2024-08-08, 23:49
Bannlyst
Min far är halvamerikan. Han har två halvsyskon på sin pappas sida. Den ena av de två satt inne tillsammans med seriemördaren Edmund Kemper. Detta var information som jag fick från min pappa, jag har själv aldrig träffat någon av mina farbröder. Den farbror som satt inne med Edmund Kemper satt inne för misshandel, olaga hot och andra grova våldsbrott, han var en grovt farlig individ, idag lever han inte längre utan att dog av en överdos. Som jag fått det förklarat hamnade min farbror på någon form av psykiatriskt inriktad fängelseanstalt. Det var där som han träffade och spenderade tid med Kemper.

Farbrodern Fred ska som ung ha varit en lovande talang inom amerikansk fotboll och spelat på collegenivå, ett sällan skådat kraftpaket. Men han hade både en och två skruvar lösa och hamnade bara i massa bråk och skit vid sidan av så allt rann ut i sanden. Han arbetade sedan som dörrvakt och sysslade med kriminalitet vid sidan av, samt tog droger och drack alkohol. Efter flertalet våldsbrott blev han satt där han blev satt. Vilket var på samma anstalt och avdelning som Edmund Kemper.
Han satt där inne i 12 år innan han blev släppt. När han kom ut så började han arbeta inom bygg, men fortsatte sin antisociala bana. Han dog till slut av en överdos.

Han berättade en hel del om Kemper, bland annat till min far som i sin tur återberättat det till mig. Jag visste inte ens vem Kemper utan han beskrev bara att han hade suttit inne med en känd seriemördare, som sedan visade sig vara just Kemper.
Citera
2024-08-09, 03:28
Medlem
-Orko-s avatar
Cool story bro! Vad ska diskuteras?
Citera
2024-08-09, 05:05
Medlem
ItsWednesdays avatar
Kemper munknullade sin morsas dekapiterade huvud.
Citera
2024-08-09, 05:30
Avslutad
Kemper? Det var väl han som hade en bil utrusad som en mordmaskin för de olycksaliga lifterskor som klev in. Samt brukade sitta och fika med stadens poliser. Ytterst intelligent men stor som en jätte. Han ska väl ha sagt när han gick förbi någon tjej kunde han tänka sig hennes huvud på en påle..men i fängelset var han visst en riktig mönsterfånge. Brrr.
Citera
2024-08-09, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Kemper munknullade sin morsas dekapiterade huvud.

Ja precis. Och sköt ihjäl sina farföräldrar när han var 15 år. Angav sig själv till polisen båda gångerna.
Citera
2024-08-09, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Kemper? Det var väl han som hade en bil utrusad som en mordmaskin för de olycksaliga lifterskor som klev in. Samt brukade sitta och fika med stadens poliser. Ytterst intelligent men stor som en jätte. Han ska väl ha sagt när han gick förbi någon tjej kunde han tänka sig hennes huvud på en påle..men i fängelset var han visst en riktig mönsterfånge. Brrr.

Han verkar ha skött sig relativt bra i fängelset. Men folk var generellt rädda för honom då han är stor som ett hus och seriemördare, främst medfångar. Ingen jävlades med honom. Han hade aldrig styrketränat men hade vägarna förbi gymmet en gång varpå han testade lyfta inför de andra. Han bänkpressade grovt mycket.

Sen var han ju högintelligent och han visste hur han skulle föra sig bland andra farliga personer.
Citera
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Jag tänker mig Kemper som en större och väldigt intelligent Anders Eklund. Riktigt obehaglig typ.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-
Cool story bro! Vad ska diskuteras?

Tänkte dela med mig av det jag känner till om honom och diskutera det, ifall någon undrar något. Han är ju ganska känd inom kriminalhistoria.
Citera
2024-08-09, 18:53
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midtown
Tänkte dela med mig av det jag känner till om honom och diskutera det, ifall någon undrar något. Han är ju ganska känd inom kriminalhistoria.

Sa din farbror noe om hva Kemper brukte tiden til i fengsel? Hva var han opptatt av? Jobbet han? Studerte han? Osv.?
Citera
2024-08-09, 23:20
Medlem
Fanns det svenskt blod i familjen,mamman hette Strandberg i efternamn.
Citera
2024-08-09, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Sa din farbror noe om hva Kemper brukte tiden til i fengsel? Hva var han opptatt av? Jobbet han? Studerte han? Osv.?

De satt som jag förstått det på en inrättning som närmast går att likna vid en blandning av svenska varianten av rättspsykiatri och tung fängelseanstalt. Så de var ur en amerikansk kontext ganska så fria där inne. Exempelvis kunde de intagna göra saker tillsammans, titta på film eller träna. Han tittade en del på tv. Han tränade aldrig speciellt mycket men hade vägarna förbi gymmet en gång när han var ganska ung och han var brutalt stark för att aldrig ha lyft vikter. Han hade de fysiska anlagen.
Han fick som ett litet kontor där inne där han arbetade med att läsa upp ljudböcker för handikappade, som sedan spreds över hela landet. Han hade även något projekt med FBI, oklart vad, men de skulle få hjälp av honom i något syfte. Så de intervjuade honom där inne flera gånger. Då hade Kemper sagt till en av de här agenterna att han fram tills dess att fängelsevakterna dök upp skulle kunna avlägsna agentens huvud och ställa det på bordet. Efter det var de alltid flera samtidigt, aldrig ensamma.

Min farbror och Kemper umgicks inte jättemycket men de hälsade och hade kortare samtal emellanåt, snicke snack antar jag. De hade ömsesidig respekt för varandra. Min farbror var ett fysiskt monster som folk visste att de inte skulle få på dåligt humör, för då kunde det smälla och det smällde rejält. Han var sjukligt aggressiv och nära på sadistisk i sitt våldsutövande. Annars hamnar man inte där de alla satt.

Min farbror blev medicinerad med lugnande där inne och även Kemper gick på starka mediciner, men vet inte exakt vilken sorts medicin. De flesta där inne var rädda för Kemper. Han lever än idag och han är mördare ut i fingerspetsarna, skulle 100% mörda idag om de släppte honom och han hade varit fysiskt kapabel. Men han sitter i rullstol sedan länge efter att han fått en stroke.
Senast redigerad av Midtown 2024-08-09 kl. 23:39.
Citera
2024-08-09, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Fanns det svenskt blod i familjen,mamman hette Strandberg i efternamn.

Hette mamman så i efternamn? Det kände jag inte till faktiskt. Då är det mycket möjligt. Jag antar att Edmunds pappa hade tyskt blod.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in