Citat:
Ursprungligen postat av
Facingevil
Har samma problem.. Åldras gör man verkligen..
Kan faktiskt vara så att det är DINA barn som stressar dig. Sover du bättre när de inte är hemma?
Är du högpresterand, nyfiken och en tänkande person som inte vill "missa något?"
Du är inte telefonberoende? Använder du mycket skärmar?
Ett tips kan vara att du läser en tung svårläst och fruktansvärt tråkigt bok inom något du tycker är trist varje gång du skall sova. Börja plugga innan läggdags eller liknande, då lär du sova gott sedan. Läs på om Beethovens historia, kanske hur de gamma spinnrockarna fungerade och hyr kvinnorna gjorde för att spinna garnm
Nej, det som är kruxet. Jag sover inte bättre min barnfria vecka heller. Se här nu, klockan är 03, och jag gav upp för inatt. Jag får dygna.
Ja, skulle anse mig som hög presterande, tänkande och nyfiken. Byttt tjänst var 3e år - då min hjärna blir uttråkad när jag ”lärt mig allt” i en tjänst. Vill ständigt utvecklas och framåt. Är även duktig på att oroa mig för saker som kanske aldrig kommer att ske.
Nej, kollar jag snittiden på mobil så ligger jag på 2h/dag (då inkl. Jobb (teams och mail)), är väl klassat som lågt i dagens samhälle?
Förlåt till alla fina som kommit med så mycket tips. Men energin jag haft efter senaste tiden efter träning/jobb/familj är NOLL. Jag ska ta en dag och läsa igenom allt mer noggrant!