2024-11-25, 15:49
Fp
Senast redigerad av Kanuttene 2024-11-25 kl. 16:25.
Citera
2024-11-25, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vad du tycker om detta skiter jag absolut i - jag vet vad jag vet... Håll dig själv till topic! Det norska kungahuset har sina kopplingar, det vet alla, historiskt sett... Att sedan lille Marius är omhuldad av samma incitament är bara självklart, det säger sig självt med alla varningar och kopplingar, innan och efter polisens fina "hints". Men, okey - svarar dig icke mer då du verkar vara utsänd av slottet själv...

Det norske kongehuset hadde ikke noe tilknytning til nazisme i det hele tatt under krigen. Men Olav åpnet for dialog med Hitler i 1935 når han skrev til sin fetter, kronefølger Edvard; «at det eneste som kunne hjelpe for å rydde litt opp, ville være et nært forhold mellom England og Tyskland». Hans far Kong Haakon var heldigvis av en annen oppfatning, og det var Olav også senere når Det tredje Riket utviklet seg.

Men svenskekongen derimot var jo helt kujon og lettere nazivennelig, og slapp tyske tropper gjennom landet for å okkupere Norge. Sverige nektet også kronprins Olavs kone og barn adgang til Sverige når de flyktet i 1940, enda Martha var den svenske kongens niese. De slapp så vidt inn før tyskerne tok dem, og de ble sendt videre til USA. Den svenske regjering samarbeidet også med nazistene og utleverte norske flyktninger som rømte over grensen, men dette snudde seg når krigslykken snudde. Da snudde også svenskene kappen når vinden snudde. Kong Haakon snakket ikke noe mer med svenskekongen pga. hans svik under krigen.

Når vi kommer til den andre siden så var jo Dronning Silvias far supernazist, manglet bare en Gestapouniform. Meldte seg inn i NSDAP i 1934. Tok over en fabrikk etter en jøde, og produserte våpendeler og benyttet jødiske slaver. Supernazi, og svenske kongehuset skammer seg ikke engang over det når den nye lille prinsen oppkalles etter nazisten Walter.

Men for all del, dere må gjerne fortelle om det norske kongehusets nazihistorie. Den er jeg spent på å høre.
Citera
2024-11-25, 16:14
Medlem
Vossevangens avatar
Så fint at en tråd om Marius Borg Høiby i 2024, de siste dagene er under transformasjon til en tråd om svenske og norske kongehusenes forhold til nazismen i 1933-1945!

Dere kan be moderator om å flytte tråden til f eks Historieforumet.

Alternativt holde innleggene sånn noenlunde on topic.
Citera
2024-11-25, 18:08
Medlem
1. Videoen dere har snakket om, viser, så vidt meg bekjent (vet hvem eksen hennes er) at det blant annet sniffes cola fra den nakne rumpa hennes. Eksen kaller seg J* *g på FB.
* O
MM var svært aktiv på Project i Lillestrøm, en av de første house- klubbene i Norge. MYE MDMA og kokain. Og hun forsynte seg godt av varene…..

2. Videoene på mobilen hans viser neddopa/ rusa/bevisstløse jenter som enten har blitt dopet ned (vanskelig å bevise) eller tatt gHB. Marius dasker penis i ansiktene deres.
Var visst litt av ei bombe da dette ble lagt frem på rettsmøtet.

Og dette er ikke rykter. Jeg vet.
Citera
2024-11-25, 18:16
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
( … )

Dette skal være voldtekt nummer to av totalt ??? voldtekter bastarden etterforskes for. Jeg har fått surr i antallet.

Skal ha skjedd rundt kl 0600, den 26. september 2024 og på Skaugum.

Snuppa skal ha vært ute av stand til å gjøre motstand.
Kvinne nr.5 har av politiet (ut fra beslaglagte videoer på Marius’ mobil) blitt vurdert til å ha vært ikke-samtykke kompetent da Marius den 26 09 kl.06.00 iflg videoen skal ha handlet på en slik måte at politiet mener hun ble voldtatt:

https://www.nettavisen.no/kjendis/ho...s/5-95-2148509

Se & Hør publiserte den 27 09 kl.07.59 en artikkel og et bilde som viser at MM og Marius er og handler på et møbelvarehus. Ilfg artikkelen skal de ha kjøpt bl a en overmadrass. Bildet må være tatt av kunde (evt en i betjeningen):

https://www.seher.no/kongelig/sammen...dalen/81993546

Ut fra selve artikkelen, jfr også tidpunktet for publisering, indikeres at kjøpet skjedde ila dagen den 26 09.

Veldig spesielt sammentreff.

soffa22 sitt innlegg idag kl.15.33, omhandler såvidt jeg kan forstå kvinne nr.5.

Kraaka sitt innlegg kl.18.08, må omhandle enten kvinne nr.4 eller kvinne nr.5. Holder en knapp på nr.5.
Senast redigerad av Vossevangen 2024-11-25 kl. 18:28.
Citera
2024-11-25, 18:29
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Kvinne nr.5 har av politiet (ut fra beslaglagte videoer på Marius’ mobil) blitt vurdert til å ha vært ikke-samtykke kompetent da Marius den 26 09 kl.06.00 iflg videoen skal ha handlet på en slik måte at politiet mener hun ble voldtatt:

https://www.nettavisen.no/kjendis/ho...s/5-95-2148509

Se & Hør publiserte den 27 09 kl.07.59 en artikkel og et bilde som viser at MM og Marius er og handler på et møbelvarehus. Ilfg artikkelen skal de ha kjøpt bl a en overmadrass. Bildet må være tatt av kunde (evt en i betjeningen):

https://www.seher.no/kongelig/sammen...dalen/81993546

Ut fra selve artikkelen, jfr også tidpunktet for publisering, indikeres at kjøpet skjedde ila dagen den 26 09.

Veldig spesielt sammentreff.

soffa22 sitt innlegg idag kl.15.33, omhandler såvidt jeg kan forstå kvinne nr.5.

Møbelvarehuset er Skeidar på Holmen, Asker etter det jeg kan forstå.

Temmelig nøyaktig to kilometer i luftlinje fra kjøkkentrappa på Skaugum.

Har vaset bort nok penger der til å kjenne igjen den «mezzaninen»

Edit:

Hvor går grensen mellom voldtekt og antastelse?

Godt mulig jeg er gammeldags og det ikke skilles mellom dette i juridisk forstand lengre.
Senast redigerad av drsniffer 2024-11-25 kl. 18:33.
Citera
2024-11-25, 18:39
Medlem
drsniffers avatar
Gamle dr.sniff må fortsatt regnes med

https://imgur.com/a/MY6M1ph
Citera
2024-11-25, 19:11
Medlem
drsniffers avatar
Antastelse er i 2024 blitt til «seksuelt krenkende atferd»

Strafferamme på et år.

Voldtekt har en ramme på seks år.

Ikke noen klar definisjon på hvor «sovevoldtekt» havner.
Citera
2024-11-25, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Antastelse er i 2024 blitt til «seksuelt krenkende atferd»

Strafferamme på et år.

Voldtekt har en ramme på seks år.

Ikke noen klar definisjon på hvor «sovevoldtekt» havner.
Det er blitt litt forvirrende etter at voldtekt kan gjelde både handlinger med og uten penetrering.

Noen presiseringer med henvisning til straffeloven:
  • Voldekt med samleie har minimumsstraff på 3 år, maksstraff 15 år. Med "samleie" mener man altså innføring av penis, fingre eller gjenstander i skjede eller endetarmsåpning, eller penis i munn.292
  • Såkalt "sovevoldtekt" har inntil 10 års strafferamme, og i utgangspunktet ingen minstestraff. Men det har samme minstestraff som voldtekt med samleie der hvor handlingen gjelder samleie, eller hvis gjerningspersonen er den som har gjort fornærmede ute av stand til å motsette seg handlingen. § 291 bokstav b
  • Voldtekt (uten samleie) er, litt upresist sagt, noe som er grovere enn beføling av bryster, men mindre grovt enn penetrering. Ligge oppå en person og gni kjønnet mot vedkommende kan være et eksempel. Et annet er å bruke en annens hender til å masturbere seg selv. § 291
  • "Seksuelt krenkende atferd" er mer sånt som for eksempel blotting, altså uten fysisk kontakt. § 298
Senast redigerad av OT-och-trams 2024-11-25 kl. 19:36.
Citera
2024-11-25, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraaka
1. Videoen dere har snakket om, viser, så vidt meg bekjent (vet hvem eksen hennes er) at det blant annet sniffes cola fra den nakne rumpa hennes. Eksen kaller seg J* *g på FB.
* O
MM var svært aktiv på Project i Lillestrøm, en av de første house- klubbene i Norge. MYE MDMA og kokain. Og hun forsynte seg godt av varene…..

2. Videoene på mobilen hans viser neddopa/ rusa/bevisstløse jenter som enten har blitt dopet ned (vanskelig å bevise) eller tatt gHB. Marius dasker penis i ansiktene deres.

"Daske penis i ansiktene deres." Det høres ut som MBH ja...
Hvor står dette når det gjelder strafferamme?
Madrasskjøp dagen etter er mistenkelig. Men hva kan finnes av spor som måtte fjernes
Citera
2024-11-25, 19:44
Medlem
Gustav-Fs avatar
Se og Hør har fått flere "hemmelige" chattemeldinger som Marius Borg Høiby er med i.

Sist uke kunne Se og Hør avsløre at kronprinsessens eldste sønn etterforskes for en tredje voldtekt. Denne skal ha skjedd i Tønsberg. I det hemmelige kriminelle nettverket ser ikke voldtekts-nyhetene ut som å komme som noen overraskelse. Her blir det harselert videre med det som er kommet frem.

«Jeg sa jo for 2-3 måneder siden at det er snakk om 4-5 sovevoldtekter som mulig kommer. Nå er det vel oppi 2 i hvert fall», skriver en kjent kriminell i Oslos underverden.

En tredje person skriver at han vil ha litt mer liv i gruppen, og skriver at «XXX (sladdet navn) ville ha tilbake kniven sin», høyst sannsynlig med hentydning til kniven som Marius slo inn i leilighetsveggen til sin eks-kjæreste på Frogner i august. Han ble da siktet for kroppskrenkelse, men denne siktelsen ble nylig utvidet til å dreie seg om mishandling i nære relasjoner.

Marius svarer
Marius svarer på meldingen på følgende måte: «Pass deg, jeg er ikke noe konemishandler. Har aldri gifta meg. Tross alt.», står det å lese i de hemmelige chat-utvekslingene.

Han kaller seg "Marius Borg" i denne chattegruppa, og er ikke særlig god i norsk rettskriving. Se og Hør har faktisk rettet på melding som Høiby har skrevet.
Citera
2024-11-25, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraaka
* O

Dette han ba om å få vist i åpen rett.

Vet du hva politiet vil gjøre nå da. Vil de be om forlenget varetektsfengsling eller vil han bli løslatt på onsdag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in