2024-08-10, 14:51
Medlem
Hirvis avatar
Varför har dom inte en egen tråd?
Dom lyckas oftast med konststycket att vara flamsiga utan att bli för mycket. Ena snubben låter som Filip Hammar. Deras mastodontavsnitt om första världskriget är bland mina favoritavsnitt när det gäller podcasts över huvudtaget.

https://open.spotify.com/show/585Uz4niGrkbN36rPdGiL3?si=8ec6a2c7291946e2

Hade en period där jag brukade bli stenad och lyssna på dom medan jag lagade mat eller gjorde sysslor. Det kan bli lite flamsigt ibland men allt kan inte vara lite härligt torrt som Historia.Nu's podcast.
Citera
2024-08-10, 15:13
Medlem
Är man allergisk mot spotify finns dom här också
https://www.krigshistoriepodden.com/podcast
Citera
2024-09-14, 13:52
Medlem
De är intressanta och pratar om intressanta ämnen med humor men deras kontanta sågande av Ryssland var gulligt De första 100 gångerna. Nu tror jag de är en del av svenska försvarsmaktens psyops eller nåt i den stilen
Citera
2025-07-27, 20:18
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Den enda podden värd att lyssna på. Duktiga och insatta killar som förtjänar all framgång. De gör krigshistoria intressant och målande och jag uppskattar deras flams och trams, jag tycker det ger guldkant på hela podden.

Den ene är supersmart
Den andre är fd militär och Afghanistanveteran
Den tredje bidrar till fantastisk klippning av lämpliga och olämpliga ljud.

Personligen uppskattar jag mer historiesnacket än tjatet om olika vapenslag. Men smaken är olika för oss alla
Citera
2026-03-05, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare
Den enda podden värd att lyssna på. Duktiga och insatta killar som förtjänar all framgång. De gör krigshistoria intressant och målande och jag uppskattar deras flams och trams, jag tycker det ger guldkant på hela podden.

Den ene är supersmart
Den andre är fd militär och Afghanistanveteran
Den tredje bidrar till fantastisk klippning av lämpliga och olämpliga ljud.

Personligen uppskattar jag mer historiesnacket än tjatet om olika vapenslag. Men smaken är olika för oss alla

Vem av herrarna är fd militär och Affeveteran?
Citera
2026-03-05, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Vem av herrarna är fd militär och Affeveteran?

Per Wallin
Citera
2026-03-06, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare
Per Wallin

Mäktigt. Finns det något avsnitt där de endast går igenom insatsen i Afghanistan? Jag har lyssnat på ett avsnitt där de går igenom svenskar i strid, men det innefattar Kongo, Bosnien och Mali m.m. också.
Citera
2026-03-06, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Mäktigt. Finns det något avsnitt där de endast går igenom insatsen i Afghanistan? Jag har lyssnat på ett avsnitt där de går igenom svenskar i strid, men det innefattar Kongo, Bosnien och Mali m.m. också.

Det avsnittet du nämner är väl det närmaste man kommer.

Sen har det ett serieavsnitt i tre delar (105, 107, 109) som berör Sovjets krig mot Afghanistan.

Det är väl det jag kommer på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in