2024-08-10, 00:27
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
https://www.expressen.se/debatt/dagens-gangkris-beror--delvis-pa-invandringen/

Citat:
Givetvis finns det ett samband mellan den tidigare migrationspolitiken och gängkriminaliteten.

Vill minnas att om något ens antydde detta så blev man stämplad av sossar som rasist. Men nu plötsligt finns det ett samband. Som om igår aldrig inträffat. Carvalho kanske gör som Maggan A och låtsas som att S alltid varit ett invandringsrestriktivt parti.

Citat:
För att få bukt med detta måste vi lägga undan all politisk prestige och göra allt som krävs.

Ja det märks att S ofta är villiga att göra det och samarbeta med SD emellanåt.

Citat:
Sverige har de senaste 20 åren genomgått en omfattande demografisk förändring.

Oj, är det inte en högerextrem konspirationsteori att prata om demografisk förändring eller folkutbyte?

Citat:
Vår integrationskapacitet är trots allt begränsad. Antalet har betydelse.

Ett tak? Nu börjar hon låta som ondskefull Sverigedemokrat.

Citat:
Vi behöver ha en stram invandring till Sverige, men det kommer inte ensamt lösa det eskalerande gängvåldet.

Är det en splittring inom S? Låter inte som en klassisk "mitt Sverige bygger inga murar"-sosse.

Vad tycker du om sossar som plötsligt låter annorlunda?
Citera
2024-08-10, 00:48
Medlem
ICA-muppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry

Vill minnas att om något ens antydde detta så blev man stämplad av sossar som rasist. Men nu plötsligt finns det ett samband. Som om igår aldrig inträffat. Carvalho kanske gör som Maggan A och låtsas som att S alltid varit ett invandringsrestriktivt parti.

Oj, är det inte en högerextrem konspirationsteori att prata om demografisk förändring eller folkutbyte?

Är det en splittring inom S? Låter inte som en klassisk "mitt Sverige bygger inga murar"-sosse.

Delvis??? Det är ju BARA pga islam

Edit: Förtydligande, jag drar inta alla Babbar under samma kam, det finns bra oxå (kristna)
Senast redigerad av ICA-muppen 2024-08-10 kl. 00:51.
Citera
2024-08-10, 00:53
Medlem
Bra att de närmar sig SD, även om det bara är delvis. Inom sinom tid så kommer S att säga att det är till större delen beror på en alltför stor invandring. Det tar sig.

När man erkänner orsaken så blir det lite lättare att arbeta för att hitta en fungerande lösning på långt sikt där man så småningom får bort gängkriminaliteten och den stora importerade grova kriminaliteten från det svenska samhället.

Men tiden rinner ut för Sverige för nu börjar Sverige etablera en situation där vi exporterar gängkriminalitet ut i Europa. Då menar jag inte att de lämnar Sverige utan mer att de med Sverige som en viktig bas expanderar ut i Europa.

Det lär inte övriga Europa tycka om.

Sverige måste även vara på hugget så att inte Sverige blir en etablerad bas även för extremister och terrorister av alla olika slag eftersom detta också tenderar att expandera ut i Europa.
Citera
2024-08-10, 00:55
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Delvis? Vilka andra delar skulle den består av?
Citera
2024-08-10, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ICA-muppen
Delvis??? Det är ju BARA pga islam

Edit: Förtydligande, jag drar inta alla Babbar under samma kam, det finns bra oxå (kristna)

Södertälje hade en hög kriminalitet i början av 2000-talet från kristna invandrare.

Eritreaner i Sverige är huvudsakligen kristna och ändå kraftigt överrepresenterade i bidragsberoende och brottslighet (dock kanske främst vålds- och sexualbrott, men inte höga positioner inom gängkriminalitet).

Det är kultur från Mellanöstern och Afrika som är det stora problemet, såväl muslimer som kristna är överrepresenterade som brottslingar.
Citera
2024-08-10, 01:27
Medlem
Citat:

Hon försöker ge sken av att vara självkritisk, men i själva verket raljerar hon över SD:
Vi socialdemokrater vänder oss emot SD:s grumliga människosyn,

Sverigedemokraternas splittrande agenda.

Det är precis samma visa som Lawen Redars "självkritik", som ändå landar i att Sverigedemokrater är rasistiska, har fel och Sossarna fortsätter på samma spår och tror lite god vilja löser Sveriges problem.

(FB) S-rapport: Socialdemokraterna har misslyckats med invandringspolitiken i årtionden (23-11-27)
Citera
2024-08-10, 08:17
Medlem
Strumppappas avatar
Jag är gammal sosse som lämnat för att de fortsatt håller på med mångfaldshysterin.

Den enda chansen Sverige har är att S altruistiskt lägger undan sitt behov av attrahera väljare från orten och göra en vändning likt deras danska motparter. Det har hänt delvis, men inte tillräckligt. Det räcker inte att vi lägger invandringen i linje med resten av Europa., som S vill. Alla svenska städer ser ut som Baghdad numer och det måste till radikala mått för att förändra det.

Utvisningar måste rullas ut i en sådan utsträckning att vi kommer bli ifrågasatta internationellt, av både EU och FN. Att riva upp medborgarskap i hundratusentals kommer leda till anklagelser om brott mot mänskliga rättigheter, men det måste vi förbise.

Jag bryr mig inte om sossarna vill hålla på prestigen och kalla SD för rasister, det viktiga är handlingar, inte ord. Jag tror inte det kommer komma, man gör eftergifter i media om att integrationen misslyckats, men kommer aldrig göra något åt rent praktiskt.
Citera
2024-08-10, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Bra att de närmar sig SD, även om det bara är delvis. Inom sinom tid så kommer S att säga att det är till större delen beror på en alltför stor invandring. Det tar sig.

När man erkänner orsaken så blir det lite lättare att arbeta för att hitta en fungerande lösning på långt sikt där man så småningom får bort gängkriminaliteten och den stora importerade grova kriminaliteten från det svenska samhället.

Men tiden rinner ut för Sverige för nu börjar Sverige etablera en situation där vi exporterar gängkriminalitet ut i Europa. Då menar jag inte att de lämnar Sverige utan mer att de med Sverige som en viktig bas expanderar ut i Europa.

Det lär inte övriga Europa tycka om.

Sverige måste även vara på hugget så att inte Sverige blir en etablerad bas även för extremister och terrorister av alla olika slag eftersom detta också tenderar att expandera ut i Europa.
S och SD kommer troligen att närma sig varandra i frågor där dom tycker lika, men det tar tid.
Tid vi inte har.
Tyvärr har SD ledningen valt att vara Moderaternas valboskap i stället stå upp för sina egna väljares önskan.
En stor del av SDs väljare är besvikna fd S väljare som lessnat på mångkulturen.
Som det ser ut nu så har SD misslyckats med få genom sina krav i Tidösamarbetet, bara mindre frågor har beslutats.
Däremot så har Tidöregeringen med SDs stöd beslutat och skall genomföra flera försämringar i välfärdssystemen som främst kommer drabba etniska svenskar.

SDs viktigare frågor som t ex rör anhörighetsinvandring, villkorade bidrag till invandare och slopande av permanenta uppehållstillstånd skall utredas och eventuellt genomföras först efter valet 2026, dvs förmodligen aldrig.
Glöm inte att historiskt sett så har högerpartierna öppnat upp gränserna på vid gavel.
SDs val av samarbetspartner kommer straffa sig i valet 2026 om inget radikalt händer i beslut som rör massinvandringen.

SD måste sätta ned foten och inte gå i Moderaternas ledband.
Citera
2024-08-10, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strumppappa
Jag är gammal sosse som lämnat för att de fortsatt håller på med mångfaldshysterin.

Den enda chansen Sverige har är att S altruistiskt lägger undan sitt behov av attrahera väljare från orten och göra en vändning likt deras danska motparter. Det har hänt delvis, men inte tillräckligt. Det räcker inte att vi lägger invandringen i linje med resten av Europa., som S vill. Alla svenska städer ser ut som Baghdad numer och det måste till radikala mått för att förändra det.

Utvisningar måste rullas ut i en sådan utsträckning att vi kommer bli ifrågasatta internationellt, av både EU och FN. Att riva upp medborgarskap i hundratusentals kommer leda till anklagelser om brott mot mänskliga rättigheter, men det måste vi förbise.

Jag bryr mig inte om sossarna vill hålla på prestigen och kalla SD för rasister, det viktiga är handlingar, inte ord. Jag tror inte det kommer komma, man gör eftergifter i media om att integrationen misslyckats, men kommer aldrig göra något åt rent praktiskt.
Jag instämmer, men det du föreslår kommer aldrig någonsin bli verklighet när marknadsliberaler och högerpartier är inblandande.
Hög invandring som sänker löner och arbetarnas villkor är högerns våta dröm och det kommer dom aldrig att backa från.

Det är nog t om större chans att vänstern skulle genomföra dom förslagen du beskrev, men det kommer aldrig heller att hända.
Båda blocken är låsta i sina nuvarande positioner.
Citera
2024-08-10, 09:08
Medlem
Strumppappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greta.El.HAMAS
Jag instämmer, men det du föreslår kommer aldrig någonsin bli verklighet när marknadsliberaler och högerpartier är inblandande.
Hög invandring som sänker löner och arbetarnas villkor är högerns våta dröm och det kommer dom aldrig att backa från.

Det är nog t om större chans att vänstern skulle genomföra dom förslagen du beskrev, men det kommer aldrig heller att hända.
Båda blocken är låsta i sina nuvarande positioner.

M har tagit steg i rätt riktning, problemet är i vanlig ordning L.

Jag hade länge en naiv tro att S en dag skulle svänga och släppa woke-skiten precis som jag själv gjorde. Som du säger är alla låsta i sina positioner, men något måste hända snart.

Det är inte hållbart att vi håller på att bli fullständigt arabiserade. Danmark håller ju på att gå i taket för att våra förortsbarn utför skjutdåd i Köpenhamn.

Någonting kommer braka samman snart, förhoppningsvis någon form av partipolitiskt sammanbrott.

Mitt enda hopp nu är en militär statskupp och att någon officer går in som en svensk Bukele och städar våra förorter på patrasket. Men det lär väl aldrig någonsin hända.
Citera
2024-08-10, 09:27
Avslutad
Citat:

Jag tycker att det är bra att Socialdemokraterna påbörjat den smärtsamma resan att bära skammens huvud. Jag förstår också fullt ut din raljans, och den är högst befogad. Såhär skriver en representant för människor du antagligen föraktar i DN angående att fler flyttar från Sverige än till just nu (varför kan vi bara spekulera i, men ett troligt skäl är att om man har ett alternativ till att bo i ett område där ens barn kan dras in i kriminalitet och vars medborgartrygghet inte prioriterats av till exempel Socialdemokraterna så gör man gärna den flytten, speciellt om man kan språket bättre där och har större möjligheter att vara en del av samhället):

"På sin presentation visade Maria Malmer Stenergard tre länder med tillhörande staplar. Fler som är födda i Irak, Somalia och Syrien utvandrar än invandrar nu, lät meddelas. Det här är alltså människor som flytt hit från fattiga diktaturer – och inte längre vill vara i Sverige. Förstår ni hur dåliga vi är?

Och migrationsministern skryter?

Sverige är i skriande behov av arbetskraft, och kommer vara det under lång tid framöver. Minskad befolkning är inte eftersträvansvärt. Men samtidigt behöver integrationen bli bättre för de som kommit hit. När Maria Malmer Stenergard är så glad över utvandringen kan det bara betyda att regeringen gett upp. De tror inte att de kommer kunna integrera fler. Och en regering som inte tror på människorna i landet eller sin egen politik borde kanske ta sig en funderare över vad de sysslar med."

Max Hjelm låtsas att han tror att folk söker bättre alternativ för att de inte känner sig hemma här, och att det fortfarande handlar om Refugees welcome-organisationens undanskymda plats i samhället, snarare än gängkriminalitet, otrygghet och bättre kontroller av bidragsfusk. Han tycks mena att om man fortsätter att ignorera problemen så blir samhället återigen det attraktiva samhälle som människor valde att fly till. Arbetskraftsbristen kommer dessutom att lösa sig?

"Nu står i stället vår regering och är glad när folk inte känner sig hemma här.

Och nej – det handlar inte om invandringen. Sverige har haft en stor invandring kombinerat med icke fungerande integration. Alla vet detta. Men utmaningen borde inte vara hur man får människor att lämna Sverige – utan hur man får in fler i samhället."

Folk vill fly till framgångsrika samhällen och inte från dem, skriver Max Hjelm. Vi är fullständigt överens om den saken.

https://www.dn.se/ledare/max-hjelm-sverige-ar-samre-an-syrien-forstar-ni-hur-daliga-vi-ar/
Senast redigerad av ConvoPost 2024-08-10 kl. 09:29.
Citera
2024-08-10, 09:45
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strumppappa

Här har du kardan "brur"!
Håller med dig i minsta detalj.
För att kunna stänga kranen och få slut på invällandet av bidtagsturister så måste Sverige sannolikt lämna EU.
Sverige behöver deklarera att vi inte längre kommer att följa Europa- och Flyktingkonventionerna och det leder med största sannolikhet till att EU kräver att vi lämnar "samarbetet". Sverige behöver även se över Utlänningslagen, men den rår vi över själva i riket.
Frågan är om vi har politiker som vågar ta itu med dessa förändringar?

Ett första steg som inte EU kan påverka är om vi radikalt ändrar bidragsflödena i landet.
Till att börja med så kan vi kraftfull minska det kommunala utjämningsbidraget.
Det skulle göra att t.ex Malmö behöver höja kommunalskatten rejält för att kunna fortsätta att underhålla redan befintliga bidragsturister i kommunen.
Vilket då omedelbart tydliggör för alla skattebetalande malmöbor att det kostar att släppa in tusentals bidragstagare. Det är ingen vinst nu eller på sikt. Enbart en kostnad.
Det är möjligt att de skattebetalande malmöborna tycker att det är OK.
Om de inte gör det måste Malmö kommun sänka kostnaderna och om det ska ge effekt så är det i den "sociala budgeten" som "besparingar" behöver göras.

För att hjälpa de kommuner som kommer att gå på knä om utjämningsbidraget reduceras så kan staten erbjuda engångsbelopp (flyttbidrag) på låt säga 500 000:- per person till de som väljer att lämna landet och förbinder sig att aldrig mer återkomma. Varken som turist, asylsökande eller annan form.
Ertappas de med att vistas i landet efter att de tagit emot bidraget så blir straffet/konsekvensen livstids fängelse.
Som Olof P en gång sa:
- Politik är att vilja!
Så frågan är vad vi vill...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in