Citat:
Ursprungligen postat av
Tidsmaskinisten
Vad är Flashbacks erfarenheter av dessa vårdappar år 2024: Kry, Doktor.se, Min Doktor, Doktor24? Har jag missat någon? Vilken app har ni bäst respektive sämst erfarenhet av?
För mig har Kry fungerat väldigt bra, men då jag är en osocial jävel avskyr jag att prata i videosamtal, och då Kry inte erbjuder kommunikation enbart genom text och bild testade jag Min Doktor där det tog 5 veckor (!!!) att få svar på en enklare fråga om ett sår.
Du har helt enkelt inte haft symtom som krävt fysisk vård. De flesta symtom kräver fysisk vård, precis som en bil kräver en fysisk mekaniker. Visst kan vissa frågor om en bil besvaras genom videomöte, men de flesta sökorsaker för din bil, kräver en fysisk mekaniker. Angående Kry, har du t.ex. blodförgiftning/sepsis eller hjärnhinneinflammation/meningit, så kan dessa digitala vårdgivare/appar inte handlägga dina symtom, utan det kräver fysisk vård. Det finns många sökorsaker helt enkelt, och du har inte haft några som krävt fysisk vård. Visst kan receptförnyelser ske digitalt, men inte många andra symtom. De flesta symtom behöver hanteras och bedömas fysiskt.
PS testa Doktor.se. Där kan de erbjuda samtal utan bild/video, och då menar jag kommunikation med vårdgivaren endast genom skriftlig chatt utan Doktor.se erbjuder videosamtal, men utan att bilden syns. Det har jag gjort och det fungerade jättebra.