2024-08-03, 12:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
"Lindberg har även arbetat i flera olika roller för Socialdemokraterna. Innan han började på Aftonbladets ledarsida var Lindberg chef för omvärldsbevakning på Socialdemokraternas partikansli under riksdagsvalet 2010.[6] Bland annat har han arbetat som politiskt sakkunnig på Utrikesdepartementet för utrikesminister Laila Freivalds. Han har också arbetat för Socialdemokratiska riksdagsgruppen, bland annat som politisk sekreterare till riksdagsgruppens ordförande."

Lindberg är paritiell idiot. Jag är 100 på att han har autism och inte förstår andra människor. Han ser ut som 12 och är väl närmare 50? Men långt ifrån ensam i den politiska sfären. Att hans inlägg är obegripliga stämmer med resten så att säga.
.

Du har nog rätt i att han kan ha odiagnosticerad autism? Jag har inte tänkt på det. Det skulle förklara en del. Fast hur har han klarat sig bra i maktens salonger å andra sidan? Kanske är uppfostrad till att slicka uppåt och sparka nedåt. Jag tycker att det verkar så på honom i debatter. När han möter någon som är honom retoriskt överlägsen blir han mycket undergiven snabbt.

Han kanske faktiskt har autism och får hyperfokus kring viss informationsinhämtning och analys? Jag har några gånger läst texter av honom som varit riktigt bra. För att gå utanför ämnet är det som när jag till min häpnad läste en väldigt informativ text av Henrik Torehammar, tramsig som vanligt, men som ändå lärde mig något. Politiska kommentatorer kanske fastnar i sitt eget klickbete, och Lindberg/Torehammar har fastnat på samma ställe under en lång tid.
Citera
2024-08-03, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Att de inte alls är oberoende utan moderpartiets lilla hora och megafon.

Aftonbladet ägs till 91 % av stiftelsen Tinius.

Resterande 9 % ägs av LO vilket gör att de får tillsätta chefredaktör för ledar-, debatt- och kulturavdelningen. Det där visste du såklart.

Du hade bara ett stort behov av att tramsa lite.

Citat:
Vilket skitsnack. Partiet utser ledarskribenter. Aftonbladet avsatte Juholt. Ni vet väl att Anders Lindberg är satt där av partiet?

Widar Anderssson är ett bättre exempel på en oberoende socialdemokrati.

Sluta svamla. Det är LO som tillsätter chefredaktör för ledar-, debatt- och kulturavdelningen.
Senast redigerad av Larsa.Andersson 2024-08-03 kl. 16:13.
Citera
2024-08-03, 16:24
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
Aftonbladet ägs till 91 % av stiftelsen Tinius.

Resterande 9 % ägs av LO vilket gör att de får tillsätta chefredaktör för ledar-, debatt- och kulturavdelningen. Det där visste du såklart.

Du hade bara ett stort behov av att tramsa lite.

Sluta svamla. Det är LO som tillsätter chefredaktör för ledar-, debatt- och kulturavdelningen.
Oj, som sitter i S partistyrelse? Det var ju själva essensen av oberoende.
Citera
2024-08-03, 16:31
Medlem
Citat:
Oj, som sitter i S partistyrelse? Det var ju själva essensen av oberoende.

Du menar att LO är beroende av S eller att S är beroende av LO?

LO har för övrigt inget inflytande över journalistiken i Aftonbladet förutom just att det tillsätter chefredaktör för ledar-, debatt- och kulturavdelningen.

Resten är majoritetsägaren stiftelsen Tinius som basar över.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in