Citat:
Ursprungligen postat av
Destbar
Det r inte serist att jmfra Rysslands pverkan p situationen i Sverige med USAs extremt dominerande pverkan p situationen i Sverige.
USA pverkan mycket riktigt vstvrlden men det r genom njesmedia, musik och i Trumps fall tariffer som jag inte mrkt av.
Ni ryssar pverkas Sverige betydligt mer genom att lta snderrostade fartyg utan frskring passera stersjn fr att slita av vra kablar.
Ni saboterar vattentorn, mobilmaster utfr hackerattacker, det r mindre n en vecka sedan som ni gjorde att Bank-ID slutade fungera och nu stnger ni ner strmfrsjningen i hela sydeuropa.
Utver det anlitar ni kriminella gng som Foxtrot att utfra attentat i vst, senaste var en brandattack p ett IKEA varuhus.
S kom inte och pst att ni inavlade moskoviter inte saboterar vrt samhlle...
Citat:
Antingen gillar man vad Sverige blivit. Och d uppskattar man USAs inflytande och USA imperiet/Brittiska imperiet.
Det brittiska imperiet avvecklades fr mer n femtio r sedan, mycket avvecklades lngt tidigare n s, ert Sovjetiska imperium kollapsade s sent som 1991 och Putin hller p att frska bygga upp det igen.
Citat:
Men fr mig, som ser att sjlva det svenska folkets existens r allvarligt hotat. S ser jag negativt p USA-Imperiet. Och dess pverkan p Europa. Den nuvarande situationen r otnkbar utan USAs totala dominans sedan vrldskrigen i allmnhet och sedan USAs seger i kalla kriget i synnerhet.
Detta kunde varit sant under Bush-ren men det tog slut 2008 under finanskrisen och valet av USAs verlgset bsta president Obama.
Exakt vad r det som USA gr idag som r s hemskt fr det svenska folket?
Vad r det du knner dig hotad av irfn USA?
Du borde var mer bekymrad ver att Tsar Putin offrar ver tusen av ditt eget folk varje dag enbart fr att hamna i historiebckerna.