Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
kan du ge exempel på spel som gör att folk känner att det är viktigt att skriva under?
Nej, spelar som sagt inte så mycket mer, och de få jag inte kunnat spela har jag glömt vilka de är, då jag inte aktivt spelat när de lagt ner, utan något jag plockat fram många år senare och då inte gott å spela.
Lite därför jag vill höra från de mer inbitna.
Citat:
Ursprungligen postat av
StektSkitkorv
Det finns tusentals spel som har 0 spelare i månaden. Att IT-infrastruktur ska stå och rulla för all evighet bara för att någon någonsin kanske hittar en gammal CD med ett spel som har onlinefunktionalitet och vill spela det online, är hjärndött.
Poängen är ju at det inte ska behöva IT-infrastruktur som ska stå på i all evighet, det är det sättet många utgivare skapar spelen. När de tar ner servrarna slutar spelet fungera. Krav på en liten patch när spelet och infrastrukturen läggs ner som gör att spelet kommer gå att spela utan denna infrastruktur.
Du läste inte trådstarten va?
Citat:
Ursprungligen postat av
StektSkitkorv
Statistik 31 Juli 2024:
Lol
Lol. Nästan inga som skrivit under en timme efter den startat lol. Det är nästan som att 1 kommer före 500. Så tossigt.
Du läste inte något annat på sidan än den listan va?
Men svaras måste ändå göras va?
Citat:
Ursprungligen postat av
J.H.
Ärligt talat har jag inte kollat på videon och bara skummat igenom tråden... men det är så jag tolkar det lilla jag läst.
Men att tvinga företag hålla servrar igång på ett övergivet spel blir nog svårt.
Ja hade varit svårt, och inget som bes om. Företagen har 0 ansvar över spelet efter de lagt ner det, bara att en spelbar funktion ska finnas när det läggs ni.
På samma sätt har denna eventuella lag 0 att säga till om över betalningsmodell, login-krav, eller några som helst andra aspekter av spelet medan spelet fortfarande supportas av företaget. Det är bara efter nerläggning, och det är bara gällande spelbarhet (behöver inte bli open source eller nåt sånt).
Blizzard till exempel, driftat WOW i 20 år nu, och kommer säkert göra det 20 år till. Lagen påverkar inte det på något vis. Men om de skulle få för sig att lägga ner WoW, för att hoppas att folk ska köpa WoW2 för att kräma lite pengar, så måste de med den här lagen göra WoW spelbart även efter om någon vill sätta upp en privat server, och/eller spela utan att logga in på blizzards servers.