Citat:
Ursprungligen postat av
Strumppappa
Jag är gammal sosse som lämnat för att de fortsatt håller på med mångfaldshysterin.
Den enda chansen Sverige har är att S altruistiskt lägger undan sitt behov av attrahera väljare från orten och göra en vändning likt deras danska motparter. Det har hänt delvis, men inte tillräckligt. Det räcker inte att vi lägger invandringen i linje med resten av Europa., som S vill. Alla svenska städer ser ut som Baghdad numer och det måste till radikala mått för att förändra det.
Utvisningar måste rullas ut i en sådan utsträckning att vi kommer bli ifrågasatta internationellt, av både EU och FN. Att riva upp medborgarskap i hundratusentals kommer leda till anklagelser om brott mot mänskliga rättigheter, men det måste vi förbise.
Jag bryr mig inte om sossarna vill hålla på prestigen och kalla SD för rasister, det viktiga är handlingar, inte ord. Jag tror inte det kommer komma, man gör eftergifter i media om att integrationen misslyckats, men kommer aldrig göra något åt rent praktiskt.
Här har du kardan "brur"!
Håller med dig i minsta detalj.
För att kunna stänga kranen och få slut på invällandet av bidtagsturister så måste Sverige sannolikt lämna EU.
Sverige behöver deklarera att vi inte längre kommer att följa Europa- och Flyktingkonventionerna och det leder med största sannolikhet till att EU kräver att vi lämnar "samarbetet". Sverige behöver även se över Utlänningslagen, men den rår vi över själva i riket.
Frågan är om vi har politiker som vågar ta itu med dessa förändringar?
Ett första steg som inte EU kan påverka är om vi radikalt ändrar bidragsflödena i landet.
Till att börja med så kan vi kraftfull minska det kommunala utjämningsbidraget.
Det skulle göra att t.ex Malmö behöver höja kommunalskatten rejält för att kunna fortsätta att underhålla redan befintliga bidragsturister i kommunen.
Vilket då omedelbart tydliggör för alla skattebetalande malmöbor att det kostar att släppa in tusentals bidragstagare. Det är ingen vinst nu eller på sikt. Enbart en kostnad.
Det är möjligt att de skattebetalande malmöborna tycker att det är OK.
Om de inte gör det måste Malmö kommun sänka kostnaderna och om det ska ge effekt så är det i den "sociala budgeten" som "besparingar" behöver göras.
För att hjälpa de kommuner som kommer att gå på knä om utjämningsbidraget reduceras så kan staten erbjuda engångsbelopp (flyttbidrag) på låt säga 500 000:- per person till de som väljer att lämna landet och förbinder sig att aldrig mer återkomma. Varken som turist, asylsökande eller annan form.
Ertappas de med att vistas i landet efter att de tagit emot bidraget så blir straffet/konsekvensen livstids fängelse.
Som Olof P en gång sa:
- Politik är att vilja!
Så frågan är vad vi vill...