2024-08-06, 21:48
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Då finns det inget konservativt parti i Sverige, det närmaste är Kristna Värdepartiet, de vill förbjuda abort men inte allmän rösträtt.

Finns inget riksdagsparti som är konservativt. Har dålig koll på Kristna Värdepartiet, men småpartier utanför riksdagen är inte att räkna som riktiga partier.

Citat:
Stödjer du något svenskt parti?

Nej, ser det som en central fråga att undergräva den liberala demokratins legitimitet. Parlamentarismen cementerar progressiv politik nämligen. Med tanke på att alla partier accepterar denna plattform finns ingen poäng med att stödja någon.
Citera
2024-08-06, 21:50
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorldDemonicForum
Jag kanske bara är blind och dum i huvudet men i så fall får ni upplysa mig!

Jag var i kyrkan häromdagen, är inte det konservatism eller?
Citera
2024-08-07, 07:42
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Jag var i kyrkan häromdagen, är inte det konservatism eller?

Om det är den svenska kyrkan så finns inget konservativt whatsoever med den längre. Fullständigt vänsterpolitiserad som den är med modernism, HBTQ-vurmande och all annan wokedynga.
Citera
2024-08-07, 07:58
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10FtGanjaPlant
Finns inget riksdagsparti som är konservativt. Har dålig koll på Kristna Värdepartiet, men småpartier utanför riksdagen är inte att räkna som riktiga partier.

Nej, ser det som en central fråga att undergräva den liberala demokratins legitimitet. Parlamentarismen cementerar progressiv politik nämligen. Med tanke på att alla partier accepterar denna plattform finns ingen poäng med att stödja någon.

Det fetade borde alla genuint konservativa ta fasta på. Vi har med ett vänsterriggat system att göra. Ju fler som avstår från att rösta, desto mindre legitimitet får systemet. Så länge jag kan minnas har makthavare från alla politiska läger i Sverige skroderat om det höga valdeltagandet och betraktat det som folkets höga förtroende för systemet. I riksdagsvalet 2022 sjönk valdeltagandet för första gången på 20 år, från 87% till 84%. Det gav upphov till många rynkade pannor bland etablissemangskoryféer.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in