2024-08-06, 02:43
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Vad är Flashbacks erfarenheter av dessa vårdappar år 2024: Kry, Doktor.se, Min Doktor, Doktor24? Har jag missat någon? Vilken app har ni bäst respektive sämst erfarenhet av?

För mig har Kry fungerat väldigt bra, men då jag är en osocial jävel avskyr jag att prata i videosamtal, och då Kry inte erbjuder kommunikation enbart genom text och bild testade jag Min Doktor där det tog 5 veckor (!!!) att få svar på en enklare fråga om ett sår.
Citera
2024-08-06, 05:35
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Vad är Flashbacks erfarenheter av dessa vårdappar år 2024: Kry, Doktor.se, Min Doktor, Doktor24? Har jag missat någon? Vilken app har ni bäst respektive sämst erfarenhet av?

För mig har Kry fungerat väldigt bra, men då jag är en osocial jävel avskyr jag att prata i videosamtal, och då Kry inte erbjuder kommunikation enbart genom text och bild testade jag Min Doktor där det tog 5 veckor (!!!) att få svar på en enklare fråga om ett sår.
Och den som har andra psykiska problem - av att t ex att må illa av skriven text - kommer få problem med vissa.appar.

Du försöker hitta svagheter i apparna, men det är du som inte fungerar.
Citera
2024-08-06, 06:17
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Det är en jävla rundgång på läkarna på dom där apparna så det beror helt på vem du får prata med. Ena appen kan va bäst ena veckan och sämst andra veckan. I slutändan samma sak allihop.
Citera
2024-08-06, 12:16
Medlem
Citat:
jag är en osocial jävel avskyr jag att prata i videosamtal, och då Kry inte erbjuder kommunikation enbart genom text och bild testade jag Min Doktor där det tog 5 veckor (!!!) att få svar på en enklare fråga om ett sår.

Varför vänder du dig dit för enklare frågor om ett sår?

Dessa är vårdappar. Enkla frågor om ett sår är liksom inte syftet med dessa appar. Då ringer du 1177.

Tror du din enkla fråga om ett sår, prioriteras högt jämfört med folk som söker vård för faktiska problem? 5 veckor är ganska snabbt för svar på en sådan fråga!
Senast redigerad av aPOCC 2024-08-06 kl. 12:18.
Citera
2026-01-29, 16:46
Medlem
UNDVIK dessa appar speciellt MinDoktor. Det finns inga doktorer som jobbar där, det är läkarstudenter. Det jag säger är att under senare delen av läkarutbildningen används dessa appar som en metod att öva på sitt nya arbete. Detta är information som aldrig skulle komma ut, dem skriva på något jävla papper och allting. Well tough shit, because the information is out.

Ska jag nämna namnen på ett par "läkare" och vad dem sysslar med som hade blivit av med licensen(utbildningen) om jag gjorde det? Vi får se, känns underbart att ha den kontrollen. Låta dessa läkare svettas tills nån dag när fyllan går över i den aggressiva fasen och man bara sitter där med ett demoniskt skratt - nu orsakar slutet på deras karriärer på ren och skär jävelskap.
Senast redigerad av No6 2026-01-29 kl. 16:52.
Citera
2026-04-08, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
UNDVIK dessa appar speciellt MinDoktor. Det finns inga doktorer som jobbar där, det är läkarstudenter. Det jag säger är att under senare delen av läkarutbildningen används dessa appar som en metod att öva på sitt nya arbete. Detta är information som aldrig skulle komma ut, dem skriva på något jävla papper och allting. Well tough shit, because the information is out.

Ska jag nämna namnen på ett par "läkare" och vad dem sysslar med som hade blivit av med licensen(utbildningen) om jag gjorde det? Vi får se, känns underbart att ha den kontrollen. Låta dessa läkare svettas tills nån dag när fyllan går över i den aggressiva fasen och man bara sitter där med ett demoniskt skratt - nu orsakar slutet på deras karriärer på ren och skär jävelskap.

Katastrofal jävla app också. Det har nu tagit mer än 3 timmar mellan varje svar man får, och det är en fråga. Så man kommer fan ingenstans.
Citera
2026-04-15, 22:45
Medlem
Citat:

Du har helt enkelt inte haft symtom som krävt fysisk vård. De flesta symtom kräver fysisk vård, precis som en bil kräver en fysisk mekaniker. Visst kan vissa frågor om en bil besvaras genom videomöte, men de flesta sökorsaker för din bil, kräver en fysisk mekaniker. Angående Kry, har du t.ex. blodförgiftning/sepsis eller hjärnhinneinflammation/meningit, så kan dessa digitala vårdgivare/appar inte handlägga dina symtom, utan det kräver fysisk vård. Det finns många sökorsaker helt enkelt, och du har inte haft några som krävt fysisk vård. Visst kan receptförnyelser ske digitalt, men inte många andra symtom. De flesta symtom behöver hanteras och bedömas fysiskt.

PS testa Doktor.se. Där kan de erbjuda samtal utan bild/video, och då menar jag kommunikation med vårdgivaren endast genom skriftlig chatt utan Doktor.se erbjuder videosamtal, men utan att bilden syns. Det har jag gjort och det fungerade jättebra.
Senast redigerad av pittbrad 2026-04-15 kl. 23:38.
Citera
2026-04-29, 16:41
Medlem
Jag tycker i alla fall att " Blodtryckdoktorn" på nätet varit riktigt bra.

Jag slipper hålla på och försöka boka tid hos vårdcentralen, vilket bara går kl 08 på måndagar. Jag slipper ägna halva arbetsdagen åt något kort läkarbesök.

Av blodtrycksdoktorn har jag en jättebra blodtrycksmätare som är kopplad till appen. Kontakt med läkare. Har fått gå till en mottagning nära jobbet och lämnat prover. Fått läkemedel utskrivet av spec inom hjärtmedicin.

Har betalt 100 kr då jag haft läkarkontakt med dem. Men häromdagen fick jag information om att de inte gå gå genom offentligfinansierad vård och därför får jag nu istället betala 149 kr per månad. Vilket jag kommer göra eftersom vårdcentralerna är helt omoderna kolosser att ha kontakt med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in