2024-08-04, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Är det per automatik och obligatoriskt hat om man vill ha ett val? Ett val att inte tvångsmatas med HBTQiskax bokstavs smörjan?
Du behöver inte titta. Är det ett val att välja bort Kristendomen? Kan man välja bort den om man, som jag, finner den motbjudande?

Nej den genomsyrar hela samhället. Om man för en gångs skull hyllar en hednisk kulturyttring i ett så officiellt sammanhang och samtidigt kritiserar monarkin vilket öppningsceremonin också gjorde så är det ett steg framåt för hela mänskligheten.

Vive le France säger jag. Låt Frankrike hålla i alla öppningsceremonier framöver. Minns ni London där man hyllade drottningen? Vilken djävla dynga det var. Här fick vi se att giljotinen gjort sitt jobb
Citera
2024-08-04, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Du behöver inte titta. Är det ett val att välja bort Kristendomen? Kan man välja bort den om man, som jag, finner den motbjudande?

Nej den genomsyrar hela samhället. Om man för en gångs skull hyllar en hednisk kulturyttring i ett så officiellt sammanhang och samtidigt kritiserar monarkin vilket öppningsceremonin också gjorde så är det ett steg framåt för hela mänskligheten.

Vive le France säger jag. Låt Frankrike hålla i alla öppningsceremonier framöver. Minns ni London där man hyllade drottningen? Vilken djävla dynga det var. Här fick vi se att giljotinen gjort sitt jobb
Exakt när på året har kristendomen en månad då allt skall besudlas med kristnas flagga, all kollektivtrafik, allmänt offentliga platser. Torg osv osv osv exakt när på året går kristna i tåg iförda diverse perversa utstyrslar men strapons i pannan, när kristna män klär ut sig osv osv, lite intressant att jämför en religion med dessa perversiteter ! Och dessutom inte ens förstår att Pride tex är påtvingas människor.
Citera
2024-08-04, 19:31
Medlem
Citat:
Exakt när på året har kristendomen en månad då allt skall besudlas med kristnas flagga, all kollektivtrafik, allmänt offentliga platser. Torg osv osv osv exakt när på året går kristna i tåg iförda diverse perversa utstyrslar men strapons i pannan, när kristna män klär ut sig osv osv, lite intressant att jämför en religion med dessa perversiteter ! Och dessutom inte ens förstår att Pride tex är påtvingas människor.
Nej då Pride påtvingas ingen. Den pågår, visst men är lätt att undvika. Bor själv på Södermalm och har hittills inte märkt ett skit av att det pågår Pride week eller vad det kallas

Julafton påtvingas alla och jag menar alla, Tänk efter lite i din kränkthet.
Citera
2024-08-04, 20:05
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Nej då Pride påtvingas ingen. Den pågår, visst men är lätt att undvika. Bor själv på Södermalm och har hittills inte märkt ett skit av att det pågår Pride week eller vad det kallas

Ja, fast att julen firas i kristna länder är ju inget konstigt, det har skett i tusen år nu. Mår man dåligt av det så får man bo någon annanstans. Och dessutom innebär julen inget vulgärt, vare sig man väljer den kristna seden eller allmogesederna (julbockar, julskinka, tomtar etc.) Eller ens Kalle Anka. Det var en dålig jämförelse. Väldigt dålig.
Citera
2024-08-04, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, fast att julen firas i kristna länder är ju inget konstigt, det har skett i tusen år nu. Mår man dåligt av det så får man bo någon annanstans. Och dessutom innebär julen inget vulgärt, vare sig man väljer den kristna seden eller allmogesederna (julbockar, julskinka, tomtar etc.) Eller ens Kalle Anka. Det var en dålig jämförelse. Väldigt dålig.
Jag vill inte fira Jesu uppståndelse varje påsk men jag tvingas.

Så det handlar inte bara om julen. Vi har alla andra kristna högtider och vår hedniska högtid midsommar som staten alltid lagt på en fredag oavsett hur solen ligger.

Det är tradition och svårt att ändra. Prideveckan då. Jag förstår inte att det är så provocerande med flaggor i kollektivtrafiken. Det är faktiskt bara det jag märker
Citera
2024-08-05, 07:28
Medlem
Citat:

När du hävdar att Pride går att undvika visar du enbart hur inskränkt, korkad och blind du är, eller så är du här enbart för att provocera!

Om man så rent praktiskt försöker att undvika Pride vart i Sverige man än befinner sig så är enda sättet att inte gå utanför sitt hem! Det är besudlat med regnbågsflaggor precis i hela samhället, tex utanför kommunhus, på allmänna torg, lokaltrafiken kör med små flaggor i övre hörnen fram på dina bussar osv osv osv! Så NEJ det är inte frivilligt det är i högsta grad påtvingat!
Citera
2024-08-05, 07:42
Medlem
Citat:
När du hävdar att Pride går att undvika visar du enbart hur inskränkt, korkad och blind du är, eller så är Vart du här enbart för att provocera!

Om man så rent praktiskt försöker att undvika Pride vart i Sverige man än befinner sig så är enda sättet att inte gå utanför sitt hem! Det är besudlat med regnbågsflaggor precis i hela samhället, tex utanför kommunhus, på allmänna torg, lokaltrafiken kör med små flaggor i övre hörnen fram på dina bussar osv osv osv! Så NEJ det är inte frivilligt det är i högsta grad påtvingat!

Vart kan man gå för att undvika jul, påsk och pingst ditt jävla arsle, Man kan inte ens gå till jobbet, det är stängt pga jesus födelse,uppståndelse och död på korset, man kommer fan inte undan.
Citera
2024-08-06, 15:00
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
När du hävdar att Pride går att undvika visar du enbart hur inskränkt, korkad och blind du är, eller så är du här enbart för att provocera!

Och som tillägg till Alpoxens svar, jag kan knappt lämna mitt hus utan att bli påtvingad dom korsen som sitter på kyrkorna runt om i stan. Jag lovar att plocka ner alla prideflaggor som jag ser om du lovar att plocka ner alla kors som du ser ute i samhället. Deal?
Citera
2024-08-07, 09:06
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Elon Musk? Kristen?

Den var ny. Du skall icke ha begär till din nästas hustru
Vem är du, hycklare, som dömer andras tro och bekänner andras synder men inte dina egna?
Citera
2024-08-07, 09:07
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolbertarian
Vad anser ni?

Stämningsfull eller respektlöst mot kristna och den sämsta öppningsceremonin någonsin?

https://www.dailymail.co.uk/news/article-13678321/christians-slam-paris-olympics-opening-woke-supper.html
Anser att det är dumt och löjligt men att det säger något om den satanism som florerar i världen.
Citera
2025-06-21, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Jag tror inte att det är särskilt vanligt att kristna försvarar koranbränningar eller att Muhammed hånas. Flertalet här på Fb som hyllar sådana tilltag brukar iallafall med emfas hävda att de hatar all religion.

Du kan ha rätt 😁
Jag själv är sån, ingen religon tilltalar mig, men läser man i trådarna finns där tydligen andra ointresserade som anser det vara en rättighet - fria ordet. Provokation, i all onödighet, skulle jag snarare kalla det.
Citera
2025-06-21, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockySvensson
Är inte katolik och inte kränkt. Hatar bara homolobbyn och deras hyckleri! Oväntat nog är Thomas Jolly som stod för spektaklet homoaktivist. Vem kunde ana det!

Hade Jolly haft lite balls hade han gjort något roligt åt Muhammed efter attackerna av muslimer mot Bataclan, Charlie Hebdo och den judiska marknaden i Paris. Sen kunde han väl stått upp för homosexuellas rättigheter i arabvärlden.

Problemet är att det inte handlar om att stärka homosexuellas rättigheter utan om att homolobbyn hatar kristna och kyrkan. Där har du koden...

Du har säkerligen rätt, kloka ord.
Men det hade han aldrig vågat, stå upp för saker i arabvärlden. Möjligen kyrkan då 🙈
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in