• 4
  • 5
2024-07-31, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av john-oskar
Såg tråden och måste bara kommentera.
Läkare-sjuksköterska-undersköterska- städare typ.
Jag gissar att ingen av dessa tre har ett efternamn som slutar på-son.
Som sagt, jag gissar och skulle tro att någon av dessa tre fastar och umgås med någon som heter Ahmed.

Står det undersköterskor lär det inte vara städare. Hade det varit städare hade man nog använt antingen bara något luddigt som "anställda" eller så hade man skrivit sjuksköterskor vilket ju de flesta som har vårdande jobb blir kallade om de är av kvinnligt kön (vilket nu då kanske inte dessa var iofs).

Sedan känns inte detta citat som något en nyanländ skulle säga till pressen: "En av dem har i förhör sagt att det inte handlade om att lura till sig pengar, utan om att protestera mot en dysfunktionell arbetsplats och en dålig arbetsgivare."
Citera
2024-07-31, 20:01
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbondesson
Jag har aldrig fuskat. Listan kommer ifrån Skatteverket. Bara kolla på deras långa lista av saker man får göra.

Man blåser väl bara sig själv om man inte ägnar sig åt sin friskvård.

Mitt gym kostar 12 tusen per år och jag får 2000kr av min arbetsgivare för detta så lägger 10 tusen varje år själv.
Jag har eget gym som räcker för mitt behov och gratis motionsspår.
Alltså behöver jag inte använda friskvårdsbidraget.
Endast kostnader för bra skor och kläder.

Listan som kommer från Skatteverket är kanske inte samma som företaget vill att man ska använda friskvårdsbidraget.
Citera
2024-07-31, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Högt pris på gymmet och lågt friskvårdsbidrag.

Var ingår i ett gym som kostar 1000 kronor i månaden?

Absolut lågt friskvårdsbidrag, snål arbetsgivare.

Många gym kostar mer än 1000kr. Sats premium exempelvis. Men även många mer exklusiva gym som Sturebadet. Och alla gym där man har en coach eller PT med sig.

Att blåsa arbetsgivaren på dessa friskvårdspengar är nog ganska lätt. Ganska konstigt att dessa personer använde någon form av kvitto på brottarklubb. Iom att det är regionen så borde alla dessa handlingar vara offentliga. Man kan säkert maila dem och säga att man vill ha ut alla kvitton på friskvårdsbidrag senaste åren sen bara börja leta efter förfalskningar.
Citera
2024-07-31, 21:10
Medlem
Kommunen får väl göra som många andra kommuner har gjort och skaffa Epassi, bättre för alla och omöjligt att fuska med detta.

Dock löjligt hårt straff som de fick, möjligen en varning men att ge de sparken tjänar kommunen ingenting på. Det är redan stor brist på Undersköterskor.

Och jävla tjat om etnicitet, tror knappast att musslor kommer på att gå till en boxningsklubb för att nyttja detta eller vad det var de sa att de anmälde sig till. Nej det var nog mer rökande white trash kvinnor i mjukisbyxor.
Citera
2024-07-31, 21:22
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Tyvärr funkar inte det, förr kunde man göra så men nu om du köper årskort så får du pengarna EFTER året har gått. Friskvårdsbidraget ska TÄCKA utlägg, inte vara FÖRSKOTT.

Så jävla störigt, nu när jag har gymkort så måste jag gå till lönekontoret varje månad EFTER dom dragit pengar och visa kvitto för att få ynka 200:- varje månad, vilket man inte pallar men företag har väl insett det så dom erbjuder en förmån men folk orkar inte utnyttja det då man måste hålla på att klydda för småpengar.

Jag förstår varje dessa 3 gjorde som dom gjorde, orka hålla på att vänta för att få pengar som dom tekniskt sett har rätt till. Hade dom gjort vad kvittona påstod så hade dom fått pengarna så tycker detta är löljigt, företaget har ju inte blivit blåst då friskvård ingår i anställningen och dom kan inte få ut det 2ggr så om dom nu fuskar till sig dessa 3.000:- och sen går på massage eller liknande så kan dom inte få betalt för det också.

Jag fick mitt friskvårdsbidrag för 2024 i januari..... och så är det för dom arbetsgivare jag känner till.
Citera
2024-08-01, 01:39
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
Värt bli av med jobbet för 3000kr, hur blåst kan man va

Det är väl en halv månadslön för en undersköterska? Nä, kanske inte värt det.
Citera
2024-08-01, 19:06
Medlem
Ska man skicka in ett förfalskat kvitto får man väl för bövelen se till att det är av god kvalitet!

# Skaffa ett riktigt kvitto till att börja med, i värsta fall får väl en av vännerna köpa ett riktigt gymkort för nån månad.
# scanna in
# Justera uppgifterna i photoshop, namn personnummer, va noga med placeringar, bokstavsstil och nyanser. Sudda ut underskrift.
#skriv ut
# skriv under, ge pappret lite slitage som tex vikmärken
#scanna in.
#skicka in
# Repetera året där på.

Skulle jag våga riskera min anställning med detta upplägg? Aldrig! Men jag är säker på att om.jag hade gjort de hade jag gjort det jävligt bra 😅
Citera
2024-08-01, 19:24
Medlem
Flummigheters avatar
Garanterar att det gäller sand/neg-personer!
Eller?
Citera
2024-08-01, 19:35
Troligt att tre kvinnliga undersköterskor helt plötsligt ska börja med brottning
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in