2024-08-01, 22:22
Avstängd
sanningenskrigare2s avatar
Vad sägs om att motionera och göra världslig nytta i samma slag?

Med stor beundran imponeras jag över det frivilliga engagemanget i Missing people och SAR Sweden. För mig utan kompetens blir det sannolikt att hänga på Missing people i och med att Search And Rescue säger sig bara släppa in kompetenta personer, enligt hemsidan. Men som amatör bör jag vara lämplig för MSP som hela tiden tar in nya och har lokala klubbar.

Ni som gått skallgång:
  • Hur socialt stimulerande är det?
  • Går ni i klungor eller är det mellanrum som i en kedja? Hur stora mellanrum?
  • Går det att föra samtal?

Om det går att föra samtal på skallgång undrar jag:
  • Är stämningen stel och eller har ni ändå odlat en slags galghumor?
  • Hur förs kontakten med de anhöriga?
  • Har du fått vänner från ditt engagemang i missing peoples?

Nu tar jag lite om min bakgrund: Har aldrig förmått vårda banden till både partners, polare och familj vilket gjort mig isolerad och ensam. Om jag väl tar mig utanför lägenheten kan sitta själv i parken tills solen ändrat färgen i mitt hår. Till ingen nytta. Ni vet hur det kan bli. Ensamhet, vår tids folksjukdom, är svårt att bryta, men det går med en ny hobby, sägs det. Jag ska ge mig i kast och försöka.

Under en jamboree vandrade jag delar av Kungsleden utan att bli andfådd, tack vare en lånad inhalatorsnorkel. Kuperad terräng är inte heller några svårigheter om inte branterna är allt för överdrivna. Lik är jag smårädd för men det beror mest på att jag aldrig sett ett live och inte är helt bekant med lukterna, men jag tror man med tiden blir avtrubbad som skallgångare.

Vad tror du om skallgång?
Citera
2024-08-01, 23:12
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskrigare2
Lik är jag smårädd för men det beror mest på att jag aldrig sett ett live och inte är helt bekant med lukterna, men jag tror man med tiden blir avtrubbad som skallgångare.

Vad tror du om skallgång?

Jag tror inte det finns värst många som gillar att se ett lik och jag tror inte heller att risken är så stor att du behöver se det under en skallgång heller.
Är det någon i kedjan som hittar objektet så bör man genast gå därifrån och tillkalla polis för att inte förstöra möjliga spår.
Man går med någon meters avstånd och jag gissar att stämningen i kedjan är rätt tryckt så det är nog inte rätt tillfälle att ragga eller träffa vänner även om vänskap säkert kan uppstå före och efter sökandet.

Det är väl annars en bra sak att vara med på då du faktiskt gör nytta. Annars finns alltid hemvärnet där jag tror möjligheten för att hitta vänner är större.
Citera
2024-08-01, 23:18
Medlem
Gaspodins avatar
Om du nu deltagit i en jamboree så har du varit scout.

Du vet väl att alla scoutkårer har stora problem med ledare, så varför inte återknyta bekantskapen?
Citera
2024-08-01, 23:22
Avstängd
sanningenskrigare2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspodin
Om du nu deltagit i en jamboree så har du varit scout.

Du vet väl att alla scoutkårer har stora problem med ledare, så varför inte återknyta bekantskapen?

Är avstängd.
Citera
2024-08-02, 06:24
Medlem
Gaspodins avatar
Citat:
Är avstängd.
Beklagar.
Citera
2024-08-02, 23:28
Avslutad
Citat:
Är avstängd.
Överraskande...
Citera
2024-08-03, 05:40
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Har varit ute på ett och endast ett sök med Missing People.

Jag minns att den sociala biten var besvärande.
Tonen var för uppsluppen och trevlig.

Här går vi och letar lik och pratar om vädret, liksom.
Men jag får anta att det varierar mellan olika grupper

Tror vi var två grupper på två helt olika sökområden.
Här gick vi alla i en tät kedja, genom att hålla ett rep.
När vi gått sträckan ytterst, stannar den innersta personen och hela gruppen roterar 180 grader och går tillbaka i motsatt riktning.
Och upprepa tills hela området sökts av
Senast redigerad av christer-ulfbaage 2024-08-03 kl. 05:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in