2024-07-31, 09:51
Medlem
Jag käkar Cymbalta sedan många år pga ångest och depressioner. Nu 60mg per dag i typ ett år men har klarat mig fint på 30mg tidigare. Tycker dock att effekten är sämre numera och käkar atarax dagligen för att orka. Är även sjukt trött på de sexuella biverkningarna som är värre på 60mg än 30 mg.

Vill helst inte byta ut cymbalta då den ändå funkar hjälpligt. Men vad göra? Har någon erfarenhet av att kanske kombinera cymbalta med någon annan medicin och hur har ni upplevt det isf?
Citera
2024-07-31, 10:07
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykotok
Jag käkar Cymbalta sedan många år pga ångest och depressioner. Nu 60mg per dag i typ ett år men har klarat mig fint på 30mg tidigare. Tycker dock att effekten är sämre numera och käkar atarax dagligen för att orka. Är även sjukt trött på de sexuella biverkningarna som är värre på 60mg än 30 mg.

Vill helst inte byta ut cymbalta då den ändå funkar hjälpligt. Men vad göra? Har någon erfarenhet av att kanske kombinera cymbalta med någon annan medicin och hur har ni upplevt det isf?

Sluta med medicinen helt.

Flytta till varmare land.

Jobba som fattig bonde på en åker.

Du kommer bli otroligt lycklig
Citera
2024-07-31, 12:37
Medlem
wunderbaumzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykotok

Kan tyvärr inte hjälpa dig men jag ska börja äta cymbalta 60mg nästa vecka.. Hur tycker du den fungerar? Gör den susen på ångest och depression?

Jag kommer kombinera den med concerta, iktorivil, inderal samt attarax!
Citera
2024-07-31, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wunderbaumz
Kan tyvärr inte hjälpa dig men jag ska börja äta cymbalta 60mg nästa vecka.. Hur tycker du den fungerar? Gör den susen på ångest och depression?

Jag kommer kombinera den med concerta, iktorivil, inderal samt attarax!

Jo, visst hjälper den och jag klarar livet på den. Bara inte lika bra nu som förut.
Citera
2024-12-09, 08:56
Medlem
Började med denna för ett tag sedan och den är väldigt bra mot ångest och depression.

Har gått upp till 60 mg och känner en del svettningar men de sexuella biverkningarna är brutala.

Inte för att jag har något sexliv men man vill ju kunna ta en handtralla någon gång åtminstone men det är ju helt kört nu. Den är ju helt död där nere.

Dessutom har den krympt rejält båda dasen och pungen. Någon annan som märkte detta fenomen?
Citera
2024-12-10, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horntull
Började med denna för ett tag sedan och den är väldigt bra mot ångest och depression.

Har gått upp till 60 mg och känner en del svettningar men de sexuella biverkningarna är brutala.

Inte för att jag har något sexliv men man vill ju kunna ta en handtralla någon gång åtminstone men det är ju helt kört nu. Den är ju helt död där nere.

Dessutom har den krympt rejält båda dasen och pungen. Någon annan som märkte detta fenomen?
Har gått på Cymbalta 60 mg i flera år. I början hade jag liknande problem men gick över rätt omgående. Precis träffat en tjej och enda problemet är att jag har lite svårare att komma men det har ju sina fördelar det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in