2024-10-04, 19:04
USA bombar i Jemen. Snart r det Irans tur:

18.57 CEST
USA:s och Storbritanniens attacker trffade mer n ett dussin Houthi-ml, sger amerikanska tjnstemn
Amerikanska och brittiska militrer slog mer n ett dussin Houthi - ml i Jemen p fredagen, rapporterar AP, med hnvisning till amerikanska tjnstemn.

Som vi rapporterat tidigare var attackerna riktade mot vapensystem, baser och annan utrustning som tillhrde den Iran-stdda gruppen.

Militra flygplan och krigsfartyg bombade Houthi-fsten p ungefr fem platser, enligt tjnstemnnen.

Enligt Houthi-media drabbade sju attacker flygplatsen i Hodeida , en stor hamnstad, och Katheib- omrdet, som har en Houthi-kontrollerad militrbas.
Citera
2024-10-04, 19:06
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerbajsad
Det r Israel som olagligt ddat iransk ambassadpersonal, och sist vgade dom inte gra nt, dom kommer inte gra nt av stort vrde denna gngen, fr d kommer bokstavligen talat Iran gra 10 gnger vrre attack som kommer trffa sina ml.

Nej, byggnaden den iranska ambassadpersonalen befann sig i var inte tillhrande ambassaden.
Citera
2024-10-04, 19:08
Medlem
Alsenos avatar
Irans "attack" nr dom enbart ddade en muslim? Iran r ett u-land militrt jmfrt med Israel.
Citera
2024-10-04, 19:11
Medlem
Det hr kan bara sluta i katastrof.
Judarna tar ingen skit, det gjorde dom tillrckligt i Tyskland under WW2.
Araberna har delvis rtt om Palestina och Muslimer hatar judar.
S detta kommer nog bli ett fullbordat krig i mellersta stern.
Det kommer stta fart p asylturismen till Europa av bidragssugna araber.

Fy fan, ser bara skit komma ut av detta.
Jag fredrar en jude/israel 99 gnger av 100 framfr en arab/muslim.
Men jag offrar hellre Israel om det kan stoppa den s skadliga importen av muslimer/araber till vst.
Citera
2024-10-04, 19:13
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Iran kan inte ensamt st emot Vst, s enkelt r det, men Iran lr frr eller senare trffa israeliska baser p riktigt i stllet fr symbolisk handling dr man dessutom skickar meddelanden till Israel.

Hezbollah besitter fortfarande enorm lngdistansmissiler och har enorm kapacitet, man plgar Israel ekonomiskt hela tiden. krar i norr kan inte skrdas, familjer som evakuerat norr mste trngas i skolor i sder vilket skapar ekonomisk press, brnder mste slckas. Hezbollah kan inte bara gra som ISrael vill, att man anvnder hela sin arsenal av missiler och raketer s IDF sen lungt kan g in utan problem.

Visst Hezbollah blev chockat, det r sant, dom fick stryk och det erknde ven Nasrallah.

Det r Israel som olagligt ddat iransk ambassadpersonal, och sist vgade dom inte gra nt, dom kommer inte gra nt av stort vrde denna gngen, fr d kommer bokstavligen talat Iran gra 10 gnger vrre attack som kommer trffa sina ml.
Vi ser inget av alla de avancerade robotarna som Hizbollah skulle haft och med tanke p vad Iran skickade i vg i sitt fiasko lr inte Hizbollahs robotar vara bttre. Israel kan nog sova gott och veta att terrormusslorna inte har ngra robotar som p allvar hota Israel.
Iransk ambassadpersonal som samarbetar med terrorister r givetvis legala ml fr terrorbekmpning.
Inget land kan krva diplomatisk immunitet fr att bedriva terror. Det borde ven en blatte som du frst?
Citera
2024-10-04, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Drfr r mitt tips att man vntar tills mlen inte lngre pallar eller orkar sitta dr lngt ner i berget. De kan knappast sitta dr i flera mnader?

Mitt tips r att man skrmmer ner dom i bunkrarna och sen sprnger man in- och utgngarna.
Citera
Medlem
Citat:
Jag r inte muslim. Jag skiter i regimen. Ni svenskar gjorde slut p allt bajspapper s fort Corona kom, ni sprang som mss s fort Covid slog till, ni har fortfarande inte lyckats besegra dom tntig Adidas gngen som frvrigt skulle varit snabbt avrttade i Iran.

Ni r ett mycket tragiskt folk. Lever 1 vecka hr och 1 vecka dr, ni har inte ens sett krlek p halvtid frn era miserabla alkoholistiska barnhems frldrar, som lever i kontraktsfrhllanden - Du diskar idag, jag diskar i morgon, du hmtar barnen denna veckan jag hmta barnen nsta vecka, du tar tvtten denna veckan, jag tar tvtten nsta vecka, jag gr ut den hr fredagen du gr ut nsta fredag. Ingenting fungerar i era huvudvrksfrhllanden, s ni skiljer er alltid, och som barn tar ni stor skada.

Ni lever med styvfarsa, dagmamma, bonusfrldrar, sjlva vet ni inte hur en krnfamilj ska se ut, s det blir alltid sambo-srbo, med tusen hundar som ska bota eran depression, redan i tidiga tonren har ni tusentals identitetsbrist och kriser, alla vet att dom som har sprngt snder kerna till BUP och BRIS r miserabla svenska barnfamiljer. Sen s gr ni och botar era smrtor med att finansiera samma gng med pengar genom att kpa ert verdosknark hos dom, samma gng som ni allts finansierar, sitter ni och grter ver i ert samhlle och hr p Flashback.

Era brister och kriser r ingenting jmfrt med hur ni sjlva r som folk, feministiska helveten, humanistiska tntar i konstiga knken vskor, klimataktivister som hade blivit pkrda i just Iran om dom hade blockerat vgar, er demokrati r bara p er vilja, ni vljer vem ni ska censurera. Alltid r Iran, Kina och Ryssland hoten i era medier. Sverige r landet fr psykiskt sjuka, framfrallt psykiskt sjuka kvinnor, det r ett land som fr mn att hata kvinnor. Det r ett land som frstr kvinnor, er moral och etik kan aldrig jmfras i nrheten till den i Iran, inte ens nr den hr regimen snart faller.

Strsta LGBTQ, HBTQ homo landet p jorden, visst ni har IKEA, VOLVO som kineserna fick ta hand om, SCANIA, H&M som stackars kvinnor i tredje vrlden mste sitta och sy eran skit, sen ska ni leka att ni bryr er om mnskligheten genom att kritisera arablnderna fr deras behandling av byggnadsarbetare. Ni r ett misslyckat dubbelmoraliskt hycklarfolk.

Iranier har semitiska drag, s stora nsor och utvidgade ron r vlkommet, samma sak med hriga kroppar, det r s vrt rasliga utseende r. Hellre det n skandinaviska bebisar med stora skallar och mrka rster redan vid 12 rs ldern. Ni r Europas bondgrd, vartenda en av er ser rasligt ut som en bonde i ansiktet.

Det r just skandinaviska kvinnor som er ut som om dom ftts som hulkar.

Jag personligen tycker vr mat r den bsta och godaste i vrlden, fast det tycker jag om svensk husman ocks. Jag r inte lngre folkbokfrd i Sverige, men jag lever cirka 6 mnader av mitt liv hr p sommarhalvret d jag fredrar kallare somrar. Om 1 mnad r det dags fr Iran igen.

Det r inte judar som plockar bort betydelsefulla personer i Iran, det r iranier som jobbar fr Israel, s enkelt r det. Det har dom gjort sen 2009 ungefr.

Om Israel attackerar oljeanlggningar och krnprogrammet kommer Irans svar blir 10 gnger kraftigare och denna gngen kommer Iran trffa sina ml i stllet fr att skicka politiska meddelanden. Spela inte dum, NATO och vst har inte vgat gra ett piss mot Iran, inte heller Israel, fr dom vet vilken kapacitet Iran besitter.

Det r inte Iran som olagligt ddar andra lnders ambassadpersonal eller secretary of command in charge. Israel tror dom kan komma undan med allt.

Irans underjordiska fabriker och produktionsenheter r mnga och dom kontrolleras vldigt starkt. Israel kan och kommer inte hinna sl ut alla krnanlggningar frrn Iran inte skulle hinna sl tillbaka i luften mot dom, d det kommer behvas flera omgngar av bombningar, inte ens bunker buster bomberna kan hjlpa dom, d en av krnanlggningarna r 700 meter under jorden, och det finns ven fler misstnker man.

Till skillnad frn ditt folk s har mitt folk haft 3 stora civilisationer som pverkat stora delar av vrlden, frn ett kultur och tradition samt historia perspektiv r vi ocks 20 gnger strre n er. Vrldens strsta och frsta civilisation var persisk.

Det r inte s att jag knner ett mindervrdeskomplex som ska sitta och bertta snt hr fr dig, men det r s det ligger till.

Du beskriver det vsterlndska samhllet ur ditt perspektiv. Ja, vi hnger inte folk frn lyftkranar inne p fotbollsplaner. Fr ett par hundra r sedan nr vi var p samma niv som er s hade varenda strre stad en galgbacke. Ett led i att bli civiliserad r att man avskaffar sdant. Ett annat led i det r att man har fri och rttigheter fr mnniskor. Dribland att kvinnor r lika mycket vrd som mannen vilket torde vara sjlvklart fr vilken normalt fungerande individ. Finns det problem med det vsterlndska samhllet? Ja, massor. Det finns ocks en massa svenskar som inte begriper hur de hamnade dr de r idag och som nstan resonerar som dig. Ska man ha ett ppet samhlle dr man har frtroende fr folk och staten och demokratin krver det ocks en del uppoffringar i sin egen politiska tro. Jag tycker aldrig vra politiker p riksdagsniv varit smre n det r nu, men vi kommer att klara av detta d vi har ett politiskt landskap med olika partier som kan fretrda sm till stora frgor och representera i stort sett hela folket.

Ungdomsgngen som skjuter ihjl varandra. Det baseras inte p att vi inte hnger folk. Det baseras p att vi importerat en kultur som baseras p individens verlevnad och en historia av vld. I det socialliberala samhllena vi har hr i Norden bygger vi samhllet starkt tillsammans. Har HBTQ-fokuset gtt fr lngt? Ja, men det r en demokratisk process. I slutndan kommer det skerligen att hamna p en vettig niv precis som mng andra frgor gjort innan dess. Sverige r inte alls lika fundamentalistiska i de frgorn som t.ex USA. Varfr? Fr att vi redan frn brjan har ett mycket mer varierat politiskt landskap.

Oavsett om det r internationella angrepp eller lokala vldsgrupper s fungerar inte lsningar att dda alla som r problemet. D blir man Iran. Tror ngon p riktigt att Ryssland, Ukraina, Palestina, Iran, Israel eller Libanon m.fl. kommer att g vinnande ur sina konflikter? Sverige kommer kanske ta emot fler flyktingar som dig, och det r fr det mesta helt okej. Vi frvntar oss dock att ni ska uppskatta vr kultur och stt att leva. Om ni vill ha publika hngningar har ni hamnat fel. Det r inte mycket begrt. Vi har vrt stt och ni har ert stt. Iran har frvrigt ingen rtt till den Persiska kulturen. De var kultiverade och stod fr utveckling.
Senast redigerad av krosh 2024-10-04 kl. 19:18.
Citera
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja vr invandringspolitik har varit en katastrof, men den verkar vara p gng att rtas upp.
Irans attack p Israel pminner mig om bderna Kia! ckliga iranier som tackar oss genom att spionerera fr ryssen.
Irans attack p Israel visar vilken jvla terrorregim de r.
Hoppas Israel genom en listig attack kan sl ut mullorna

Jag r sorgligt fascinerad av den senaste utvecklingen i Mellanstern. - Och inte ngon anhngare av varken Israels "Bosttarpolitik" eller lttare att frst: - Av Islam & Jihadism.

- Jag r ateist och tror med 99,99999% skerhet att jag kan "misskta" mig hur mycket som helst under min korta tid p jorden utan att straffas efter min bortgng (ven om jag frsker vara snll, tnka p allt liv, djur & vxter o.s.v). Inte kommer att straffas fast jag gett ett skott i rttan p ett eller ett annat iranskt eller thailndskt halvluder, en handling som kan anses vara moraliskt betnklig...

- Men: Det finns inget helvete eller paradis hrbortom.

- Det sorgliga r att det finns somliga som tror att "Paradiset" kommer efter livet och drmed skapar "Helvetet" under den korta tid de har att njuta av sitt liv p jorden. Bryter mot all min logik & moral. - Vi lever helt enkelt i olika vrldar.

En sorglig konklusion jag dragit.

Om de hade varit medvetna som jag hade de drabbats av djup depression, satt sig ner undrat vad de sysslar med...

Mvh

/WTF
Senast redigerad av What-The-Fuck 2024-10-04 kl. 19:23.
Citera
Medlem
Citat:
Iran kan inte ensamt st emot Vst, s enkelt r det, men Iran lr frr eller senare trffa israeliska baser p riktigt i stllet fr symbolisk handling dr man dessutom skickar meddelanden till Israel.

Hezbollah besitter fortfarande enorm lngdistansmissiler och har enorm kapacitet, man plgar Israel ekonomiskt hela tiden. krar i norr kan inte skrdas, familjer som evakuerat norr mste trngas i skolor i sder vilket skapar ekonomisk press, brnder mste slckas. Hezbollah kan inte bara gra som ISrael vill, att man anvnder hela sin arsenal av missiler och raketer s IDF sen lungt kan g in utan problem.

Visst Hezbollah blev chockat, det r sant, dom fick stryk och det erknde ven Nasrallah.

Fast tror du inte det r mycket propaganda, Israel anfaller ett Hizbollah hak, Hizbollah gr ut med tv hizbollah dog och 8 civila, nr sjlva verket hela stllet var hizbollah anhngare?

Tycker det r rtt uppenbart att Hizbollah/Hamas kr med denna agenda fr att frska f uppmrksamhet.
Citera
2024-10-04, 19:18
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Ja jag vet inte om Iran str fast vid att man avfyrade runt 400 raketer. Israel talar om runt 180st.

Frgan r var dessa saknade 220st tog vgen?

Vi har inte ftt hra hur mnga som Jordanien skt ner eller landade dr men det finns obekrftade uppgifter om att ett antal hamnade i Irak.

Jordanien skt ner en hel del: https://youtu.be/T_KH1Ox1vWo?t=2148
Citera
2024-10-04, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej, byggnaden den iranska ambassadpersonalen befann sig i var inte tillhrande ambassaden.
Den satt ihop och det var ett konsulat, ska vi bomba svenska konsulat tycker du?
Citera
2024-10-04, 19:22
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MainF
Mitt tips r att man skrmmer ner dom i bunkrarna och sen sprnger man in- och utgngarna.
Ja om det vore s enkelt. Sna bunkrar r garanterat konstruerat p ett mer avancerat stt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in