• 3
  • 4
2024-08-09, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Alltid tragiskt när någon dör. Att han var medveten om sina issues är väldigt positivt. Personer med bra självkännedom är något jag uppskattar. Dom killar och tjejer som saknar detta blir ofta tröttsamma att vara med. Det kan vara charmigt i små doser med någon gubbe som tror att han är James Bond när han är ute och kör i sin Volvo men långsiktigt blir det inte bra.

Ja en stalker med daddy issues som drar dig i tårna på natten och undrar om du kan kliva ur sängen och vakta utanför toadörren för han vågar inte låsa den när han ska göra kvällstoalett. Det är romantiskt.
Har ingen aning om stalking har med daddy issues att göra. Hur som helst kan man idag skydda sig ganska bra mot det. Att kunna Blocka någons nummer är ju ett effektivt sätt. Dessutom är det nuförtiden svårt att försöka ta sig in genom en port, nästan alla har tags nyckeltags. Om det skulle gå så långt... Och en sista utväg är ju att man kan polisanmäla. Innan det var olagligt med stalking kunde man kankse försöka gå runt det och anmäla för henfridsbrott eller så. Men Så hårt har jag aldrig blivit utsatt.
Citera
2024-08-09, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ResanTillMelonia
Har ingen aning om stalking har med daddy issues att göra. Hur som helst kan man idag skydda sig ganska bra mot det. Att kunna Blocka någons nummer är ju ett effektivt sätt. Dessutom är det nuförtiden svårt att försöka ta sig in genom en port, nästan alla har tags nyckeltags. Om det skulle gå så långt... Och en sista utväg är ju att man kan polisanmäla. Innan det var olagligt med stalking kunde man kankse försöka gå runt det och anmäla för henfridsbrott eller så. Men Så hårt har jag aldrig blivit utsatt.

Ja bra fråga min gissning är att stalkers drivs nog inte så mycket av pappa issues utan den vetenskapliga förklaringen till varför dom är stalkers är nog bara att dom är riktigt korkade personer.
Citera
2024-08-09, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Ja bra fråga min gissning är att stalkers drivs nog inte så mycket av pappa issues utan den vetenskapliga förklaringen till varför dom är stalkers är nog bara att dom är riktigt korkade personer.
Ja, det var nog så. Aja, det har jag lagt bakom mig nu. Och har aldrig gått och drömt om att träffa min stora kärlek heller, så alla de där problemen har man helt enkelt sluppit
Citera
2024-08-09, 19:24
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
det talas mycket om kvinnor som har daddy issues men inte fullt lika mycket om män som har daddy issues pga att deras far inte var närvarande under ett barns formativa år. Kanske för att de jobbade utomlands eller liknande. Det borde ju göra att dessa män växer upp och söker osedvanligt stor bekräftelse hos andra män. På det sättet så tävlar de med andra tjejer om mäns uppmärksamhet. Hur tror ni dessa män blir när de sedan växer upp?

Du måste ju ha någon sorts hormonrubbing, för allt du skriver låter som att det är skrivet av en tjej.
Så här är det:
Tjejer vill ha killar för deras personligheter.
Killar vill ha tjejer för att de gillar deras röv.

Tjejer "dras" till en viss sorts män. Killar dras till tjejer över lag. Jag har varit jättekåt på tjejer som i princip varit begåvningshandikappade, eftersom jag gillat deras stjärt. Det här med att dras till "dåliga" partners, är exklusivt en tjejgrej. Killar knullar allt, och tänker efter vem de knullar med mest av rent praktiskt skäl.
Citera
2024-08-09, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ResanTillMelonia
Ja, det var nog så. Aja, det har jag lagt bakom mig nu. Och har aldrig gått och drömt om att träffa min stora kärlek heller, så alla de där problemen har man helt enkelt sluppit

Ja precis det funkar ju att leva ensam också om man vill det. Det verkar inte gå någon nöd på dig.
Citera
2024-08-09, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tryhardereminem
Har sett det här i närhet i bekantskapskretsen.
Som ung vuxen yttrar det sig bland annat i att vilja imponera på andra män, oftast äldre, 40-50 åringar.
Söka kontakt med andra män, gärna halvkriminilla eller helkriminella och tycka det är häftigt att som 40-åring hålla på med knarkaffärer och annat småkrimininellt, få bekräftelse för materiell framgång från andra män. Söka sig till grupperingar med färgstarka manliga personligheter såsom huliganfirmor, osv, få dessa mäns bekräftelse.

Sen sägs det väl att mer eller mindre varenda skolskjutare i USA har en sak gemensamt: de växte upp utan en pappa.

intressant fenomen.
Anders behring breivik
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här