Citat:
Ursprungligen postat av
Vannlilje
Hva tenker du at Dureks oppførsel er et symptom på?
De folkevalgte kan byttes ut ved neste valg. Det kan ikke monarken m/familie.
Laila Bertheussen har aldri vært folkevalgt, altså ingen politiker, men Marius er medlem av kongefamilien slik som Durek blir snart.
I anstendighetens navn, så synes jeg du sauser sammen smått og stort i et slags monomant forsvar for en styreform som er i ferd med å løpe fra oss. Verken kongeparet eller kronprinsparet betaler skatt, og mye av virksomheten knyttet til overføringer fra staten (bortsett fra selve apanasjen), er unntatt offentlighet. Dette i motsetning til politikerne. Jeg synes ikke vi skal ha det slik i et demokrati.
Du skal være glad det er åpenhet rundt at politikere begår lovbrudd. At de blir anmeldt, at de blir dømt der hvor man kan bevise at de har brutt loven, og at de da mister politiske verv som følge av det. Det er demokrati! Ikke der hvor statsoverhodet har immunitet mot rettsforfølgelse, slik som kongen har.
Blir forresten spennende å se om Marius blir beskyttet av systemet, eller om han blir straffet om det stemmer at han har gjort noe galt
Må si meg enig i mye av det du skriver.
Legger ved en interessant artikkel. Er ikke vanligvis Vårt Land leser, men synes han belyser en del nevneverdige ting.
https://www.vl.no/meninger/verdideba...rke-for-norge/
Mitt problem er at jeg mister tilliten til monarkiet når Marius råkjører mot Skaugum og legger ut på sosiale medier at han nesten kjørte ned en gardist, og likevel bor han nå i et lite hus på Skaugum.
Hva tenker de i kongens klær om dette? Jeg mener det er som å spytte på de som forsvarer land og kongefamilien, og at kongefamilien ikke burde latt ham bo i et hus der.
Med hensyn til rusproblemer er det en helt ærlig sak å ha det, men da må man også ha en ordentlig opprydding i at Marius holdt på å kjøre ned en gardist og skrøt av det på sosiale medier.
Man bruker en del kraft når man gir en kvinne hjernerystelse. Sannsynligvis har han banket hodet hennes kraftig i veggen. Hun var også sterkt forslått i ansiktet. Hun ble meget alvorlig truet av Marius, og hun måtte vente lenge før han gikk, og først da turte hun ringe politiet.
Og på toppen av det hele stod en kniv i veggen.
Monarkiet i Norge er ikke noe man skal ta som en selvfølge, og når nærmeste familiemedlemmer av kongelige begår vold i nære relasjoner er det selvfølgelig noe de må ta ordentlig tak i. Det hele burde begynt med det jeg mener nærmer seg drapsforsøk på en gardist.