2024-08-07, 21:16
Medlem
Denna tråd är högst allvarlig, vi behöver en komplett reformation av allt.
Jag tänker såhär:

Avskaffa alla skatter
= Kommer locka rika investerare, kommer göra det värt att arbeta istället för kriminalitet, hela Sverige kommer få ett extremt lyft. För som de flesta redan vet så skatteplanerar de rika sina inkomster och det är endast arbetarklassen som får sluta ihjäl sig för pengar som i slutändan hamnar i korrupta händer

Legalisera all narkotika
= Kommer stoppa kriminaliteten då det inte är kriminellt längre. Både direkt och indirekt. Jan-erik kan odla sin haschplanta hemma eller i värsta fall köpa av sven-ingvar för en billig peng om han får slut. Han kommer dessutom vara rik och ha råd med allt detta då han inte betalar skatt, samt att priset på narkotikan skulle gå ner till löjligt låga priser att det knappt är värt att handskas med längre och då blir det inte lika lukrativt.

Staten ska få pengar genom att helt enkelt trycka ut så mycket de behöver. Detta ska inte gå till konst och skit, utan samhällsviktiga funktioner endast.

Vad tycker ni om iden?
Citera
2024-08-07, 22:03
Medlem
IRMEs avatar
Rika knarkimperium ska styra Sverige alltså?

Jag är på.
Citera
2024-08-07, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Rika knarkimperium ska styra Sverige alltså?

Jag är på.
Går inte odla Coca här så vi lär knappast se några mexikanska karteller. Gräs finns i överflöd i alla länder, lagliga som olagliga, vad skulle Sverige kunna producera för knark till export? Tjack och piller? Det tror jag Sverige redan gör i stor omfattning. Men då kallas det ju för "läkemedel"
Citera
2024-08-07, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalenGeneral
Staten ska få pengar genom att helt enkelt trycka ut så mycket de behöver.

Det här med ekonomi är inte riktigt din grej va..?
Citera
2024-08-07, 22:24
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Går inte odla Coca här så vi lär knappast se några mexikanska karteller. Gräs finns i överflöd i alla länder, lagliga som olagliga, vad skulle Sverige kunna producera för knark till export? Tjack och piller? Det tror jag Sverige redan gör i stor omfattning. Men då kallas det ju för "läkemedel"

Herregud du kan väl ha odlingar inomhus och massa kemikaliedroger om det nu är lagligt. Vi är väldigt långt framme inom life science och medicinsk produktion så vi har kapaciteten och kompetensen till att industrialisera och effektivisera drogtillverkning.
Citera
2024-08-07, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Det här med ekonomi är inte riktigt din grej va..?
Snarare inte riktigt din grej va?
Citera
2024-08-07, 22:36
Medlem
Citat:
Herregud du kan väl ha odlingar inomhus och massa kemikaliedroger om det nu är lagligt. Vi är väldigt långt framme inom life science och medicinsk produktion så vi har kapaciteten och kompetensen till att industrialisera och effektivisera drogtillverkning.
Perfekt inkomstkälla dårå. De flesta syntetiska droger har forskats fram för att kringgå lagen på de klassiska drogerna. Om vi rent praktiskt tänker oss detta scenario så kommer ju givetvis massor av bolag och kapitalister att komma till Sverige och starta labb för att exportera.

Tänk dig alla cannabinoider/spice och annat skit som forskas fram, så fort det blir klassat så skapar som en ny analog. Hade vanligt gräs varit lagligt hade ingen ens tänkt tanken.
Citera
2024-08-07, 22:37
Medlem
Citat:
Snarare inte riktigt din grej va?

Så… Då ska vi se om jag förstår det här rätt. Om staten anser att det behövs en tillökning av låt säga poliskåren, så tillför staten helt enkelt nya pengar som sätts i cirkulation. Hur tänker du att det påverka det befintliga värdet på pengarna som redan är i cirkulation?

Tillägg: Det slår mig nu att det inte ens krävs någon tillökning. I.om att det helt saknas inkomster för staten så måste nya pengar tryckas motsvarande hela statsbudgeten månadsvis. Dvs. en exponentiell ökning av penningmedel i cirkulation. Jadu… Du ser själv inga problem med detta?
Senast redigerad av Nulb 2024-08-07 kl. 22:39. Anledning: Tillägg
Citera
2024-08-07, 22:40
Medlem
Citat:
Så… Då ska vi se om jag förstår det här rätt. Om staten anser att det behövs en tillökning av låt säga poliskåren, så tillför staten helt enkelt nya pengar som sätts i cirkulation. Hur tänker du att det påverka det befintliga värdet på pengarna som redan är i cirkulation?

Det kommer ju komma in extremt mycket kapital till sverige . Lite som dubai, skattefritt = triljarder trillar in.

Poliskåren kommer snarare att behöva gå ner 90% då det inte kommer bli lika många brott, desamma gäller anställda på typ skatteverket och annat trams som egentligen inte behövs. Massa idiotiska projekt hela tiden och pengar som förskingras. Om du inte insett detta så är det ingen ide för vidare diskussion.
Citera
2024-08-07, 22:40
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Perfekt inkomstkälla dårå. De flesta syntetiska droger har forskats fram för att kringgå lagen på de klassiska drogerna. Om vi rent praktiskt tänker oss detta scenario så kommer ju givetvis massor av bolag och kapitalister att komma till Sverige och starta labb för att exportera.

Tänk dig alla cannabinoider/spice och annat skit som forskas fram, så fort det blir klassat så skapar som en ny analog. Hade vanligt gräs varit lagligt hade ingen ens tänkt tanken.

Sverige är ju ganska konsekventa i att kriminalisera efter ett tag, samt hur exporterar man? Finns ännu ingen större säker långsiktig inkomstkälla vilket krävs för långsiktig satsning av en storindustri.
Citera
2024-08-07, 22:41
Medlem
Citat:

Tillägg: Det slår mig nu att det inte ens krävs någon tillökning. I.om att det helt saknas inkomster för staten så måste nya pengar tryckas motsvarande hela statsbudgeten månadsvis. Dvs. en exponentiell ökning av penningmedel i cirkulation. Jadu… Du ser själv inga problem med detta?
Men snälla rara idiot. Statsbudgeten kommer att sänkas med 90%. Vad är oklart? Behöver man vara övertydlig med allt, är du helt korkad?

Ta fram budgeten så ska jag visa dig vad staten inte längre ska finansiera , det blir rätt enkelt.

Staten äger många bolag, om de anställer kompetenta personer så blir det bättre snurr i kassan. Du kan ingenting och jag orkar faktiskt inte diskutera med ett barn. Skriver i chattform men jag kan skriva ett proffsigt inlägg och använda chat gpt och annat skit men tycker inte det behövs. Behöver liksom inte imponera på en idiot som dig. Huvudsaken är att någon förstår poängen så diskuteras det vidare därifrån
Senast redigerad av GalenGeneral 2024-08-07 kl. 22:45.
Citera
2024-08-07, 22:42
Medlem
Citat:
Sverige är ju ganska konsekventa i att kriminalisera efter ett tag, samt hur exporterar man? Finns ännu ingen större säker långsiktig inkomstkälla vilket krävs för långsiktig satsning av en storindustri.
Planen är inte att göra Sverige till världens största narkotikaproducent , du har missuppfattat topic.

Att du sedan säger att det ska kriminaliseras bevisar ju att du fattat totalt noll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in