Citat:
"Lindberg har även arbetat i flera olika roller för Socialdemokraterna. Innan han började på Aftonbladets ledarsida var Lindberg chef för omvärldsbevakning på Socialdemokraternas partikansli under riksdagsvalet 2010.[6] Bland annat har han arbetat som politiskt sakkunnig på Utrikesdepartementet för utrikesminister Laila Freivalds. Han har också arbetat för Socialdemokratiska riksdagsgruppen, bland annat som politisk sekreterare till riksdagsgruppens ordförande."
Lindberg är paritiell idiot. Jag är 100 på att han har autism och inte förstår andra människor. Han ser ut som 12 och är väl närmare 50? Men långt ifrån ensam i den politiska sfären. Att hans inlägg är obegripliga stämmer med resten så att säga.
.
Lindberg är paritiell idiot. Jag är 100 på att han har autism och inte förstår andra människor. Han ser ut som 12 och är väl närmare 50? Men långt ifrån ensam i den politiska sfären. Att hans inlägg är obegripliga stämmer med resten så att säga.
.
Du har nog rätt i att han kan ha odiagnosticerad autism? Jag har inte tänkt på det. Det skulle förklara en del. Fast hur har han klarat sig bra i maktens salonger å andra sidan? Kanske är uppfostrad till att slicka uppåt och sparka nedåt. Jag tycker att det verkar så på honom i debatter. När han möter någon som är honom retoriskt överlägsen blir han mycket undergiven snabbt.
Han kanske faktiskt har autism och får hyperfokus kring viss informationsinhämtning och analys? Jag har några gånger läst texter av honom som varit riktigt bra. För att gå utanför ämnet är det som när jag till min häpnad läste en väldigt informativ text av Henrik Torehammar, tramsig som vanligt, men som ändå lärde mig något. Politiska kommentatorer kanske fastnar i sitt eget klickbete, och Lindberg/Torehammar har fastnat på samma ställe under en lång tid.