju fortfarande inte svenskt publikrekord.
Citera
2024-08-14, 11:43
Medlem
FishGooses avatar
Citat:

Håkan hade strax under 72.000 i sin publik senast 2022, och totalt 280.000 under sina 4 Ullevi-spelningar i Augusti 2022

No further comments…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in