Citat:
Ursprungligen postat av
Lillarapunzel
Givet att han ändå dömdes för totalt 34 olika brott, varav flera våldtäkter och våld i nära relation, tycker jag om något att straffet var väl lågt.
Att de 7 år och 7 månader som det ursprungligen talades om efter rättegången inte skulle hålla enda till dom förstår jag i viss mån, även om det också varit önskvärt, men åtminstone 5-6 år hade jag trott och hoppats på. 4 år för 34 så allvarliga åtalspunkter är väldigt lågt. Hoppas att offren överklagar detta nu!
Jag håller med.
Jag gissade på 5-7 år men 4 är en skymf mot alla kvinnor som han har antastat.
Han får förvisso betala 600000kr i skadestånd med det drabbar ju inte honom själv utan det få det norska folket betala om inte Haakon tar dessa pengar ifrån egen ficka.
Idioten blir även av med körkortet. Bra.
Det som ändå retar mig allra mest är; att han inte ber om ursäkt och ödmjukar sig. Han väljer att istället gnälla som en skitunge ”jag har förlorat 98% av mitt sociala liv”, ”min mamma är sjuk”, ”jag klarar inte att sitta i fängelse” osv osv
Alla andra må ”klara” att brösta situationer som detta men det är väl för mycket att begära att VÄRLDENS mesta och största SNORUNGE tar sitt ansvar?
Jag hoppas samtliga offer överklagar.