• 4
  • 5
2024-08-11, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Det ligger i farans riktning, om det vore svenska tjejer hade det på nåt sätt framgått i artiklarna med stor säkerhet! Du måste lära dig att "läsa mellan raderna".

De pressetiska riktlinjerna säger att etnicitet inte ska anges om det inte är motiverat.
Citera
2024-08-11, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorodu
De pressetiska riktlinjerna säger att etnicitet inte ska anges om det inte är motiverat.

Jo jag har fått det svaret många gånger från journalisterna speciellt från vårt kära publik service som alltid är så korrekta när det passar agendan.
Citera
2024-08-11, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Hade det varit dagtid hade jag nog trott på en Karen.

Men eftersom det utspelade sig på kvällen är det garanterat MENA.
Sist jag var där var det gäng med negrer överallt och de bråkade med allt och alla.
Stod utanför attraktionerna och muckade med folk som skulle gå in, de gick förbi kön och satte sig i attraktionen och när personalen sade till dom att gå ur och ställa sig i kö började de skrika och slåss och bete sig som apor så vakterna fick tillkallas.

Det var inte en gång detta hände alltså, utan jag såg säkert 10 sådana händelser.
Låter som när jag beskrev min upplevelse på Gröna Lund när jag var där med två barnbarn.

Det var bokstavligen flera invandrargäng som, under hela dagen, gick runt och letade bråk med folk. De "råkade" stöta in i småbarnspappor och svenska ungdomar för att starta tjafs. Svenska tonårsflickor fick höra kommentarer. Invandrare trängde sig i köer och hoppade in i attraktioner för att sedan bli aggressiva när de blev tillsagda av personalen.

Jag trodde att jag var härdad vad gäller mångkulturen i Sverige, men det här var häpnadsväckande. Det var som att man hade släppt lös råttor över hela Gröna Lund och lät dem springa runt fritt.

Det var också väldigt påtagligt hur rädda folk var, vilket är förståeligt. Pappor med småbarn vill gärna inte börja boxas med en grupp invandrare som bara är där för att bråka. För att inte nämna risken att bli knivhuggen. Man kunde höra höga suckar och "var är ungarna?" när nåt av gängen dök upp.

Bio kan man inte ta barnbarnen på, badhusen går inte att besöka och Gröna Lund är numera besudlat också. Det enda stället som verkar vara fredat är Skansen.. I alla fall för ett par år sen.
Citera
2024-08-15, 09:16
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorodu
Det är alltid motiverat att ange etnicitet. Allas vårt DNA styr inte bara vårt utseende utan också intelligens och allehanda sociala förmågor som avspeglar sig i uppförandet i ett modernt samhälle. Givetvis gäller detta på gruppnivå, men ta valfri somalier och valfri svensk. Alla kan avgöra vem som är vem utifrån utseende och detsamma gäller vanligtvis också beträffande uppförande. Vilka är de "svenska" ungdomar som skämmer ut landet i Danmark?
Citera
2024-08-25, 01:35
Moderator
Parongatans avatar
Sådärja. Då var det ändå flera som struntade i uppmaningen att hålla sig till trådämnet. Ytterligare ett gäng OT- och tramsposter borttagna, samt några varningar utdelade.

/Moderator
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in