2024-08-07, 20:49
Medlem
Dr.Brauns avatar
Jag har ett riktigt irriterande problem med min snart 3 r gamla LG oled tv.
Den har en inbyggd funktion som kallas "speloptimeraren" som gr att ljudet blir "frbttrat" nr man kopplar in en konsol till Tvn och startar igng den.
Den byter automatiskt till detta ljudlge varje gng jag startar igng ngra av mina konsoler och det r vldigt irriterande d jag inte alls gillar hur ljudet blir. S jag fr gng p gng byta manuellt tillbaka till det vanliga ljudlget.
Det kan hnda mitt i nr jag spelar att den nd byter tillbaka till speloptimerar lget och d fr jag gng p gng ndra tillbaka manuellt igen med fjrren.
Detta hnder VLDIGT ofta och ven nr min PC r inkopplad.
Jag har gtt in i menyerna i tv men kan inte hitta hur jag avaktiverar detta automatiska skit-lget.
Ngra fler hr som har problem med LG tv speloptimerar ljudet?
Citera
2024-08-08, 09:22
Moderator
Maviels avatar
Tror trdstartaren fr bttre svar hr:

vrigt - mnen som saknar eget forum --> Hemelektronik, ljud och bild
/Moderator
Citera
2024-08-08, 11:26
Medlem
https://www.reddit.com/r/OLED/commen...reset_to_game/

Ngra som duskuterar problemet. Du ser trdstarten och du kan googla fram fler svar genom att anvnda rtt ord i skningen. Fr PC verkar det finnas fix men man kan inte direkt ndra vad konsolerna skicka fr typ av signal.
Citera
2024-08-08, 15:47
Medlem
Game Optimizer, har det med ljudet att gra?, nr jag kr datorn p min CX hr jag d ingen skillnad nr den r kopplad mot JBL bar 9.1 via eARC.
Citera
2024-09-21, 12:02
Medlem
Dr.Brauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
https://www.reddit.com/r/OLED/commen...reset_to_game/

Ngra som duskuterar problemet. Du ser trdstarten och du kan googla fram fler svar genom att anvnda rtt ord i skningen. Fr PC verkar det finnas fix men man kan inte direkt ndra vad konsolerna skicka fr typ av signal.
Tack ska kika
Citera
2024-09-21, 12:25
Bannlyst
Hade detta problem med en LG tv. Lste det fr ngra mnader sedan och har fungerat utmrkt sedan dess.

Det som lste mitt problem var att att kpa en kabel av hgre kvalitet och att det var DP-hdmi kabel. Med Hdmi-hdmi ville det sig inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in