2024-08-09, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Ojoj vad pinsamt det här är för Putin.
Jag trodde då att ryssarna hade bättre förmåga att försvara sig än så här. Globalt åtlöje.

Nu måste Putin ta till kärnvapen också om han inte ska tappa ansiktet mer än han gjort. Är det inte det som ryssarna sagt hela tiden att blir deras suveränitet hotad så smäller det?

Fattar ej varför man inte gjort liknande operationer innan när det redan förra sommaren stod klart att fronten var så befäst.

Ukraina har nog velat men allierade nationer har tidigare nekat dom rätten.
Citera
2024-08-09, 19:08
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Väldigt mycket mer syfte än att slaktas i östfronten där Ukraina haft absolut noll framgång.
”Ja undra…”
Så du håller med om att det var ett desperat försök?
I valet och kvalet mellan att dö i ukraina eller i ryssland valde de 1000 frihetskämparna att dö i ryssland.
Så vackert slut.
Var det något mer som hände mellan i tisdags och idag?
Citera
2024-08-09, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
Hur fan kan de ha tagit 150km2 på en dag om alla dog? Missade du videorna när ryssarna lägger benen på axlarna och springer åt andra hållet, alternativt ger sig?

Har du video/foton på dessa 1000 döda ukrainare så vill jag gärna se dem

Jag har inga länkar och givetvis ljuger ryssarna sig blå. Även generalerna ljög i ansiktet på Putin.

Som du mycket riktigt påpekar så sprang ryssarna de första tre dagarna och bjöd inte på mycket motstånd under den kritiska fasen då ukraina transporterar in soldater till Kursk-slagfältet där de nu kan välja sina strider och attackera ryssarna när de är på väg till slagfältet. Det är så jag gissar nu att krigscenen ser ut.
Citera
2024-08-09, 19:09
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Om jag bläddrar tillbaka några år i den här tråden så skulle;
1, Ukraina var krossad militärt
2. Ukrainska folket skulle hängt ”korrupta” Zelenskyy i en gatlykta
3. Tredje världskriget skulle brutit ut när väst började skicka offensiva vapen till Ukraina.

Hmm, vad hände?
Faktum är att de flesta gräns-oblaster i Ryssland hellre vill ingå i Ukraina än att sitta fast i det strömlösa utedass-landet Ryssland:
https://twitter.com/HotSotin/status/1821510041888842222
Share of the population of the border regions who want to join Ukraine
Source: Russian state television

• Bryansk - 80%
  • Kursk - 88%
  • Voronezh - 75%
  • Bilgorod - 91%
  • Rostov - 63%
  • Krasnodar - 89%
Citera
2024-08-09, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
Hur fan kan de ha tagit 150km2 på en dag om alla dog? Missade du videorna när ryssarna lägger benen på axlarna och springer åt andra hållet, alternativt ger sig?

Har du video/foton på dessa 1000 döda ukrainare så vill jag gärna se dem

Användaren skämtade i sitt inlägg. Ingen, förutom några förvirrade konspiratoriska själar här i tråden, tror på ryska siffror.
Citera
2024-08-09, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Om jag bläddrar tillbaka några år i den här tråden så skulle;
1, Ukraina var krossad militärt
2. Ukrainska folket skulle hängt ”korrupta” Zelenskyy i en gatlykta
3. Tredje världskriget skulle brutit ut när väst började skicka offensiva vapen till Ukraina.

Hmm, vad hände?

Lite så ja och nu är Ukraina inne i Ryssland och härjar medan blöjorna tagit slut i Putins bunker.
Citera
2024-08-09, 19:13
Medlem
leachs avatar
Ny gräsbrand

🔥👀 There is a major fire in Oktyabrskyi District of Kursk region. Residents of Volokno, Voroshnevo and Pryamitsyno are left without power. There are also complaints about water shortages.
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1821956469454938428
Citera
2024-08-09, 19:13
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
ukraina transporterar in soldater till Kursk-slagfältet där de nu kan välja sina strider och attackera ryssarna när de är på väg till slagfältet. Det är så jag gissar nu att krigscenen ser ut.
Jag tror du fantiserar friskt. De 1000 gubbarna är typ döda eller fängslade nu, det har gått tre dar, om de är kvar är de slut.
Citera
2024-08-09, 19:15
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
I valet och kvalet mellan att dö i ukraina eller i ryssland valde de 1000 frihetskämparna att dö i ryssland.
Så vackert slut.
Är alla 1000 döda? Då är det roliga över och pootin kan kalla hem ryzzäcklen boende i kursk och låta wankeriterna stanna och kriga i Mali
Citera
2024-08-09, 19:15
Medlem
Citat:
Jag tror du fantiserar friskt. De 1000 gubbarna är typ döda eller fängslade nu, det har gått tre dar, om de är kvar är de slut.

Ja, men isåfall är väl ryssarna tillbaka vid gränsen och inga ukrainare kvar i Ryssland och inget stort slag pågår i Kursk.
Citera
2024-08-09, 19:16
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Så vackert slut.

Nej det håller jag inte med om.
Är du autistisk eller något? Klart att det blir fan så mkt jobbigare för Ryssland om det skapas nya fronter hela tiden.
Uppenbarligen har Ryssland absolut inget gränsförsvar eller ens flyg att sätta in. Det blir betydligt mer dynamik än att försöka forcera en frontlinje som är så jävla befäst att det inte är annat än en köttkvarn.

De ukrainska styrkorna är inte utslagna på långa vägar ännu, hoppas du på att dom ska bli det eller?
Putin har har skämts ut totalt nu, har han inte rensat bort dom innan helgen så ser jag framför mig kärnvapenhot eller liknande.
Citera
2024-08-09, 19:18
Medlem
Heja Ukraina! Hoppas att ni når Moskva. Vilket just nu är önsketänkande. Död åt Ryssland!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in