2024-07-27, 21:25
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Nej tyvärr har jag inte följt med på sistone. Då får vi hoppas att Blixten har mognat.

Hehe ja 👍
Citera
2024-07-28, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ratata i Lucky Luke. Den mest korkade hund som någonsin existerat. Total avsaknad av normala hundattribut.

Står nos mot nos med en skunk och uttrycker: "Jag känner en svag, svag lukt av något".
Ratata är svårslagen. Men i ett avseende är han som en normal hund fast ännu mer. Han är glupsk och alltid hungrig. Jolly Jumper är också skoj. Som han skrattar när Lucky Luke hoppar genom fel fönster och hamnar på marken. För att komma med egna förslag så tycker jag Morrgan och Klös är kul och lite annorlunda.
Citera
2024-07-28, 04:56
Medlem
Katten Garfield/Gustaf.
Citera
2024-07-28, 06:51
Medlem
Feta Freddys katt! Det finns ett avsnitt när han möter rymdvarelser och jag läste den för första gången sittandes på ett bibliotek. Folk stirrade och undrade om jag var tokig när jag höll på att ramla av stolen i försöken att inte brista ut i vrålgarv!
Citera
2024-07-28, 07:49
Medlem
Santa`s little helper och Snowball I-IV.
Citera
2024-07-30, 16:00
Medlem
RadiationSantas avatar
Idefix, från Asterix.
Galet liten jycke.
Citera
2024-08-07, 12:41
Medlem
Man-At-Armss avatar
Eugene the Jeep/The Jeep är skön och inte helt olik Marsupilami:
Citat:
The Jeep är ett mindre hundliknande djur, gul till färgen, med stor näsa och svans som oftast går upprätt på sina bakben. Eugene äter enbart orkidéer, på den tiden en dyrbar vara. Det enda han kan säga är ordet "jeep", och kommunicerar därför huvudsakligen genom kroppsspråk.
E.C. Segar:
Citat:
He wanted, and created, an animal that was charming in looks and pleasant in personality. Only villains have anything to fear from Eugene.
https://seriewikin.serieframjandet.se/index.php/Eugene_the_Jeep
https://hobojeepers.tripod.com/eugene.htm
Citera
2024-08-07, 12:55
Medlem
Vodos avatar
Farbrors Sids piraya Elvis tror jag han heter i serien Ernie. Elvis är nog bilhandlaren när jag tänker på det.
Citera
2024-08-07, 13:27
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodo
Farbrors Sids piraya Elvis tror jag han heter i serien Ernie. Elvis är nog bilhandlaren när jag tänker på det.
Ernst Penser har jag för mig att pirayan heter.
Citera
2024-08-07, 13:44
Medlem
Vodos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Ja. Tack så var det. Rolig figur tycker jag. När han fick en ko i födelsedagspresent
Citera
2024-08-07, 20:29
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodo

Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Det får mig att tänka på Skäggiga Damen "Skägginas" man ankan "Quacko" i serien "Ernie".
"Quako" minns jag mest som en anka som ibland hänger på puben. Helt lost. Har för mig att han inte spottar i glaset.
Senast redigerad av Man-At-Arms 2024-08-07 kl. 20:41.
Citera
2024-08-07, 21:48
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Det får mig att tänka på Skäggiga Damen "Skägginas" man ankan "Quacko" i serien "Ernie".
"Quako" minns jag mest som en anka som ibland hänger på puben. Helt lost. Har för mig att han inte spottar i glaset.
Vars bästa vän är papegojan Jungman Jansson, om jag inte minns namnet fel.
En papegoja som i början raggade på Effie och klär ut sig till Bläckisburgarnas maskot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in