2024-08-05, 21:16
Medlem
Enligt doku.nu höll Göteborgsmoskeen fredagsbön för den dödade hamasledaren

Citat:
Under fredagsbönen i Göteborgs moské hölls bön för den dödade Hamasledaren Ismail Haniyeh. Jag ser inte några problem med det, säger imamen vid moskén till Doku och förklarar att flera besökare hade önskat att Hamasledarens död skulle uppmärksammas. Imamen talar om Hamasledaren som en civil person och vill inte svara på frågor om sin syn på Hamas. Göteborgs moské har sedan länge tagit avstånd från extremism i sin offentliga kommunikation.

https://doku.nu/2024/08/05/bon-for-hamasledaren-i-goteborgs-moske/

Göteborgsmoskeen har dock tagit avstånd från extremism. Kommer vi få se något reportage av GP.se om detta? Eller är det en icke-nyhet?
Citera
2024-08-05, 21:19
Medlem
Duvlorts avatar
De ber nog för honom för att hade kommit så långt bort ifrån kärlekens budskap i Koranen.
Citera
2024-08-05, 21:20
Medlem
Raytheons avatar
(FB) Bön i Göteborgs moské för hamasledare
Citera
2024-08-05, 21:26
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Enligt doku.nu höll Göteborgsmoskeen fredagsbön för den dödade hamasledaren

https://doku.nu/2024/08/05/bon-for-hamasledaren-i-goteborgs-moske/

Göteborgsmoskeen har dock tagit avstånd från extremism. Kommer vi få se något reportage av GP.se om detta? Eller är det en icke-nyhet?

Cwejman eller någon annan där kommer såklart att ta upp det för att ursäkta folkmord.

Det är inte speciellt konstigt att de uppmärksammar dödandet av Haniyeh, han var en uppskattad aktivist som uppfattas som tämligen from.
Citera
2024-08-05, 21:29
Medlem
Rastapunxs avatar
Även som kristen kan jag be för honom.
Citera
2024-08-05, 21:55
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Jag tycker ändå att det ska vara ok att sörja avrättade personer. Vissa fallna nazister i Tyskland får påhälsning vid graven av nya generationen nazister. Myndigheterna ser det som ett konstitutionellt hot mot landets säkerhet att några nazzar heilar vid en gravsten en grå söndag - bajsnödigt värre.
Citera
2024-08-05, 22:31
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof

Underligt, jag skrev ett inlägg här men det verkar vara spårlöst borta. Nåväl skriver det igen:

Jag uppskattar det här. När imamerna är ärliga och tydliga med att de är för massmord på judar så kan samhället lättare bedöma vad man tänker om islam.

Det blir så konstigt när de pratar om att Islam inte alls är våldets religion men sedan i moskén arbetar med att rekrytera människor till olika islamiska terror-organisationer.
Citera
2024-08-05, 22:46
Medlem
RoifiKatamaxClubs avatar
Judarna utför en massaker på kvinnor, barn och vanliga män. Tro fan att muslimer ser alla som gör motstånd mot judarna som frihetskämpar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in