Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-08-08, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Mina lokala pizzabagare erbjuder inbakad med blåmögelost och creme fraiche, de är toppen. Perfekt när man är helt slut och behöver extra många kalorier på en gång.
Men då är väl det en speciell pizza med just sådan ost.

Jag menar att man skulle kunna ha det som tillägg oavsett pizza man beställer.

Det är väl inte så mycket mer fett i en blåmögelost jämfört med exempelvis Västerviks gräddost, som de i alla fall förr ofta hade. I dag är det nog enklare pizzaost.
Citera
2024-08-08, 18:12
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Men då är väl det en speciell pizza med just sådan ost.

Jag menar att man skulle kunna ha det som tillägg oavsett pizza man beställer.

Det är väl inte så mycket mer fett i en blåmögelost jämfört med exempelvis Västerviks gräddost, som de i alla fall förr ofta hade. I dag är det nog enklare pizzaost.

Om man ber om det slänger de på blåmögelost på vilken annan som helst.

Hade jag gjort en ost- och skinkpizza hemma hade jag kört gräddost och mot slutet slängt in lite getost eller brie för att piffa till.
Citera
2024-08-09, 09:30
Medlem
Sladdarens avatar
Hur svårt kan det va ?

Köp hem en stark salt lagrad ost, en krämig men smakrik ost och en syrlig söt ost (mjölkig)

Hyvla av en liten skiva av varje och stoppa allti munnen, och tugga
Blev det gott i kombo kallt och ogräddat obrynt ?
Dåså, bara lägga andelar på pizzan

Finns redan en tråd ochså
Citera
2024-08-12, 19:07
Medlem
Vem0ths avatar
Diggar Valios red label-emmentaler, den smälter väldigt bra och levererar en ostsmak vilket inte jag upplever att mozzarellan gör riktigt.
Citera
2024-08-12, 19:12
Bannlyst
Jag har hört att pizzeriorna använder antingen riddarost eller Billinge gräddost. Man vill ju ha en ost med lite karaktär iaf. Ingen västerbotten, men lite smak. Riddarost är nog bäst. måste man tyvärr beställa i block och finns inte på ICA. Jag skulle nog välja gratängost som är riven i påse. Bra fråga, jag undrar också. Mozarella tycker jag passar på margarita med olivolja och salt peppar och basilika blad med stenugn så det inte bara blir vatten av allt i vanlig ugn. Inte i Calzone.

Riddarost. Gratängost
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in