2024-08-08, 03:03
Medlem
Mindecembers avatar
Har gått på isotonitazene sedan årsskiftet nu och toleransen är knas. Så har bestämt mig för att testa gå över på buprenofin för en period. Helst buvidal.
Klev av från 30mg iso om dagen för snart 72 timmar sedan.

Tog 8mg sub så fort absen kröp på och blev extremt sjuk. Hel natt på toagolvet. Ni fattar. Slänge i mig lite tjack och xanor på morgonen sen och runt lunch 4mg bup. Allt gick bra först. Sen efter 4-5 timmar blev jag otroligt dålig igen. Tog några xanor till ihop med 4mg till.

Känns rätt chill nu. Har feber och knas bp/puls. Men inte ohanterbart. Imorgon tar jag 16mg sub. Inget tjack, ingen bens. Det får bära eller brista jag ska fan på bupen.

Hur stor är risken att jag får ett till dygn med pwd?
Citera
2024-08-08, 08:20
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindecember
Har gått på isotonitazene sedan årsskiftet nu och toleransen är knas. Så har bestämt mig för att testa gå över på buprenofin för en period. Helst buvidal.

Tog 8mg sub så fort absen kröp på och blev extremt sjuk. Hel natt på toagolvet. Ni fattar. Slänge i mig lite tjack och xanor på morgonen sen och runt lunch 4mg bup. Allt gick bra först. Sen efter 4-5 timmar blev jag otroligt dålig igen. Tog några xanor till ihop med 4mg till.

Känns rätt chill nu. Har feber och knas bp/puls. Men inte ohanterbart. Imorgon tar jag 16mg sub. Inget tjack, ingen bens. Det får bära eller brista jag ska fan på bupen.

Buprenorfin är ju en opioidreceptorantagonist, när du tar den knuffar den av andra opioider från receptorerna och sätter sig i vägen, så att abstinensen blommar ut direkt.

Trappa ut nitazenanalogen istället.
Citera
2024-08-18, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindecember

Varför tog du 8 mg direkt, till nästa gång ta max 1 mg för o prova. Det är krångligt med Fentanyl o liknande då det lagras i kroppen och tar längre tid än man tror att få ur. Man ska ta suben när man börjar bli riktigt risig...inte när man bara känner sig pytte lite dålig. Skulle råda dig att söka hjälp, att ta Nitazene o tjack o benso kommer leda till din död. Sök hjälp...det finns hjälp att få!
Citera
2024-08-18, 20:51
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Varför tog du 8 mg direkt, till nästa gång ta max 1 mg för o prova. Det är krångligt med Fentanyl o liknande då det lagras i kroppen och tar längre tid än man tror att få ur. Man ska ta suben när man börjar bli riktigt risig...inte när man bara känner sig pytte lite dålig. Skulle råda dig att söka hjälp, att ta Nitazene o tjack o benso kommer leda till din död. Sök hjälp...det finns hjälp att få!

Instämmer på allt skrivet ovan. Du bör verkligen söka hjälp. Det är inte som att du tar lite Tramadol nån gång. Har sex stycken vänner som dem flesta inte hann bli 25 ens för att dem lekte med Fentanyl och Heroin, samt benso. Du trampar i precis samma eld nu som dem gjorde och trodde säkerligen det aldrig skulle hända dem. Så jävla onödigt och slöseri av liv och potential. Det är svårt att ta steget att söka hjälp men hade jag själv inte gjort det hade jag inte kunnat skriva detta inlägg hundra procent.
Citera
2024-08-19, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Instämmer på allt skrivet ovan. Du bör verkligen söka hjälp. Det är inte som att du tar lite Tramadol nån gång. Har sex stycken vänner som dem flesta inte hann bli 25 ens för att dem lekte med Fentanyl och Heroin, samt benso. Du trampar i precis samma eld nu som dem gjorde och trodde säkerligen det aldrig skulle hända dem. Så jävla onödigt och slöseri av liv och potential. Det är svårt att ta steget att söka hjälp men hade jag själv inte gjort det hade jag inte kunnat skriva detta inlägg hundra procent.

Det är inte lätt o söka vård! Det är en process min vart ungefär 10 år runt i beroendevården. Men att man iaf försöker starta processen är viktigt. Det behöver inte vara nått stort. Kan va att man provar gå på ett NA möte elr ringer soc etc. Sub är en livräddande medicin oavsett vad folk säger. Även om jag avråder vissa från det, så kan man inte förneka att det är en mirakel medicin. Håller med dej sjukt tragiskt detta elände. Dessa fentanyl / fentanyl liknande droger måste stoppas! Dem är inget o leka med, man kan aldrig ha kontroll när man håller på med saker som är 50 / 100 / 300 ggr starkare än heroin..det går bara inte!
Citera
2024-09-29, 10:14
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Buprenorfin är ju en opioidreceptorantagonist, när du tar den knuffar den av andra opioider från receptorerna och sätter sig i vägen, så att abstinensen blommar ut direkt.

Trappa ut nitazenanalogen istället.

Nja. Det är en partiell agonist på mu och antagonist på kappa opioid receptorn.

Men eftersom det binder hårt till mu receptorn slår det ut andra opioider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in