2024-07-29, 20:52
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
Det är alltså blattarna som är mest villiga att kämpa får vårt fina Svenska fosterland och inte quislingarna.

Visst är det så. Blattarna vet inte vilket paradis vi svenskar var villig att försvara för 30-40 år sedan.

Tiden förändras och nu ser du ju tydligt att inte alltför många svenskar vill kämpa för detta land längre. Kan det bero på att vi inte längre är det Sverige som vi lärde oss älska och respektera när vi var unga.
Citera
2024-07-29, 20:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Källa på det?

Vad jag förstått så har regeringen fått signaler om att det inte alls föreligger så och det var därför dvärgen uffe var ute i media i vintras och hotade till höger o vänster om vi hade PLIKT på det och det inte hjälpte vi stack utomlands.

Undrar varför en statsminister behöver uttala sig så om nu alla är villiga till försvara Sverige?
Jag å andra sidan kommer hjälpa Ryssland.
Sverige som land pissar jag inte ens på om hela landet stod i lågor.

Låt FM försöka locka fler unga och dumma att kämpa för hen och Mohammed.
Jag och flera med mig sitter tryggt utomlands och ger Sverige fingret.
Det var ju tydligt vilka han vände sig till; du och mohammed som ser det svenska passet som en resehandling.

Till exempel här: https://www.researchgate.net/figure/Willingness-to-Fight_fig1_326130275

Lycka till med att putsa skor åt påtända soldater i den ryska armén.

https://kkrva.se/ryska-krigsbrott-och-den-morkaste-sidan-av-kamratuppfostran/
Senast redigerad av Ipsi 2024-07-29 kl. 21:17.
Citera
2024-07-29, 20:56
Avslutad
Citat:
Du har helt rätt.

"personer med utländsk bakgrund som bor i utsatta områden har högst försvarsvilja. Högre än deras grannar med svensk bakgrund. Högre än de som bor i övriga Sverige.

Hos dem med utländsk bakgrund i utsatta områden är det 51 procent som är mycket eller ganska villiga att strida för Sverige och riskera sitt liv. Motsvarande siffra för övriga invånare är 47 procent. När vi räknar in ovilliga kvarstår skillnaden."

https://www.dn.se/debatt/forsvarsviljan-hogre-bland-svenskar-med-utlandsk-bakgrund/
(möjlig betallänk)

Det är alltså blattarna som är mest villiga att kämpa får vårt fina Svenska fosterland och inte quislingarna.
Äh, 47 % är högt. Motsvarande siffra i Ryssland är 33%.

https://www.gallup-international.bg/en/48127/fewer-people-are-willing-to-fight-for-their-country-compared-to-ten-years-ago/
Citera
2024-07-29, 20:58
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Man kan ju undra varför TS inte går direkt till källan dvs Försvarsmaktens egna pressmeddelande kring kampanjen innan hen börjar svamla?

Kanske TS är en svagbegåvad idiot som bara klarar av att läsa Fria tider?

Varsågod TS, här har du Försvarsmaktens pressmeddelande.

"I år har Försvarsmakten uppdaterat den militära sägningen "Vi kommer kämpa till siste man" till "Vi kommer kämpa till siste hen".

Kampanjens budskap understryker vårt syfte och mål att försvara Sverige och våra allierade, oavsett kön eller vem de väljer att älska. Genom att anpassa språkbruket vill Försvarsmakten visa att man står för de värderingar som genomsyrar vårt samhälle.

- Försvarsmakten har länge arbetat för att främja mångfald och inkludering. Denna kampanj är ett ytterligare steg i att visa på hur viktigt det är att påminna om allas lika värde. Vi tror att mångfald stärker vårt försvar och gör oss bättre rustade att möta framtiden, säger Johan Landeström, marknadschef på Försvarsmakten.

Kampanjen kommer att synas under Prideveckan 2024 med utomhus- och sociala medieenheter samt i tryck. Under Stockholm Pride kommer Försvarsmakten även att delta med aktiviteter och samtal för att stödja HBTQ+-gemenskapen."

https://www.mynewsdesk.com/se/forsvarsmakten/pressreleases/foersvarsmakten-kommer-att-kaempa-till-siste-hen-under-stockholm-pride-och-alla-andra-dagar-3335588
Försvarsmakten är förvirrad.

Om det är någon organisation som borde kunna förklara att alla inte alls har samma värde torde det vara den med tydligast hierarki av alla våra myndigheter och institutioner.

Till dess att de ändrar tillbaka till ”man” kommer inte jag eller någon i min familj att försvara något å deras vägnar.
Citera
2024-07-29, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Äh, 47 % är högt. Motsvarande siffra i Ryssland är 33%.

https://www.gallup-international.bg/en/48127/fewer-people-are-willing-to-fight-for-their-country-compared-to-ten-years-ago/

Det vet jag väll.
Poängen med inlägget var att personer med utländsk bakgrund är mer villiga att strida och dö för Sverige än vad svennarna är. 51 % är ju mer än 47 %.
Citera
2024-07-29, 21:03
Avslutad
Citat:
Det vet jag väll.
Poängen med inlägget var att personer med utländsk bakgrund är mer villiga att strida och dö för Sverige än vad svennarna är. 51 % är ju mer än 47 %.
Ja det må vara men svenskar är fortfarande stridisar.
Citera
2024-07-29, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos

Om det är någon organisation som borde kunna förklara att alla inte alls har samma värde torde det vara den med tydligast hierarki av alla våra myndigheter och institutioner.

Till dess att de ändrar tillbaka till ”man” kommer inte jag eller någon i min familj att försvara något å deras vägnar.

Du har inget val. Försvarsplikten är inget smörgåsbord.

"Totalförsvarsplikten
Från det år du fyller 16 år till slutet av det år du fyller 70 år omfattas du av totalförsvarsplikten. Den gäller alla som är bosatta i Sverige. Det betyder att du, om det behövs, är skyldig att delta i verksamhet som krävs för att förbereda Sverige för krig."
https://www.pliktverket.se/monstring-och-varnplikt/totalforsvarsplikten
Citera
2024-07-29, 21:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos

Du kan vara lugn, många kommer ändå att vara ute och hindra att fienden från att skjuta sönder ert hus, förstöra er el-, mat- och vattenförsörjning och konfiskera era pengar och egendom.

När ni nu själva inte vill för att ni tycker att försvarsmakten är dum.
Citera
2024-07-29, 21:05
Medlem
Citat:
Man kan ju undra varför TS inte går direkt till källan dvs Försvarsmaktens egna pressmeddelande kring kampanjen innan hen börjar svamla?

Kanske TS är en svagbegåvad idiot som bara klarar av att läsa Fria tider?

Varsågod TS, här har du Försvarsmaktens pressmeddelande.

"I år har Försvarsmakten uppdaterat den militära sägningen "Vi kommer kämpa till siste man" till "Vi kommer kämpa till siste hen".

Kampanjens budskap understryker vårt syfte och mål att försvara Sverige och våra allierade, oavsett kön eller vem de väljer att älska. Genom att anpassa språkbruket vill Försvarsmakten visa att man står för de värderingar som genomsyrar vårt samhälle.

- Försvarsmakten har länge arbetat för att främja mångfald och inkludering. Denna kampanj är ett ytterligare steg i att visa på hur viktigt det är att påminna om allas lika värde. Vi tror att mångfald stärker vårt försvar och gör oss bättre rustade att möta framtiden, säger Johan Landeström, marknadschef på Försvarsmakten.

Kampanjen kommer att synas under Prideveckan 2024 med utomhus- och sociala medieenheter samt i tryck. Under Stockholm Pride kommer Försvarsmakten även att delta med aktiviteter och samtal för att stödja HBTQ+-gemenskapen."

https://www.mynewsdesk.com/se/forsvarsmakten/pressreleases/foersvarsmakten-kommer-att-kaempa-till-siste-hen-under-stockholm-pride-och-alla-andra-dagar-3335588

Då kan Försvarsmakten rikta sitt hopp till transpersoner i kommande krig. ÖB och Magdalena Andersson får hoppas att alla araber som flydde sina länder istället för att stanna och slåss, försvarar Sverige.

Själv drar jag söderut.
Citera
2024-07-29, 21:06
Medlem
Hbtq i första linjen då alla ska med med regnbågs färger Istället för svart å grönt i ansiktet när Ivan kommer.
Citera
2024-07-29, 21:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johnfortus
Då kan Försvarsmakten rikta sitt hopp till transpersoner i kommande krig. ÖB och Magdalena Andersson får hoppas att alla araber som flydde sina länder istället för att stanna och slåss, försvarar Sverige.

Själv drar jag söderut.
Nä, ni som flyr ers länder istället för att stanna och slåss lär fly tillsammans. Inte säkert att du får asyl bara, många länder i världen vill hålla sig väl med NATO och inte ta emot såna som flyr NATO-plikten. I dagsläget är det nog bara Nordkorea och Kina som skulle ta emot NATO-desertörer.

(För de med dubbla medborgarskap är det lättare, de kan åka till sina hemländer.)
Senast redigerad av Ipsi 2024-07-29 kl. 21:37.
Citera
2024-07-29, 21:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Försvarsmakten tänjer på gränserna, igen. Denna gång med en provocerande vänsterkampanj i tidningen SvD. Budskapet:
Vi kommer kämpa till siste hen. Vi är stolta över att försvara Sverige, våra allierade och vår rätt att identifiera oss precis som vi vill
Det är ingen hemlighet att vi sett en betydande förändring i Försvarsmaktens rekryterings- och opinionsbildningskampanjer de senaste åren, från traditionell låtsaspatriotism till mer renodlad vänsterpropaganda (mångkultur, HBTQ, "demokrati", osv). Efter DCA-avtalet och NATO-inträdet verkar myndigheten vilja signalera för svenskarna att vi även förväntas dö för NATO och USA.

I ett pressmeddelande försvarar man kampanjen genom att hänvisa till "allas lika värde".

Frågeställningar:

• Är det lämpligt att Försvarsmakten bedriver polariserande opinionsbildning med vänsterbudskap?
  • Är panelen beredd att sätta livet till för att försvara den ekonomiska zonen "Sverige"?
  • Är HBTQ- och mångkulturvurm effektiva rekryteringsmetoder för Försvarsmakten?
  • Är "Kämpa till siste hen" en grammatiskt korrekt formulering?

https://www.friatider.se/forsvarsmakten-kommer-kampa-till-siste-hen
Finns inte en gnutta logik och sunt förnuft kvar i det här landet.
I stället för att fullständigt bryta ihop när man hör alla idiotiska dumsvenskar öppna glappkäften har jag bestämt mig för att försöka skratta åt dem. Sen får det gå hur faan som helst, landet är ändå utom räddning.
Bara läsa alla galna inlägg som skrivs här på FB.
Självklart har all idioti fått fotfäste även inom försvaret. De följer strömmen som alla andra mot bättre vetande.

Visst är det tragiskt. Du kan titta på prideveckan nu i Stockholm och fundera på hur de hanterar landet vid ev. anfall..
Hahaha..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in