2026-06-15, 08:52
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
4 år i brummen. Lite kort tid …

Men, med övertro på sin egen person blir det lätt trubbel med rättvisan. Nu blir det sitta en stund bland andra dårar, lycka till.

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Bara 4 års fängelse för allt han gjort. Han borde få 20 års fängelse för varje kvinna han våldtagit.

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
4 år:
https://www.expressen.se/nyheter/marius-far-sin-dom-folj-med-har/
Fängelse för Marius Borg Høiby
Oslo tingsrätt dömer kronprinsessan Mette-Marits son Marius Borg Høiby till fängelse i fyra år.

Han döms också till besöksförbud mot den så kallade Frognerkvinnan i två år.

Lille lillskiten kan inte ens ta domen live som en man. Vågar inte se domaren i ögonen. Spelar tårteater för att få droger och slippa visa sig i rätten. Tror inte att han skäms, inte ens för att han har förvärrat sin mammas sjukdomstillstånd.

Undrar om han redan har fått smaka på några sömnvåldtökteri i häktet.

Våldtäkt och misshandel… men vad fick han för allt annat, bl.a. allt säljknark han hade på sig.när han råkade fastna nångång.
Citera
2026-06-15, 08:59
Avslutad
Nu har 29 årige Marius Borg Høiby hittat rätt plats i livet .. fängelse i 4 år (fyller 30 år bakom låst dörr)
Citera
2026-06-15, 09:26
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Bara 4 års fängelse för allt han gjort. Han borde få 20 års fängelse för varje kvinna han våldtagit.

4 ynkliga år på 38 brott, fördelade på 18 åtalspunkter.

Det finns bara ett ord: SKANDAL
Citera
2026-06-15, 09:32
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteinloggad
Nu har 29 årige Marius Borg Høiby hittat rätt plats i livet .. fängelse i 4 år (fyller 30 år bakom låst dörr)

Just det fetmarkerade hade väl hänt nästan oavsett vad, om han inte blivit helt frikänd, då han fyller 30 i januari 2027.
Citera
2026-06-15, 09:32
Medlem
Nå er det spennende om noen anker, eller om han løslates fra varetekt, og drar på seg nye lovbrudd.
Citera
2026-06-15, 09:35
Medlem
Lillarapunzels avatar
Givet att han ändå dömdes för totalt 34 olika brott, varav flera våldtäkter och våld i nära relation, tycker jag om något att straffet var väl lågt.
Att de 7 år och 7 månader som det ursprungligen talades om efter rättegången inte skulle hålla enda till dom förstår jag i viss mån, även om det också varit önskvärt, men åtminstone 5-6 år hade jag trott och hoppats på. 4 år för 34 så allvarliga åtalspunkter är väldigt lågt. Hoppas att offren överklagar detta nu!
Citera
2026-06-15, 09:37
Medlem
swebarbs avatar
Vi ska ändå vara glada att fanskapet fick 4 år men visst är det ett lågt straff, han kunde fått ett betydligt lägre ändå. Fyfan vilken äcklig människa hoppas han får samma karma behandling som han utsatte alla stackars kvinnor för.
Citera
2026-06-15, 09:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Just det fetmarkerade hade väl hänt nästan oavsett vad, om han inte blivit helt frikänd, då han fyller 30 i januari 2027.

Precis, men nu är Marius verkligen bakom lås o bom i 4 år.
Citera
2026-06-15, 09:44
Medlem
Snapcounts avatar
Tja, det hela har kostat tills nu..och notan kommer ju att öka i.o.m ett överklagande är att vänta :

Tallene Nettavisen så langt har fått viser en total advokatkostnad i Høiby-saken på 5,1 millioner kroner. Dette inkluderer bare advokatregningen til Høibys forsvarere og bistandsadvokatene som har vært med i rettssaken.

Tallene er ikke medregnet alle advokatene i saken og heller ikke politiets kostnader under etterforskningen.

https://www.nettavisen.no/nyheter/advokatregningen-i-marius-borg-hoiby-saken-har-passert-fem-millioner-kroner/s/5-95-3087431
Citera
2026-06-15, 09:50
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Givet att han ändå dömdes för totalt 34 olika brott, varav flera våldtäkter och våld i nära relation, tycker jag om något att straffet var väl lågt.
Att de 7 år och 7 månader som det ursprungligen talades om efter rättegången inte skulle hålla enda till dom förstår jag i viss mån, även om det också varit önskvärt, men åtminstone 5-6 år hade jag trott och hoppats på. 4 år för 34 så allvarliga åtalspunkter är väldigt lågt. Hoppas att offren överklagar detta nu!

Jag håller med.
Jag gissade på 5-7 år men 4 är en skymf mot alla kvinnor som han har antastat.
Han får förvisso betala 600000kr i skadestånd med det drabbar ju inte honom själv utan det få det norska folket betala om inte Haakon tar dessa pengar ifrån egen ficka.
Idioten blir även av med körkortet. Bra.

Det som ändå retar mig allra mest är; att han inte ber om ursäkt och ödmjukar sig. Han väljer att istället gnälla som en skitunge ”jag har förlorat 98% av mitt sociala liv”, ”min mamma är sjuk”, ”jag klarar inte att sitta i fängelse” osv osv

Alla andra må ”klara” att brösta situationer som detta men det är väl för mycket att begära att VÄRLDENS mesta och största SNORUNGE tar sitt ansvar?

Jag hoppas samtliga offer överklagar.
Citera
2026-06-15, 09:53
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteinloggad
Precis, men nu är Marius verkligen bakom lås o bom i 4 år.

Jepp. I Norge finns ingen generell straffrabatt för unga vuxna, till skillnad från i Sverige.

4 år med Lena Handen.

Eller kanske som flickvän till någon HA buse.
Citera
2026-06-15, 10:00
Medlem
VivaLaMusicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Jepp. I Norge finns ingen generell straffrabatt för unga vuxna, till skillnad från i Sverige.

4 år med Lena Handen.

Eller kanske som flickvän till någon HA buse.

De har väl halvtidsfrigivning om man sköter sig i Norge?

Han är nog snart ute på permis. Jobbigt att vara prins på kåken. Han kommer nog knyta många bra kontakter där.

Men man får väl se hur det går i de högre instanserna.
Senast redigerad av VivaLaMusica 2026-06-15 kl. 10:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in