2026-09-09, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
En fråga jag tänkt på ett tag är om det faktiskt är lagligt för mig att ha THC i blodet eftersom jag har Dronabinol på recept? Men då det är Semi-syntetiskt så skiljer man kanske på det och vanlig THC?

/Mvh
Ja dom ser ingen som helst skillnad om du har rökt på via vanligt gatuhasch eller bara tagit dina droppar. Inte ens om du behövde lämna drogtester via polisen så kommer dom så du kan va lugn , rök du på men var tyst om det
Citera
2026-09-14, 15:49
Medlem
Kan någon med erfarenhet svara på denna👍
Är utredd, kronisk neuropatisk nervsmärta, smärtan är helt kopplad till aktivitet under dagen ger stark smärta sent vid läggdags.
Saroten Gabapentin, Duloxetin, tål ej morfin,genomgått dessa med gräsliga biverkningar.. vad mer kan behövas innan jag kan kontakta Sapphire clinics?

Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Oetker
Hej på er som har cannabis på recept från sapphire!
Jag har neuropati i mina fötter och lever med extrema smärtor nästan 24/7.
Jag sitter nu och ska boka ett första läkarbesök hos sapphire.
Eftersom att jag har rökt cannabis så vet jag att det hjälper mot mina smärtor.

Det jag undrar är om jag skall vara ärlig kring det eller om jag bör vara restriktiv i vad jag berättar angående ina tidigare erfarenheter av cannabis?

Mvh Dr Oetker.
Citera
2026-09-14, 16:44
Medlem
jonterls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudarmy
Kan någon med erfarenhet svara på denna👍
Är utredd, kronisk neuropatisk nervsmärta, smärtan är helt kopplad till aktivitet under dagen ger stark smärta sent vid läggdags.
Saroten Gabapentin, Duloxetin, tål ej morfin,genomgått dessa med gräsliga biverkningar.. vad mer kan behövas innan jag kan kontakta Sapphire clinics?

Du svarar nej. Du har aldrig rökt cannabis. Får de minsta hint att anta missbruk riskerar du recept. Svarar du nej riskerar du ingenting.
Citera
2026-09-18, 11:23
Medlem
Det var så jag resonerade också.
Dock kom den frågan aldrig upp på tal
Ska börja med apl-oljorna efter helgen!

Citat:
Ursprungligen postat av jonterl
Du svarar nej. Du har aldrig rökt cannabis. Får de minsta hint att anta missbruk riskerar du recept. Svarar du nej riskerar du ingenting.
Citera
2026-09-27, 07:20
Medlem
Finns det nån som går på laro och får cannabis utskrivet oxå?
Citera
2026-09-27, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Finns det nån som går på laro och får cannabis utskrivet oxå?
Yes
Citera
2026-09-27, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1apotek-arne1
Yes

Nu blev jag lite avundsjuk
Citera
2026-09-27, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
En fråga jag tänkt på ett tag är om det faktiskt är lagligt för mig att ha THC i blodet eftersom jag har Dronabinol på recept? Men då det är Semi-syntetiskt så skiljer man kanske på det och vanlig THC?

/Mvh
du kan ju t.ex. inte köra bil med thc i blodet, precis som med andra receptbelagda narkotiska preparat. så det finns vissa tillfällen då det blir olagligt
Citera
2026-09-27, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeirdRaccoon
du kan ju t.ex. inte köra bil med thc i blodet, precis som med andra receptbelagda narkotiska preparat. så det finns vissa tillfällen då det blir olagligt

Det där stämmer inte alls!
Du får inte köra om du är påverkad/berusad men du får köra med alla dina utskrivna narkotika klassade mediciner i blodet.

Tror du att ingen som har ADHD medicin, ångestdämpande eller smärtstillande får köra bil???
Citera
2026-09-27, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeirdRaccoon
Det här är skitsnack och stämmer inte så lyssna inte på den här tomten. Har du cannabis på recept får du självklar köra bil med thc i blodet/urinen eftersom man har det 24/7 om man har de dagligen. Har blivit stannad och indragen 3 gånger på drogtester för att jag körde positiv men gjorde inget olagligt så dom släppte mig när dom såg att jag bara var positiv på thc och inget annat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in