2024-08-03, 21:43
Medlem
Hej,

Jag försöker hitta en gammal klasskompis och försöka kontakta honom, men kan inte nå honom på något sätt.

Det jag vet är hans namn han hade i skolan och han förnamn är samma idag som då, men jag har listat ut att hans efternamn är bytt, troligen p.g.a. giftemål. Att jag är säker på vad hans efternamn är för att jag sökte på hans originalnamn på facebook, men hittade en person med samma förnamn men annat efternamn som gått samma skola som jag och är född samma år som jag, men han har ingen profilbild och verkar inte använda facebook alls.

Jag försökte kontakta honom på facebook, men får inget svar. jag kollade också på hitta.se och alla möjliga andra ställen, men hans telefonnummer finns inte registrerat. Jag hittade vad hans fru heter, men ho har inte heller någon facebook eller telefonnummer registrerat. Kollade också instagram, men hittade inget.

Hur kan man fortsätta? Jag vet vad han heter, vad han bor, vad hans fru heter och at han jobbar inom någon myndighet (troligen polisen), men kan inte hitta något alls.

Jag vill nå honom för at försöka få tag i en gammal video vi spelade in som unga på högstadiet.
Citera
2024-08-03, 21:58
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Hej,

Jag försöker hitta en gammal klasskompis och försöka kontakta honom, men kan inte nå honom på något sätt.

Det jag vet är hans namn han hade i skolan och han förnamn är samma idag som då, men jag har listat ut att hans efternamn är bytt, troligen p.g.a. giftemål. Att jag är säker på vad hans efternamn är för att jag sökte på hans originalnamn på facebook, men hittade en person med samma förnamn men annat efternamn som gått samma skola som jag och är född samma år som jag, men han har ingen profilbild och verkar inte använda facebook alls.

Jag försökte kontakta honom på facebook, men får inget svar. jag kollade också på hitta.se och alla möjliga andra ställen, men hans telefonnummer finns inte registrerat. Jag hittade vad hans fru heter, men ho har inte heller någon facebook eller telefonnummer registrerat. Kollade också instagram, men hittade inget.

Hur kan man fortsätta? Jag vet vad han heter, vad han bor, vad hans fru heter och at han jobbar inom någon myndighet (troligen polisen), men kan inte hitta något alls.

Jag vill nå honom för at försöka få tag i en gammal video vi spelade in som unga på högstadiet.

Skicka ett vanligt brev (ett sånt med frimärke).
Citera
2024-08-03, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Skicka ett vanligt brev (ett sånt med frimärke).
Bra idé skulle dock föreslå ett coolt vykort. Trevligare att få. Förslags viss något med koppling till skoltiden.
Citera
2024-08-03, 22:13
Medlem
Enterprises avatar
Citat:

Hur kan man fortsätta? Jag vet vad han heter, vad han bor, vad hans fru heter
Om du vet vad han heter i förnamn, var han bor ungefär och vad hans fru heter, bör du kunna hitta honom med hitta.se och liknande tjänster. Ja, om han inte har ett jättevanligt namn och du bara vet att han bor i "Stockholm". Men du kan ju också hans födelseår, vissa av söktjänsterna kan du filtrera utifrån födelseår. Det är lite detektivarbete, men tar inte mer än en förmiddags jobb.

Edit: Du har alltså adressen? Skicka ett vykort, som någon skrev.
Senast redigerad av Enterprise 2024-08-03 kl. 22:16.
Citera
2024-08-03, 22:21
Avslutad
www.hittavannen.se
Citera
2024-08-03, 22:35
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Hej,

Man gör som gamla goda tiden som vissa skriver. Så nu får du visa vad du fick för betyg i svenska skriftligt
Citera
2024-08-03, 23:30
Medlem
Obsolete. Hittade honom till slut via vänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in