2024-07-30, 23:12
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Sitter här och skäms över att vara svensk. När blev vi ett så lättkränkt folk?

Jag skyr för övrigt Tiktok som pesten, men seriöst, vem fan lägger tid på att faktiskt bry sig om den kommersialismen? Om något var det väl ett oväntat vågat grepp av företaget, tänker jag.

Mest gamla vita misslyckade gubbar på Flashback, vad hade du förväntat dig?
Citera
2024-07-30, 23:15
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Utöver detta tror jag inte att detta PR-byte av namn var hennes idé, och att det redan låg på bordet när hon blev ”vice VD.” Syftet var väl redan från början, att hon skulle fronta detta jippo.

Så är det förstås. Jag nämnde det i den andra tråden om detta; att läser man Estrellas egna pressmeddelande är det tydligt att det inte är hennes idé:
Raskt efter att hon accepterat tjänsten tog hon ett första radikalt beslut: att döpa om hela företaget.

När jag hörde idén kände jag bara: Ja! Ingen av mina kompisar känner till att Estrella har ostbågar och sånt, Så vad kan vara mer effektivt sätt att få folk att känna till att Estrella också har massa nya ostsnacks än att döpa om oss till Ostrella. Så jag står fast vid beslutet", säger Johanna Hellqvist.
https://www.mynewsdesk.com/se/estrel...trella-3334139

"När jag hörde idén" - det var alltså inte hennes idé.
Citera
2024-07-30, 23:16
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Vad fan skulle vara "woke" med detta menar du? Har du den minsta aning om vad woke betyder?
Tror inte någon vet vad woke betyder, mer än "sånt jag inte tycker om".
Citera
2024-07-30, 23:25
Medlem
Sick_Boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Tror du att en finnig incel med flottigt hår hade sålt chips och stärkt varumärket bättre?
Svara ärligt.

Funkade ju för OLW en gång i tiden ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=W4EbsUiVug8
Citera
2024-07-30, 23:55
Moderator
blomvattnares avatar
Kändisskvaller --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2024-07-31, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Henne i röven eller?

Antingen är det någon jävla prao eller dyl, eller så har hon naturligtvis knullat sig till posten, sugit kuk till höger och vänster. Efter några rövknull så är hon dumpad illa kvickt.

Läste något om att Estrella skulle byta namn till Ostrella? Är detta ett skämt eller har hela jävla ledningen blivit lobotomerad plötsligt?

Ni har svalt betet och just gjort henne väldigt framgångsrik
Citera
2024-07-31, 00:11
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Hur någon kan bli upprörd över vem som är låtsas-vice vd på ett djävla chipsföretag övergår mitt förstånd!
Dessutom, om man gillar chips så finns det bra mycket godare sådana än Estrellas skräpprodukter.

Det man ska reagera på är att de använder ett så billigt trick i en reklamkampanj, men människor är ju korkade så varför inte. Jag kan bara citera det gamla bankoraklet Jan Wallander sade redan 1969 när han tillträdde som VD på Handelsbanken: "Den största delen marknadsföring är pengar rätt i sjön".

När han tillträdde hade Handelsbanken fem gånger sämre lönsamhet än övriga storbanker och tretton gånger större marknadsföringskostnader. Det första han gjorde var att lägga ner marknadsavdelningen och sedan började det gå bra för banken.
Citera
2024-07-31, 01:01
Medlem
PoljeXs avatar
Att utlysa en tävling och låta en intressant okändis bli ”vd för en dag” är hur gammalt som helst, har gjorts av många företag.
Det ger företaget en massa gratisreklam i media, folk blir nyfika och sprider nyheten i sociala medier (och flashback).
I bästa fall vinner även den tillfälliga toppchefen på grejen, de som får chansen brukar alltid vara väl kvalificerade som entreprenörer.

Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
https://www.aftonbladet.se/minekonom...a-kunder-rasar

Vem är denna Johanna Hellqvist?

Hur kan hon som 19-åring redan vara vice-vd på ett så stort företag som Estrella?

Någon som vet mer?
Citera
2024-07-31, 01:05
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnskl
Hon kanske läste VD-linjen.
Mm sen nappade Estrella på iden att ta in en prao några dagar.
Citera
2024-07-31, 01:10
Avstängd
Visst kan man gå chefskurser och så men chef är nog något man till stor del föds till.
Citera
2024-07-31, 01:12
Bannlyst
Det är någon tiktok grej som Estrella håller på med alla får bli vice vd eller något.
Något bullshit
Citera
2024-07-31, 01:15
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Hennes befattning är bara på lek under en månad som en del av en TikTok-kampanj. Ett jippo. Inget att ta på allvar.

https://www.studentkortet.se/blogg/m...i-generation-z

Jippot funkar. Två trådar här på aktuella ämnen och en uppsjö delningar på sociala medier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in